Pedagoginė praktika I
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Pedagoginės praktikos tikslas – padėti studentams įgyti ir tobulinti gebėjimus ir įgūdžius reikalingus atlikti praktinį pedagoginį darbą pagal suplanuotas galimybes dirbti praktinį darbą arba atlikti atskiras profesines mokytojo funkcijas mokykloje ir su patyrusiu mokytoju. Šios praktikos tikslas yra tobulinti pedagoginio darbo praktinius gebėjimus. Pedagoginė praktika remiasi savarankišku studento darbu kaip efektyviu būdu įgyti ir pagerinti profesinę kompetenciją.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The purpose of pedagogical practice is to help to get and to improve abilities, skills and practice that are necessary for the practical pedagogical work, according to scheduled possibilities to work practical work or exercise single professional functions of teacher in basic school stated time and with experienced teacher. The aim of this practice is to train the practical skills of pedagogical work. Pedagogical practice is based on self – dependent students work like the effective way to get and improve professional competence.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Mokymosi teorijos ir strategijos; Visuomenės institucijos; Asmenybės psichologija; Ugdymas ir socializacija; Švietimo profesinė kalba; Pažintinė praktika; Mokymosi grupėse teorija ir metodika; Besimokanti organizacija.
Dalyko studijų rezultatai
1. Atlikti mokomo dalyko turinio struktūros analizę.
2. Parengti dalyko mokymo planą, remiantis didaktinėmis nuostatomis ir mokymo turinio projektavimo principais.
3. Parengti pamokos planą ir savarankiškai jį įgyvendinti, apjungiant didaktinius ir metodinius elementus.
4. Nustatyti individualius mokinių mokymosi poreikius.
5. Atpažinti ir analizuoti bendravimo ir bendradarbiavimo ypatumus pedagoginiame procese.
6. Demonstruoti bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimus organizuojant mokymo(-si) procesą.
7. Parinkti ir taikyti mokymo(-si) metodus, atsižvelgiant į mokymo plano reikalavimus.
8. Apibūdinti mokyklos, kaip švietimo ir ugdymo institucijos, organizacinę struktūrą.
9. Įvardinti ir apibūdinti mokymo(-si) ir ugdymo(-si) sąlygas.
10. Apibūdinti mokytojo profesijos paveikslą.
Dalyko turinys
1. Mokomo dalyko programos, planų, ugdomojo plano rengimas, remiantis mokymo turinio projektavimo teorijomis ir ugdymą reglamentuojančiais dokumentais;
2. Dalyko mokymo šiuolaikinės didaktinės nuostatos ir mokymo turinio projektavimo principai.
3. Esminiai pamokos planavimo principai ir metodika
4. Mokymo turinio pagrindinių parametrų dermė pamokos plane.
5. Mokymosi poreikių identifikavimas remiantis asmenybės raidos teorijomis ir individualizavimo principais.
6. Bendravimo ir bendradarbiavimo ypatumų identifikavimas ir analizė remiantis asmenybės raidos ir socialinės psichologijos teorijomis.
7. Svarbiausi mokytojo bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimai organizuojant mokymo(-si) procesą.
8. Tinkamiausių mokymo metodų apibrėžtam pamokos tikslui pasiekti identifikavimas ir jų dermė su kitais mokymo turinio parametrais mokymo plane.
9. Praktikos ataskaitoje apibūdinta mokyklos, kaip švietimo ir ugdymo institucijos, organizacinė struktūra.
10. Praktikos ataskaitoje įvardintos ir apibūdintos mokymo(-si) ir ugdymo(-si) sąlygos.
11. Praktikos ataskaitoje apibūdintas mokytojo profesijos paveikslas.
Dalyko studijos valandomis
Individualios ir grupės konsultacijos 4 val.
Praktika organizacijoje 186 val.
Savarankiškas darbas rengiant ataskaitą 20 val.
Iš viso 210 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Mentoriaus įvertinimas – 30 proc.
Tutoriaus įvertinimas – 30 proc.
Praktikos ataskaitos dokumentai – 30 proc.
Praktikos gynimas – 10 proc.

