Renginių industrija
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Kurse atskleidžiamas didžiųjų šiuolaikinių meno renginių (vizualaus meno ir scenos meno festivalių ir mugių), o taip pat ir mažesnės apimties renginių (parodų, spektaklių, kūrybinių dirbtuvių, rezidencijų projektų) struktūravimas ir struktūros, valdymo ir vadybos mechanizmai, nukreipti į kūrybinių industrijų plėtrą. Supažindinant su skirtingomis renginių komunikacijos ir vadybos formomis, kurse taip pat pristatomos ir renginių koncepcijos, kuratorystės ir meninės programos sudarymo principai, taip diegiant šiuolaikinio meno suvokimo bei vertinamuosius gebėjimus.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course is designed to reveal the structuring and structure, governance and management mechanisms of major contemporary art events (visual arts and performing arts festivals and fairs), as well as small scale events (exhibitions, performances, workshops, residencies projects) which are directed to the development of creative industries. The course introduces with different forms of event communication and management; concepts of the events, curatorial and artistic programming principles which leads to the perception and development of evaluative skills of contemporary art.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Įvadas į kūrybinių industrijų studijas
Dalyko studijų rezultatai
1. Analizuoti įvairius šiuolaikinių renginių modelius kūrybinių industrijų aspektu.
2. Apibūdinti didelės ir mažos apimties meno renginius kūrybinių industrijų kontekste.
3. Taikyti kontekstines šiuolaikinio meno žinias.
4. Taikyti meno renginių vadybos žinias.
5. Kurti pasiūlymus kūrybinių industrijų plėtrai.
Dalyko turinys
1. Šiuolaikinio meno renginių apibrėžtis, klasifikacija, specifika.
2. Renginio organizavimo strategijos ir principai.
3. Didžiosios šiuolaikinio meno bienalės: istorija, raida, kritika.
4. Šiuolaikinio Europos meno bienalė kaip kūrybinių industrijų per mobilumo strategiją atvejis: struktūravimas, struktūra, viešoji komunikacija, meninis aspektas, finansavimo ir biudžeto užtikrinimo mechanizmas.
5. Liverpulio bienalė kaip kūrybinių industrijų ir vietos kontekstualizavimo atvejis: struktūravimas, struktūra, viešoji komunikacija, kuratorystės sprendimai, koncepcijos
6. Berlyno bienalė kaip kūrybinių industrijų atvejis: struktūravimas, struktūra, viešoji komunikacija, reklaminės strategijos
7. Neinstituciniai projektai: Kauno bienalės atvejis kūrybinių industrijų kontekste.
8. Didieji scenos menų festivaliai: istorija, raida.
9. Avinjono teatro festivalis kaip kūrybinių industrijų atvejis.
10. Tarptautinis Edinburgo teatrų festivalis kaip kūrybinių industrijų atvejis.
11. Eksperimentinio teatro festivaliai (fringe theatre).
12. Lietuvos scenos meno festivalių pavyzdžiai kūrybinių industrijų kontekste.
13. Konferencijų, kongresų, miesto švenčių ir kt. visuomeninių renginių atvejai.
14. Meno mugė - mažųjų projektų virsmas didele industrija.
15. Kūrybinės dirbtuvės ir rezidencijos kaip kūrybinio mąstymo laboratorijos
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 45 val.
Seminarai 15 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 20 %
Seminaras – 30 %
Egzaminas – 50 %
Literatūra
1. 2004 Festival and Events Management: an international perspective / contributions by Ian Yeoman ... [et al
2. 2011 Brian Moeran, Jesper Strandgaard Pedersen. Negotiating Values in the Creative Industries: Fairs, Festivals and Competitive Events
3. 2002 Jon Gann. Behind the Screens: Programmers Reveal How Film Festivals Really Work
Papildoma literatūra
5. 2005 The Manifesta Decade: Debates on Contemporary Art Exhibitions and Biennials in Post-Wall Europe, edited by B. Vanderlinden, E. Filipovic