Pedagoginė praktika I

  • Dalyko kodas: EDU 2015
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 8
  • Pavadinimas anglų kalba: Pedagogical Practice 1
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. Odeta Norkutė, Socialinių mokslų fakultetas, Edukologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Pedagoginės praktikos tikslas – padėti studentams įgyti ir tobulinti gebėjimus ir įgūdžius reikalingus atlikti praktinį pedagoginį darbą pagal suplanuotas galimybes dirbti praktinį darbą arba atlikti atskiras profesines mokytojo funkcijas mokykloje ir su patyrusiu mokytoju. Šios praktikos tikslas yra tobulinti pedagoginio darbo praktinius gebėjimus. Pedagoginė praktika remiasi savarankišku studento darbu kaip efektyviu būdu įgyti ir pagerinti profesinę kompetenciją.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The purpose of pedagogical practice is to help to get and to improve abilities, skills and practice that are necessary for the practical pedagogical work, according to scheduled possibilities to work practical work or exercise single professional functions of teacher in basic school stated time and with experienced teacher. The aim of this practice is to train the practical skills of pedagogical work. Pedagogical practice is based on self – dependent students work like the effective way to get and improve professional competence.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Mokymosi teorijos ir strategijos; Visuomenės institucijos; Asmenybės psichologija; Ugdymas ir socializacija; Švietimo profesinė kalba; Pažintinė praktika; Mokymosi grupėse teorija ir metodika; Besimokanti organizacija.

Dalyko studijų rezultatai

1. Atlikti mokomo dalyko turinio struktūros analizę.
2. Parengti dalyko mokymo planą, remiantis didaktinėmis nuostatomis ir mokymo turinio projektavimo principais.
3. Parengti pamokos planą ir savarankiškai jį įgyvendinti, apjungiant didaktinius ir metodinius elementus.
4. Nustatyti individualius mokinių mokymosi poreikius.
5. Atpažinti ir analizuoti bendravimo ir bendradarbiavimo ypatumus pedagoginiame procese.
6. Demonstruoti bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimus organizuojant mokymo(-si) procesą.
7. Parinkti ir taikyti mokymo(-si) metodus, atsižvelgiant į mokymo plano reikalavimus.
8. Apibūdinti mokyklos, kaip švietimo ir ugdymo institucijos, organizacinę struktūrą.
9. Įvardinti ir apibūdinti mokymo(-si) ir ugdymo(-si) sąlygas.
10. Apibūdinti mokytojo profesijos paveikslą.

Dalyko turinys

1.    Mokomo dalyko programos, planų, ugdomojo plano rengimas, remiantis mokymo turinio projektavimo teorijomis ir ugdymą reglamentuojančiais dokumentais;
2.    Dalyko mokymo šiuolaikinės didaktinės nuostatos ir mokymo turinio projektavimo principai.
3.    Esminiai pamokos planavimo principai ir metodika
4.    Mokymo turinio pagrindinių parametrų dermė pamokos plane.
5.    Mokymosi poreikių identifikavimas remiantis asmenybės raidos teorijomis ir individualizavimo principais.
6.    Bendravimo ir bendradarbiavimo ypatumų identifikavimas ir analizė remiantis asmenybės raidos ir socialinės psichologijos teorijomis.
7.    Svarbiausi mokytojo bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimai organizuojant mokymo(-si) procesą.
8.    Tinkamiausių mokymo metodų apibrėžtam pamokos tikslui pasiekti identifikavimas ir jų dermė su kitais mokymo turinio parametrais mokymo plane.
9.    Praktikos ataskaitoje apibūdinta mokyklos, kaip švietimo ir ugdymo institucijos, organizacinė struktūra.
10.    Praktikos ataskaitoje įvardintos ir apibūdintos mokymo(-si) ir ugdymo(-si) sąlygos.
11.    Praktikos ataskaitoje apibūdintas mokytojo profesijos paveikslas.

Dalyko studijos valandomis

Individualios ir grupės konsultacijos 4 val.
Praktika organizacijoje 186 val.
Savarankiškas darbas rengiant ataskaitą 20 val.
Iš viso 210 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Mentoriaus įvertinimas – 30 proc.
Tutoriaus įvertinimas – 30 proc.
Praktikos ataskaitos dokumentai – 30 proc. 
Praktikos gynimas – 10 proc.

Literatūra

  • 1. 2010 Norkutė, O. Pedagoginės praktikos atlikimo metodika. Kaunas: VDU leidykla
  • Papildoma literatūra

  • 1. 2006 Butler, S. M., McMunn, N. D. A teacher’s guide to classroom assessment : understanding and using assessment to improve student learning. Jossey-Bass

  • 2. 2004 Dunn, L., Morgan, Ch., O‘Reilly, M., Parry, S. The Student Assessment Handbook. New Directions in Traditional and Online Assessment. Falmer Press