Dizainas ir mados industrija

  • Dalyko kodas: MKI 3008
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: DESIGN AND FASHION INDUSTRY
  • Dalykas atestuotas: 2022-06-23
  • Atestacija galioja iki: 2025-06-23
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Raimonda Simanaitienė, doc.dr. Jūratė Tutlytė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas yra skirtas analizuoti dizaino ir mados industrijų ypatumus. Kurse pristatomi teoriniai dizaino ir mados diskursai, dizaino bei mados apibrėžtys, išryškinami svarbiausi jų raidos etapai bei veikimo laukai, aptariamos skirtingų šalių patirtys ir atvejai, kūrėjai ir jų darbai/produktai, pristatoma elektroninės leidybos specifika. Kurse siekiama suteikti žinių apie dizaino ir mados industrijų, elektroninės leidybos realijas vartotojiškos kultūros ir gyvenimo stiliaus rinkodaros, naujųjų medijų ir technologijų kontekstuose. Dalyką sudaro paskaitos, seminarai, audiovizualinės medžiagos pristatymas ir komentavimas bei diskusijos.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course Design and Fashion Industry is designed to analyze the peculiarities of the design and fashion industries. The course introduces theoretical discourses of design and fashion, definitions of design and fashion, highlights the most important stages of their development and fields of operation, discusses the experiences and cases of different countries, creators and their works / products, presents the specifics of digital publishing. The course aims to provide knowledge about the realities of the design and fashion industries, digital publishing in the contexts of consumer culture and lifestyle marketing, new media and technology. The subject consists of lectures, seminars, presentation and commentary of audiovisual material and discussions.

Dalyko studijų rezultatai

Analizuoti dizaino ir mados raidą kūrybinių industrijų meninių, socialinių ir ekonominių klausimų perspektyvoje.
Kritiškai vertinti šiuolaikinių dizainerių kūrybą/prekės ženklų/vardų/produktų apraiškas globaliame kontekste.
Integruoti dizaino ir mados industrijų žinias į kitas kūrybinių industrijų veiklas.

Dalyko turinys

1. Teoriniai dizaino ir mados aspektai.
2. Dizaino apibrėžtis: tarp meno, mokslo ir technikos.
3. Amatinė kultūra: istorija ir nūdiena.
4. Dizaino raida industrinėje ir postindustrinėje visuomenėje.
5. Vartotojiška kultūra ir gyvenimo stiliaus rinkodara.
6. Produkto dizainas: masinė gamyba, vartojimas, pardavimas.
7. Tarptautinės korporacijos/globaliniai produktai/dizaino žvaigždės.
8. Elektroninė leidyba: produktai, architektūra, technologijos, sklaida.
9. Kintantys standartai mobilioje eroje: nauji įrankiai, technologijos, interaktyvumo ir intuityvumo parametrai.
10. Mados apibrėžtys: tarp meno, kultūros ir pramonės.
11. Lūžio momentai mados istorijoje. Istoriniai mados žingsniai ir šiuolaikiškumas.
12. Mada ir stilius. Kolektyviniai identitetai. Sociologinės prieigos.
13. Pasaulinė mados industrija. Mada ir naujosios medijos.
14. Nacionaliniai mados kultūros ir pramonės ypatumai.
15. Naujausi mados procesai Lietuvoje. Vardai/Prekės ženklai. Atvejų studijos.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 45 val.
Seminarai 15 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzaminas – 50 %
Kolokviumas – 20 %
Kiti tarpiniai atsiskaitymai (tame tarpe individualių ir komandinių užduočių atlikimas) – 30 %

Literatūra

1. 2008 Cieškaitė-Brėdikienė L. Dizaino raida nuo Morriso iki Morrisono. Vilnius: VDA leidyka.
2. 2005 Šiukščius G. Dizainas: menas, mokslas, technika. Vilnius: VDA leidykla.
3. 2004 Toleikis A. Dizaino raida Lietuvoje. Šiauliai: ŠU leidykla.
4. 2008 Bernotienė B. Mada XX a. Kaunas: Technologija.
5. 2013 Marsh J. Mados istorija: nuo New Look iki šiandien. Vilnius: Alma littera.
6. 2015 Mada nuo pirmykščių laikų iki šių dienų. Vilnius: Alma Littera.
7. 2002 Caves R. E. Creative Industries: Contracts between Art and Commerce. Cambridge, MA: Harvard University Press.
8. 2001 Fashion marketing: contemporary issues / ed. T. Hines. Oxford: Butterworth-Heinemann.
9. 2014 Cox C. Prabangių prekių ženklai. Vilnius: Naujoji Rosma.
Papildoma literatūra
1. 2012 Tutlytė J. Dizainas socialistiniame ūkyje. In: Architektūra sovietinėje Lietuvoje. Vilnius: VDA leidykla, p. 207–224.
2. 2014 Stevenon N. J. Mados istorija: nuo ampyro silueto iki etiško dizaino. Vilnius: Naujoji Rosma.
3. 1997 Woodham J. M. Twentieth Century Design. Oxford university Press.
4. 2008 Bayley St., Conran T. Dizainas. Matoma inteligencija. Vilnius: Charibdė
5. 2013 History of Design: Decorative Arts and Material Culture 1400 - 2000. New York: Bard Graduate Center.
6. 2014 Pasaulietiniai interjerai: idėja, dekoras, dizainas / sud. D. Klajumienė. Vilnius: VDA leidykla
7. 2018 Simanaitienė R. A century of professional Lithuanian glass art. Beau Bassin: Scholars' press