Rinkiminių kampanijų technologijos

  • Dalyko kodas: POLN4019
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Techniques of Election Campaign
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. Lauras Bielinis

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šio kurso objektas yra politinių rinkimų metu vartojamos rinkiminės-agitacinės priemonės, rinkimų organizavimas bei planavimas. Į rinkiminių technologijų kurso objektą įeina ir rinkiminės politinės komunikacijos bei elgsenos fenomenų nagrinėjimas. Pagrindinis kurso tikslas yra suteikti reikiamas žinias susietas su rinkiminės situacijos įvertinimu, politikų bei politinių organizacijų pasirengimu rinkimams bei rinkiminių procesų ir priemonių organizavimu. Aptariama rinkiminio štabo, kaip pagrindinio analitinio ir vykdomojo rinkiminės kampanijos organo, kurio paskirtis realizuoti visus rinkiminės kampanijos tikslus veikla. Jo struktūra, jo formavimo principai, pagrindinės štabo funkcijos, veiklos organizavimo klaidos.

Dalyko anotacija užsienio kalba

An object it this course is political elections,  unspecific measures of elections, election organization and planning. In the course of election technology object includes the election of political communication and behavioral phenomena studies. The main objective of the course is to provide the necessary knowledge related to the election assessment of the situation, politicians and political organizations in preparation for elections and electoral processes and tools organization. It discusses the electoral headquarters, as the basic analytical and executive organ of the election campaign, which aims to realize the objectives of all the campaigning activities. Its structure, its formation principles, key staff functions.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Įvadas į politikos mokslus

Dalyko studijų rezultatai

Bendras analitinis supratimas apie politinių rinkimų fenomeno reikšmę bei rinkiminių procesų sąsajas su politikos ir ideologijos pokyčiais. Supratimas apie rinkimų strategijas bei rinkiminių rezultatų interpretacijos. Rinkiminių resursų analizės gebėjimai, elektorato elgesio modeliavimas kandidato įvaizdžių įtakos rinkimams suvokimas. Rinkiminės taktikos bei viešųjų ryšių organizavimo supratimas, darbo su žiniasklaida reikšmingumo suvokimas. Rinkimų rezultatų falsifikacijos analizė, konkurentų bei sąjungininkų įtakos modeliavimas. Kampanijos pabaigos organizavimas.

Dalyko turinys

1. Rinkimų technologijų samprata. 2.Rinkiminių technologijų raida. 3.Rinkimų strategijos sąvoka. 4. Rinkiminiai resursai. 5.Elektorato elgesio modeliai. 6.Kandidatas, jo rinkiminis potencialas, įvaizdis bei galimybių įvertinimas. 7.Rinkimų organizavimas, bei planavimas. 8.Rinkimų štabo struktūra bei veikla.9.Rinkimų štabo veiklos klaidos. 10.Rinkiminės taktikos organizavimas, PR-akcijos. 11.Agitacija ir reklama. 12.Rinkiminė komunikacija. 13.Darbas su žiniasklaida. 14. Konkurentų įvertinimas bei kontrpriemonių planavimas. 15.Rinkiminės falsifikacijos. 16.Rinkimų kampanijos pabaiga bei tolimesnės veiklos nustatymas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos – 45 val., namų darbai – 25 val., individualus darbas – 55 val.

Studijų rezultatų vertinimas

20 % -  kolokviumas 30 % – rašto darbas, 50 % – egzaminas raštu (testas).

Literatūra

1. 2000 L. Bielinis Rinkiminių technologijų įvadas. Margi raštai
2. 2003 L. Bielinis Prezidento rinkimų anatomija. Versus Aureus
3. 2011 Jacques Séguéla Le pouvoir dans la peau . Plon
4. 2007 Jacques Séguéla La Prise de l'Élysée : Les campagnes présidentielles de la Ve République. Plon
Papildoma literatūra
1. 1969 Joe McGinniss The Selling of the President 1968.
Penguin