Tarptautinė švietimo politika ir teisinis reguliavimas (mišrus nuotolinis)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studentai įgis žinių ir gebėjimų tarptautinės švietimo politikos ir teisinio reguliavimo analizės, planavimo, tikslų nustatymo srityje. Studijuojama, kaip mokytis iš kitų šalių švietimo politikos, kuriant ir plėtojant savo šalies švietimo politikos ir teisinio reguliavimo instrumentus, analizuojama Europos Sąjungos švietimo politika, teisė ir jų instrumentai, vertinama ekonomikos globalizacijos ir tarptautinės darbo rinkos įtaka tarptautinei švietimo politikai ir teisiniam reguliavimui.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Students will acquire the knowledge and skills in the international policy and legal regulation of education needed for the analysis, planning, goal setting in this field. There is studied how to learn from the education policies of other countries in designing and development the instruments of education policy and legal regulation of the own country. Students analyse the European Union policy and legislation of education and it‘s instruments. There is also studied the influence of economic globalisation and international labour market to the development of the international policy and legal regulation of education.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Edukologijos įvadas
Dalyko studijų rezultatai
1.1. Kritiškai taikyti tarptautinės švietimo politikos sampratas ir teorines nuostatas analizuojant įvairius tarptautinės švietimo politikos instrumentus ir priemones.
2.1. Įvertinti tarptautinės švietimo politikos ir teisinio reguliavimo tikslus, atsižvelgiant į juos lemiančius dalininkų ir visuomenės interesus bei problemas.
2.2.Lyginti tarptautinės švietimo politikos ir teisinio reguliavimo kūrimo ir realizavimo procesus, įvertinant jų poveikį švietimo organizacijų veiklai.
2.3.Įvertinti ekonominės globalizacijos įtaką tarptautinei švietimo politikai ir teisiniam reguliavimui, sprendžiant įvairias besimokančiųjų ir dirbančiųjų tarptautinio judumo problemas ir iššūkius.
2.4.Kritiškai vertinti socialinių dalininkų ir interesų grupių vaidmenų, atsakomybės ir interesų suderinimo galimybes, sprendžiant tarptautinės švietimo politikos ir teisinio reguliavimo problemas.
2.5.Įvertinti Europos Sąjungos švietimo politikos nuostatų ir instrumentų poveikį rengiant švietimo organizacijų plėtros strategijas.
3.1. Taikyti lyginamosios politikos ir lyginamosios teisės analizės principus ir metodus, analizuojant įvairius tarptautinės švietimo politikos ir teisės instrumentus ir procesus.
3.2. Taikyti „politikos mokymosi“ principus, naudojant tarptautinės švietimo politikos ir teisės lyginamųjų tyrimų rezultatus švietimo politikos ir teisės sprendimų bei instrumentų vertinimui.
Dalyko turinys
Tarptautinės švietimo politikos samprata, tikslai ir uždaviniai.
Tarptautinės švietimo politikos ir teisinio reguliavimo tikslų nustatymas ir planavimas: atsakingos institucijos, procesai, dalininkai, jų atsakomybės.
Tarptautinės profesinio rengimo politikos ir teisinio reguliavimo iššūkiai ir procesai.
Tarptautinės aukštojo mokslo politikos ir teisinio reguliavimo iššūkiai ir procesai.
Lyginamoji švietimo politikos ir teisinio reguliavimo analizė ir jos reikšmė tarptautinei švietimo politikai.
Švietimo politikos ir teisinio reguliavimo priemonių ir instrumentų „skolinimasis“ tarp šalių: problemos, iššūkiai, pasekmės ir apribojimai.
Mokymasis iš kitų šalių švietimo politikos ir teisinio reguliavimo tikslų, kuriant ir plėtojant savo šalies švietimo politikos priemones ir instrumentus.
Ekonominės globalizacijos ir globalios darbo rinkos plėtros įtaka tarptautinei švietimo politikai ir teisiniam reguliavimui.
Švietimo politika ir teisinis reguliavimas „tranzitinių“ (pereinamojo pobūdžio) socialinių-ekonominių modelių šalyse: problemos, iššūkiai ir galimybės.
Europos Sąjungos švietimo politikos ir teisinio reguliavimo instrumentų raida.
Europos Sąjungos švietimo politikos ir teisinio reguliavimo priemonių bei instrumentų diegimas ir naudojimas: galimybės ir apribojimai.
Socialinio dialogo įtaka tarptautinės švietimo politikos ir teisinio reguliavimo kūrimui ir plėtrai.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Konsultacijos 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzaminas (50%), savarankiškas darbas (20%), darbo grupėje rezultatų vertinimas (15%), kolokviumas (15%).
Literatūra
1. 2016 McGrath, Simon, Qing Gu Routledge handbook of international education and development Routledge https://www.routledgehandbooks.com/doi/10.4324/9781315797007
2. 2016 Education policy: mapping the landscape and scope / editors Sandra Bohlinger, Thi Kim Anh Dang, Malgorzata Klatt. Peter Lang
Papildoma literatūra
1. 2011 Marc Bacchetta and Marion Jansen Making Globalisation Socially sustainable. ILO http://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---dgreports/---dcomm/---publ/documents/publication/wcms_144904.pdf
2. 2012 Torres C.A. Education and Neoliberal Globalization British Journal of Sociology of Education Routledge https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01425692.2014.893072