Švietimo paslaugos suaugusiems (EDU3023)

  • Dalyko kodas: EDU 3023
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Educational Services for Adults
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. Margarita Teresevičienė, Socialinių mokslų fakultetas, Edukologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijų metu studentai mokysis kaip rengti mokymosi scenarijus, užtikrinti mokymo/mokymosi procesų kokybę, plėtoti mokymosi aplinkas suaugusiems. Suaugusiųjų mokymosi poreikiai ir paslaugos atitinkančios juos. Studijų metu analizuojami švietimo paslaugų tikslai: asmeninis vystymasis, socialinis pripažinimas, organizacijos vystymas, mentoriavimas, moderavimas, konsultavimas, mokymosi pasiekimų pripažinimas. Švietimo paslaugų suaugusiems kokybė, suaugusiųjų švietėjo ir besimokančiojo rolių suderinamumas, mokymo/mokymosi situacijos, pasiektų rezultatų vertinimas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Purpose of the course is to form a base for creation of educational services for adults. During the course the learners will learn to design learning scenario, that ensure the quality of teaching/learning content, to develop infrastructure for adult learning services, to develop learning support systems for adults, to assure quality of learning environment for adults. The needs of adult learners and the services that meets those needs. The aims of educational services for adults: personal development, social significance, the development of organization, social transformation. Provision of educational services for adults: the initiation and organization of learning, mentoring, moderation, consulting, validation of prior learning. The quality of educational services for adults: the compatibility of adult educator and adult learner roles, the types of learning/teaching situations, the evaluation of achieved results.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Išstudijuoti studijų dalykai: Andragogikos pagrindai; Švietimo vadybos pagrindai, Švietimo sistemos ir karjera.

Dalyko studijų rezultatai

1.    Parengti mokymosi scenarijus, laiduojančius suaugusiųjų mokymo/si poreikius atliepiančio turinio kokybę.
2.    Projektuoti  mokymosi paslaugų teikimo  suaugusiems struktūrą.
3.    Projektuoti suaugusiųjų mokymosi paramos sistemas.
4.    Tiriant švietimo procesus mokyklos, regiono, šalies lygmenyse, projektuoti suaugusiųjų mokymosi poreikius tenkinančias paslaugas.
5.    Analizuojant mokymo įstaigą kaip visos švietimo sistemos elementą, tirti ir formuluoti jos, kaip nuolat besivystančios organizacijos, strategiją ir taktiką.
6.    Analizuoti švietimo paslaugą kaip veiklos pasaulio poreikių tenkinimo ir asmenybės visapusiško ugdymo visumą.

Dalyko turinys

1.    Suaugusiųjų mokymosi poreikiai ir juos tenkinančių paslaugų formos.
2.    Švietimo suaugusiems paslaugų paskirtis: asmeninis tobulėjimas, socialinis reikšmingumas, organizacijų tobulinimas, socialinė transformacija.
3.    Suaugusiųjų mokymąsi laiduojančios paslaugos: mokymosi inicijavimas ir organizavimas, mentoriavimas, moderavimas, konsultavimas, supervizija.
4.    Suaugusiųjų švietėjo ir besimokančiojo vaidmenų dermė, mokymo/si situacijų tipai ir pasiektų rezultatų vertinimas/įsivertinimas.
5.    Neformaliojo ir savaiminio mokymosi vertinimas, jo esmė, struktūra, sistema Lietuvoje ir ES.
6.    Suaugusiųjų švietimo paslaugos įgyvendinimo praktika, kaip tyrimo objektas: asmeninės praktinės veiklos kūrimas ir tapimas profesionalu; mokymasis praktikoje ir jos tyrinėjimas.
7.    Švietimo organizacijos, jų strategijos ir taktika.
8.    Suaugusiųjų švietimo paslaugas teikiančios institucijos.
9.    Bendradarbiavimas ir tinklai kuriant ir įgyvendinant paslaugas suaugusiems.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P)    30 val.
Darbas grupėse    15 val.
Savarankiškas darbas    60 val. 
Iš viso    105 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotis (50%), savarankiškas darbas (10%), projekto parengimas  - 10 %, darbo komandoje rezultatai (15%), tarpinis atsiskaitymas (15%)

Literatūra

1    2008    Hargreaves A. Mokymas žinių visuomenėje. Homo liber
2    2007    Longworth N. Mokymosi visą gyvenimą praktika. Švietimo kaita XXI amž. Kronta
3    2006    Petty G. Šiuolaikinis mokymas. Praktinis vadovas. Tyto alba
4    2000    Parsloe E., Wray M. Coaching and Mentoring. Kogan page   
Papildoma literatūra
5    2007    Siebert. H. Teorijos ir praktikos sąveika. Kronta
6    2001    Rae L. Develop Your Training Skills. Kogan Page
7    2000    Senge P. Schools that learn. Doblesday