Mokymosi teorijos ir strategijos
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas atskleidžia mokymo/si veiklą bei supažindina su mokymosi modeliais, kurie grupuoja ir charakterizuoja skirtingas ir alternatyvias mokymosi galimybes. Aktyvuoto mokymosi modelis apibendrina nuoseklius etapus mokant ir netiesiogiai darant įtaką suaugusiųjų mokymuisi, ypač, turinčių nepakankamus savarankiško mokymosi gebėjimus. Dalyko studijos sudaro prielaidas suvokti mokymo/si strategijų procesus, kaip besimokantiems galima veikti bei meistriškai įsisavinti naujas žinias. Probleminio mokymosi modelis iliustruoja, kaip ugdytojai ir ugdomieji sąveikauja, nustatydami įvairius iššūkius paprastų ar sudėtingų projektų forma, apimančių mokymąsi grupėse, bendradarbiavimą, platų kontekstą ir drąsina besimokančius geriau pažinti savo mokymąsi ir tobulinti savo gebėjimus.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This is both theoretically and practically orientated course, which is aimed to support students in getting acquainted with learning practice in which they acquire knowledge, skills, and learn to study autonomously as to grow through self-education. In the subject the focus is on learning theories and contemporary approach to learning; variety of learning styles and their impact upon learning quality; psycho-educational factors of motivation; individual learning needs; methods of adult teaching and learning; models and planning of learning; classification of learning and teaching aims; teaching content integration with learning aims; time management.
Dalyko studijų rezultatai
1. Apžvelgti mokymo ir mokymosi sampratą.
2. Analizuoti aktyvaus mokymosi procesus.
3. Aptarti mokymo/si teorijų teorinius pagrindus.
4. Apžvelgti mokymosi veiklų charakteristikas.
5. Aptarti didaktinės veiklos modelius (stilių įvairovę).
6. Išnagrinėti mokymosi poreikių, motyvacijos, laiko ir erdvės planavimo strategijas.
7. Pristatyti socialinės kompetencijos strategijas.
8. Aptarti vertinimo ir įsivertinimo strategijas.
9. Analizuoti teorinius mentoriavimo ir savanoriavimo pagrindus.
Dalyko turinys
1. Mokymo/si teorijų ir strategijų objektas.
2. Mokymosi apibūdinimas. Kaip mes mokomės?
3. Įrodymais pagrįstas mokymasis. Vaikų ir suaugusiųjų mokymosi skirtumai.
4. Aktyvus mokymasis ir žmogaus smegenys.
5. Mokymasis ir išmokimas.
6. Atminties lavinimas ir stiprinimas. Įsiminimo strategijos.
7. Daugiasluoksnio intelekto teorija vystant asmens karjeros galimybes.
8. Mokymo/si teorijos (biheviorizmas, kognityvizmas, humanizmas, konstruktyvizmas) ir šiuolaikinis požiūris į asmens mokymąsi.
9. Mokymosi veiklos charakteristika.
10. Savaiminis patirtinis mokymasis.
11. Reflektyvus mokymasis.
12. Mokymosi stilių įvairovė ir jų įtaka mokymosi kokybei.
13. Didaktinio proceso karjerai valdymo strategijos.
14. Veiklos modeliai – aktyvuotas ir probleminis mokymas/is.
15. Mokymosi poreikių ir mokymosi motyvacijos teorijos.
16. Laiko ir erdvės planavimo strategijos.
17. Socialinės kompetencijos ugdymas karjerai.
18. Tarpasmeninių gebėjimų įgijimo elementai.
19. Vertinimas ir įsivertinimas mokymesi.
20. Patirties ir refleksijos įtaka mokymuisi.
21. Grįžtamasis ryšys.
22. Teoriniai mentoriavimo ir savanoriavimo pagrindai plėtojant asmens karjerą.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 60 val.
Iš viso 105 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzamino užduotis (50%), savarankiškas darbas (25%), tarpinis atsiskaitymas (25%).
Literatūra
1.2006 Teresevičienė, M., Gedvilienė, G., Zuzevičiūtė, V. Andragogika. VDU leidykla
2.2004 Mačianskienė N., Gedvilienė G., Linkaitytė G., Teresevičienė M. Suaugusiųjų mokymasis. Mentoriavimas. VDU leidykla
3.2004 Teresevičienė M., Oldroyd D., Gedvilienė G. Suaugusiųjų mokymasis. Andragogikos didaktikos pagrindai. VDU leidykla
Papildoma literatūra
1.2003 Lemme B.H. Suaugusiojo raida. UAB Poligrafija ir informatika
2.2002 Field J. Lifelong Learning and the New Educational Order. SAGE
3.2000 Teresevičienė M., Adomaitienė J. Projektai mokymo(si) procese. VDU leidykla

