Pedagoginė praktika II
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Pedagoginės praktikos 2 tikslas – suteikti studentams gebėjimų ir kompetencijų, kurių reikia švietimo institucijose vykstančių edukacinių procesų stebėjimui ir analizei bei įvairių praktinių užduočių susijusių su šiais procesais atlikimui. Praktika grindžiama studentų savarankišku darbu – efektyviu būdu įgyti ir tobulinti savo profesinę kompetenciją. Ši praktika rengia studentus empirinių švietimo srities tyrimų atlikimui ir profesinei karjerai šioje srityje. Praktika vyksta šiais etapais: ugdymo institucijos ir jos veiklos pristatymas; susipažinimas su praktinėmis kompetencijomis ir baigiamasis etapas – baigiamojo tyrimo darbo parengimas.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Pedagogical practice 2 is aimed to provide students with skills and competencies needed for the observation and analysis of education processes in educational institutions as well as for accomplishment of different practical tasks related to these processes. Practice is based on self – dependent students work as an effective way to gain and improve professional competence. This practice prepares for empirical research in education and for the professional career in this field. Practice consists of these stages: introduction of education institutions and their activities, acquisition of practical competencies and graduate stage (preparation for the final thesis research).
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Mokymosi teorijos ir strategijos; Ugdymo filosofija; Visuomenės in stitucijos; Socialinė įtrauktis mokykloje ir bendruomenėje; Asmenybės psichologija; Ugdymas ir socializacija; Švietimo profesinė kalba; Pažintinė praktika; Mokymosi grupėse teorija ir metodika; Besimokanti organizacija; Socialinių tyrimų projektavimas; Andragogikos pagrindai; Švietimo vadybos pagrindai; Pedagoginė praktika I; Švietimo sistemos ir karjera; Švietimo informacinės technologijos; Asmens psichosocialinė raida ir karjera; Mokymosi planavimas ir organizavimas; Dalyko krypties praktika, Darbo rinka ir karjera.
Dalyko studijų rezultatai
1. Vertinti mokymo(-si) metodų ir priemonių naudojimo tikslingumą ir jų sąsajas su kitais mokymo(si) turinio parametrais.
2. Vertinti mokymosi pasiekimų vertinimo kriterijų tikslingumą ir objektyvumą
3. Pateikti rekomendacijas pedagoginės veiklos švietimo įstaigoje tobulinimui.
4. Parengti pedagoginės veiklos tyrimo instrumentą ir atlikti pedagoginės veiklos tyrimą.
5. Atlikti pedagoginės veiklos švietimo įstaigoje tyrimo duomenų analizę ir interpretaciją
6. Pristatyti atlikto pedagoginės veiklos tyrimo rezultatus švietimo įstaigos, kurioje buvo atliekamas tyrimas bendruomenei.
7. Parinkti arba parengti tinkamus mokymosi poreikių tyrimo instrumentus.
Dalyko turinys
1. Mokymo(-si) metodų ir priemonių naudojimo tikslingumo ir jų sąsajų su kitais mokymo(-si) turinio parametrais vertinimo kriterijai ir rodikliai.
2. Mokymosi pasiekimų vertinimo kriterijų tikslingumo ir objektyvumo vertinimo metodika.
3. Rekomendacijų pedagoginės veiklos švietimo įstaigoje tobulinimui rengimas.
4. Pedagoginės veiklos tyrimo instrumentai.
5. Pedagoginės veiklos tyrimų metodologija ir metodika.
6. Pedagoginės veiklos tyrimo duomenų analizė ir interpretacija.
7. Pedagoginės veiklos tyrimo rezultatų švietimo įstaigos bendruomenei pristatymo metodika.
8. Mokymosi poreikių tyrimo instrumentai, jų parengimo metodika.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 15 val.
Praktika 170 val.
Savarankiškas darbas 25 val.
Iš viso 210 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Mentoriaus įvertinimas – 10 proc.;
Pedagoginio tyrimo ataskaita – 50 proc.;
Pedagoginio tyrimo pristatymas ir gynimas – 40 proc.
Literatūra
1. 2010 Norkutė, O. nurodymai Pedagoginės praktikos atlikimo metodika. VDU
2. 2009 Anyon J., Dumas M.J., Linville, D. Nolan K., Perez M., Tuck E. and Weiss J. Theory and Educational research: Towards Critical Social Explanation. London: Routlege
3. 2005 Creswell, J.W. Educational research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. London: Pearson Education.
4. 2006 Bitinas B. Edukologinis tyrimas: sistema ir procesas. Vilnius: Kronta.

