Pedagoginių studijų baigiamasis darbas
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalykas studentams sudaro sąlygas projektuojant pedagogines veiklas apibendrinti pedagoginių studijų metu sukauptas teorines žinias ir praktinius gebėjimus. Studentai demonstruoja įgytas pedagogikos teorines žinias ir praktinius gebėjimus viešai pristatydami savarankiškai sukurtą pedagoginės veiklos projektą raštu ir žodžiu.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The study subject creates possibilities for students to summarize theoretical knowledge and practical competencies that were achieved during the pedagogical studies by producing the projects of pedagogical activities. Students demonstrate achieved theoretical knowledge and practical competencies by public presentation of independently produced project of pedagogical activities.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Turi būti atsiskaityta už Religijos pedagogikos studijų programos pedagoginio studijų bloko teorinius dalykus: Tikybos didaktika; Lyginamoji pedagogika; Psichologinių ir pedagoginių tyrimų metodai; Specialioji pedagogika; Pedagoginė psichologija; Bendroji religijos psichologija; Švietimo politika ir vadyba ir visas pedagogines praktikas.
Dalyko studijų rezultatai
1. Sintezuoti pedagogikos studijų metu įgytas teorines žinias ir jas naudoti rengiant pedagogikos veiklos projektą.
2. Taikyti pedagogikos studijų metu įgytus praktinius gebėjimus rengiant pedagogikos veiklos projektą.
3. Kvalifikuotai vartoti pedagogikos sąvokas ir teorijas.
4. Apibūdinti pedagoginės veiklos projektavimo koncepcijos sampratą.
5. Kurti pedagoginių veiklų vykdymo idėjas.
6. Pagrįsti projektų rengimo svarbą.
7. Apibūdinti projekto rengimo etapus.
8. Pasirinkti pedagoginės veiklos sritį.
9. Formuluoti religijos pedagogikos temas.
10. Sukurti projekto pavadinimą.
11. Parengti pedagoginės veiklos projekto pagrindimą.
12. Suformuluoti pedagoginės veiklos projekto tikslą ir uždavinius.
13. Numatyti projektuojamos veiklos rezultatus.
14. Sukurti pedagoginės veiklos projekto veiklų planą.
15. Sudaryti pedagoginės veiklos projekto biudžetą.
16. Sudaryti projekto valdymo planą.
17. Apibūdinti rengiamo projekto vertinimo kriterijus.
18. Taikyti pedagoginės veiklos projektavimo etikos principus.
19. Sukurti pedagoginės veiklos projektą remiantis pedagoginių studijų baigiamojo darbo rengimo reikalavimais.
20. Demonstruoti pedagogikos studijų įgytas teorines žinias ir praktinius gebėjimus viešai pristatant sukurtą pedagoginės veiklos projektą raštu ir žodžiu.
Dalyko turinys
1. Turimų žinių ir informacijos sintezės principai. Pedagoginių kompetencijų taikymo galimybės. Reikalavimai pedagoginių studijų baigiamojo darbo (pedagoginės veiklos projekto) rengimui.
2. Privalomieji pedagoginių studijų baigiamojo darbo struktūriniai elementai, jų išdėstymo seka.
3. Reikalavimai pedagoginių studijų baigiamojo darbo konceptualios (teorinės) ir praktinės dalies turiniui.
4. Reikalavimai mokslinio-praktinio darbo raštu kalbos stiliui.
5. Projektavimo koncepcija ir jo idėjos subrandinimas.
6. Projektų rengimo svarba, jų rezultatų naudojimo galimybės.
7. Projekto rengimo etapai.
8. Pedagoginės veiklos srities pasirinkimas.
9. Projekto pavadinimo kūrimas.
10. Projekte vykdomos pedagoginės veiklos poreikio pagrindimas.
11. Projekto struktūriniai elementai: tikslas, uždaviniai, veiklos, rezultatai ir kt.
12. Projektuojamos veiklos rezultatų numatymas.
13. Projekto veiklų planavimas.
14. Projekto biudžeto sudarymo principai.
15. Projektų vykdymo principai.
16. Projektų valdymas.
17. Projektų vertinimo kriterijai.
18. Pedagoginės veiklos projektavimo etikos principai.
19. Pagal nustatytus reikalavimus parengtas pedagoginių studijų baigiamasis darbas ir pristatytas raštu bei žodžiu.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 15 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 50 val.
Iš viso 80 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Semestro pirmoje pusėje pateikta medžiaga raštu (30 proc.); baigiamojo darbo pristatymas žodžiu (20 proc.), baigiamojo darbo pristatymas raštu (50 proc.).
Literatūra
1. 2009 Kaziliūnas A. Strateginis projektų valdymas. Vilnius: Mykolo Romerio universiteto Leidybos centras.
2. 2004 Neverauskas B., Stankevičius V., Viliūnas V, Černiūtė I. Projektų valdymas. Kaunas: Technologija.
3. 2003 Rienecker L., Jorgensen P.S. (2002). Kaip rašyti mokslinį darbą. Vilnius: Aidai. Vilnius: Aidai.
4. 2007 Sajienė L. (2008). Mokymosi pasiekimų aplankas (portfolio) universitetinėse studijose. Mokytojų ugdymas, Nr.10: 130-145. Šiauliai: Šiaulių universiteto leidykla.
5. 2011 Zuzevičiūtė V., Žvinienė V. Projektų vadyba švietime. Kaunas: pasaulio lietuvių centras.
Papildoma literatūra
1. 2002 Bitinas B. Pedagoginės diagnostikos pagrindai. Vilnius, VPU leidykla.
2. 2011 Pečiuliauskienė P. Pedagoginės praktikos mokykloje vadovas. Vilnius: LEU leidykla.
3. 2007 Young T. L. (2007). The Handbook of Project Management. A practice guide to effective policies, techniques and processes. London: Kogan Page.
4. 2016 Springer M. L. Project and Program Management: A Competency-Based Approach, Third Edition.
https://ebookcentral.proquest.com/lib/vmulib-ebooks/detail.action?docID=4516858