Kūrybinis miestas
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas yra skirtas pristatyti ir analizuoti kūrybinio miesto (KM) koncepciją – naują urbanistinės regeneracijos ir plėtros globalizacijos sąlygomis modelį. Kursas supažindina studentus su kūrybinio miesto ištakomis, sąsajomis su kūrybinių industrijų ir naujosios ekonomikos augimu, kūrybinės infrastruktūros formomis bei miestų identiteto klausimais jų plėtros ir regeneravimo praktikoje.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course Creative City introduces to the concept of a creative city (CC) as a new paradigm - a new model of urban regeneration and reconstruction in cosmopolitan word, its research and its relation to growth of creative industries (CI) and new economy, forms of creative infrastructure of the city and its importance for the formation of the indentity of a city, its development and regeneration.
Dalyko studijų rezultatai
1. Apibūdinti ekonomines, socialines, kultūrines šiuolaikinio miesto reikšmes.
2. Apibūdinti šiuolaikinio miesto kultūrą kūrybinių industrijų ir naujosios ekonomikos augimo požiūriu.
3. Analizuoti miestus/regionus kultūrinio-kūrybinio miesto kapitalo, identiteto, kultūrinės ekologijos požiūriu.
4. Interpretuoti miestų plėtros galimybes kūrybinių industrijų pagrindu, miestų at(si)naujinimo, teritorijų gaivinimo modelius.
5. Analizuoti kūrybines miesto infrastruktūros formas: inkubatorius, klasterius, kvartalus, švyturius, tinklus, kt.
5. Analizuoti kūrybines miesto infrastruktūros formas: inkubatorius, klasterius, kvartalus, švyturius, tinklus ir pan.
6. Analizuoti kūrybinį miestų potencialą, tikslingai taikant komunikacijos tyrimų metodus kūrybinio sektoriaus tyrimuose.
7. Remiantis pagrįstais argumentais įvertinti miestų/regionų potencialą kūrybinių industrijų požiūriu.
8. Atlikti kūrybinę-praktinę užduotį sprendžiant realius kūrybinių miestų iššūkius
Dalyko turinys
1. Kūrybinių miestų (KM) samprata, reikšmė ir vertybės.
2. KM ištakos.
3. Kūrybinė miesto atmosfera/aplinka, kūrybinė klasė/talentas ir vieta.
4. Kultūrinis miesto kapitalas ir identitetas.
5. KM ir kultūrinis/kūrybinis turizmas.
6. Kultūriniai simboliai, erdvės ir menas šiuolaikiniame mieste.
7. Kūrybinio miesto infrastruktūra: inkubatoriai, švyturiai, tinklai, kt.
8. Kūrybiniai kvartalai ir klasteriai.
9. Kūrybiniai miestai naujos ekonomikos šviesoje.
10. Miestų regeneracijos, plėtros modeliai: kūrybinių miestų strategijos.
11. Kūrybinių miestų tyrimai: metodai, patirtys ir praktikos.
12. Kiekybiniai, kokybiniai metodai ir jų taikymas kūrybinio sektoriaus tyrimuose.
13. Praktinė užduotis I: KM tyrimai
14. Praktinė užduotis II: KM iššūkiai
15. Praktinė užduotis III: KM iššūkiai
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 45 val.
Seminarai 15 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas - 25 %
Seminarai, praktinės užduotys - 25 %
Egzaminas - 50 %
Literatūra
1. 2015 Landry Ch. The Origins & Futures of the Creative City Comedia
https://charleslandry.com/books/
2. 2012 Landry Ch., Hyams J. The Creative City Index: Measuring the Pulse of the City Comedia
https://charleslandry.com/books/
3. 2008 Landry Ch. The Creative City: A Toolkit for Urban Innovators Routledge
4. 2004 City of Quarters: Urban Villages in the Contemporary City. Bell D. Jayne M. Ashgate Publishing
5. 2001 Evans G. Cultural Planning: An Urban Renaissance? Routledge,an imprint of Taylor & Francis Books Ltd.
6. 2002 Florida R. The Rise of the Creative Class and How It's Transforming Work, Life, Community and Everyday Life. Basic Bks
7. 2001 Howkins, J. The Creative Economy: How people make money from ideas. London, Penguin
Papildoma literatūra
8. 2006 Bilton Ch. Management and Creativity: From Creative Industries to Creative. Blackwell Publishing Business
9. 2005 Hartley J. D. Creative Industries. Blackwell Publishing