Besimokanti organizacija

  • Dalyko kodas: EDU 2021
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Learning Organization
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. Elena Trepulė, Socialinių mokslų fakultetas, Edukologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijų kursas skirtas modernios ir besimokančios organizacijos procesams nagrinėti skirtingais aspektais. Besimokančios organizacijos kūrimo prielaidos nagrinėjamos taikant sisteminį požiūrį ir siekiant kaitos penkiose tarpusavyje susijusiose posistemėse: mokymasis, organizacija, žmonės, žinios, technologijos. Studijų dalykas padeda besimokantiems pažvelgti į kaitos ir tobulėjimo procesus šiuolaikinėse organizacijose, jų sisteminį virsmą į besimokančias organizacijas, kuriant organizacinę mokymosi kultūrą ir diegiant pokyčius penkiose srityse. Sėkmingai konkuruojančių pasaulinių korporacijų realūs pavyzdžiai (atvejai) padeda įžvelgti šiuolaikinių besimokančių organizacijų raidos tendencijas ir suvokti besimokančias organizacijas plačiau ir giliau nei mokymų organizavimo prasme. Susipažįstama su šiuolaikinėmis mokymosi praktikomis darbo vietoje – mokymasis veikiant (action learning, angl.k.), ugdomasis vadovavimas (coaching, angl.k.), kt.bei jų nauda karjeros konsultavimui.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course is analysing processes of a modern learning organization in different aspects. The premises of developing a learning organization are discussed using a systematic approach seeking change in five interrelated subsystems: learning, organization, people, knowledge and technologies. A study course is giving a perspective of change and development processes in contemporary organizations, their systematic transition into a learning organization through creating organizational learning culture and implementing change in five areas. Real case studies of successfully competing corporations allow to see development tendencies of modern learning organizations deeper and wider than in terms of organizing training. Learners are introduced to the contemporary learning practices in the work place – action learning, coaching, etc., and their advantages to career guidance.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Asmenybės psichologija, Pažintinė praktika.

Dalyko studijų rezultatai

1.    Apibrėžti ir analizuoti besimokančios organizacijos požymius.
2.    Nustatyti besimokančios organizacijos kūrimo prioritetus taikant sisteminį požiūrį.
3.    Diskutuoti apie įvairių tipų organizacijų modelius, personalo mokymo ir mokymosi kultūros kūrimą.
4.    Parinkti tinkamus mokymosi metodus/technikas darbuotojų mokymuisi ir karjeros projektavimui.
5.    Nustatyti personalo mokymo/si ir karjeros konsultavimo poreikius įvairių tipų organizacijose.
6.    Suprasti pagrindinius darbuotojų atrankos, konsultavimo, savarankiškumo ir savivada paremto mokymosi principus.

Dalyko turinys

1.    Besimokančios organizacijos samprata ir bruožai.
2.    Besimokančios visuomenės, besimokančio miesto ir nuolatinės kaitos kontekstas.
3.    Sisteminio požiūrio taikymas: skirtingų organizacijos sistemų (organizacijos, žmogiškųjų išteklių, technologijos, žinių ir mokymosi) transformacija į besimokančią organizaciją.
4.    Technologijų, žinių ir mokymosi posistemių vystymas besimokančioje organizacijoje.
5.    Grupės ir komandos organizacijoje.
6.    Formalioji organizacija. Neformalioji organizacija.
7.    Hierarchinės struktūros plokštėjimas ir santykių orientacija į tikslą besimokančioje organizacijoje.
8.    Organizacijos kultūros, vizijos ir misijos svarba kuriant besimokančią organizaciją.
9.    X ir Y organizacijos teorijų modelių suderinamumas su  besimokančia organizacija.
10.    Grupinio mokymosi, mokymosi veikiant (action learning, angl.k.) privalumai plėtojant besimokančią organizaciją.
11.    Savivada paremtas ir mokymasis iš patirties besimokančioje organizacijoje.
12.    Darbuotojų savarankiškumas ir mokymosi gebėjimai.
13.    Individo karjeros projektavimas besimokančioje organizacijoje.
14.    Darbuotojų mokymo poreikių nustatymas, mokymai organizacijoje ir karjeros planavimas.
15.    Darbuotojų atranka.
16.    Darbuotojų konsultavimas.
17.    Vadovaujantis ugdymas (coaching, angl.k.). 

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P)    30 val.
Darbas grupėse    15 val.
Savarankiškas darbas    60 val.
Iš viso    105 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotis (50%), darbo komandoje projekto rezultatai (20%), tarpinis atsiskaitymas (30%).

Literatūra

1.   2007    Jucevičienė P. Besimokantis miestas. Kaunas: Technologija
2    2012    Sakalas A. Žinių vadyba: besimokančios įmonės kūrimas.    Kaunas: Technologija
3    2007    Simonaitienė B. Mokyklos – besimokančios organizacijos vystymas. Kaunas: Technologija
4.   2001    Dessler G. Personalo valdymo pagrindai.    Poligrafija ir informatika
5.   2011    Marquardt, M. J. Building the Learning Organization: Achieving Strategic Advantage Through a Commitment to Learning. Boston: N. Brealey
6.   1998    Kline P., Sanders B. Ten Steps to a Learning Organization. Salt Lake: Great River Books
Papildoma literatūra
1.   2005    Chmiel. N. Darbo ir organizacinė psichologija.    Poligrafija ir informatika 
2.   2003    Simonaitienė B. Mokykla – besimokanti organizacija. Kaunas: Technologija
3.   2004    Collinson, C. Learning to fly: practical knowledge from some of the world’s leading learning organizations.    Chichester: Capstone
4.   1999    Senge, P. The dance of change: the challenges of sustaining momentum in learning organizations.    London Nicholas Brealey