Audiovizualinio meno pagrindai (MIT)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Audiovizualinio meno pagrindų dalykas yra skirtas studijuoti audiovizualinio meno lauką, sąryšius su naujųjų medijų meno tendencijomis ir technologijomis, pagrindinėmis šiuolaikinio meno koncepcijomis ir menininkų vystamomis koncepcijomis bei temomis. Kurso metu studentai išmoks skirti audiovizualinio meno rūšis, sužinos psichologinius, techninius, socialinius ir kultūrinius audiovizualinio meno kontekstus. Kurso metu išmokstama paaiškinti meno kūrinio formos ir raiškos santykį. Analizuojamos audiovizualinio meno Lietuvoje ir pasaulyje. Kurso metu diskutuojami ir analizuojami video, garso, interaktyvūs ir kitokie meno kūriniai.
Dalyko anotacija užsienio kalba
During the course students study field of audiovisual art, connections of new media art and new media technologies, main streams of contemporary art conceptions and the topics developed by the artists. During the course students lean about typology of audiovisual art, development and evolution of media philosophy, social aspects and culture research. Artistic expression, content and shape of the art peace. New media art trends in Lithuania and in the world. Interconnections of new media art and other kinds of artistic expression. During the course video, sound and other materials are used for the discussions and research.
Dalyko studijų rezultatai
1. Gebėti apibrėžti medijų meną, suprasti technologinio determinizmo svarbą.
2. Išvardinti, analizuoti medijų meno technologinius išradimus, įvardinti sociokultūrinę svarbą.
3. Suprasti, paaiškinti, analizuoti medijų meno technologijų taikymo meninei raiškai ypatumus.
4. Analizuoti, kritiškai vertinti medijų meno, medijų produkcijos kūrinius, jų technologinius ir sociakultūrinius aspektus.
Dalyko turinys
1. Įžanginė paskaita. Audiovizualinio meno samprata.
2. Audiovizualinis ir medijų menas.
3. Medijų meno kalba.
4. Medijų meno technologijos.
5. Medijų meno technologijų raida.
6. Skaitmeninių technologijų išradimai.
7. Vaizdo fiksavimo būdai ir technologijos.
8. Kameros, jų sandara ir veikimo ypatybės.
9. Judančių vaizdų išradimas, jų kūrimo technologijos ir meninė raiška.
10. Fotografija (idėjos, istorija, transformacijos ir raidos perspektyva).
11. Kinematografija (idėjos, istorija, transformacijos ir raidos perspektyva).
12. Animacija (idėjos, istorija, transformacijos ir raidos perspektyva).
13. Videomenas (idėjos, istorija, transformacijos ir raidos perspektyva).
14. Medijų meno formų įvairovė (idėjos, istorija, transformacijos ir raidos perspektyva).
15. Medijų meno ir medijų produkcijos kritinis vertinimas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 45 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas 60 val.
Iš viso 105 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzaminas– 50 %
Kolokviumas – 50 %
Literatūra
1. 2003 McLuhan M. Kaip suprasti medijas: žmogaus tęsiniai.
2. 2010 Cook S. & Graham B., Rethinking Curating: Art After New Media. Cambridge, Mass.: MIT Press.
3. 2008 Lukys A., Medijų pagrindai. Vilnius.
4. 2015 Hunter, Fil, Steven, Biver, Fuqua, Paul. Šviesa – mokslas ir magija. Fotografijos apšvietimo įvadas
5. 2003 Christiane Paul, Digital Art. London.
Papildoma literatūra
6. 2011 Davis, Harold. Kūrybiška Nespalvota fotografija.
7. 2009 Freeman, Michael. Fotografo akis.
8. 2013 Freeman, Michael. Fotografo mintis: geresnės skaitmeninės fotografijos: kūrybinis požiūris.
9. 2007 Kinčinaitis V., Audiovizualinės kultūros kon/tekstai.