Medijų inovacijos ir kūryba

  • Dalyko kodas: KOM 5026
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Media Innovations and Creativity
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. Rimantas Plungė, MF Šiuolaikinių menų katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kursas yra skirtas apžvelgti ir analizuoti naujųjų medijų inovacijas, jų poveikį audiovizualinės, skaitmeninės kultūros raidai ir komunikacinėms kūrybos praktikoms. Komunikacinės kūrybos bruožai analizuojami remiantis tradicinių ir naujųjų medijų sampratomis. Analizuojamos analoginės, skaitmeninės, hibridinės medijos, diskutuojami reprezentacijos virsmai. Atskleidžiami fotografijos, kino, video, interaktyvios, virtualios, tinklo produkcijos bruožų ypatumai, komunikacijų ir medijų dizaino idėjos, raiškos principai. Atliekami pasirinktų komunikacinių fenomenų tyrimai. Kuriamos inovatyvios komunikacijos koncepcijos ir jų taikymo strategija. Diskutuojama Medijų ekologijos ir infliacijos temomis. Studijuojamos medijų inovacijos poindustrinės visuomenės kontekste.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Course Media Inovations and creativity is designed to analyse impact of media inovations to audiovisual, digital culture and to creative practices of communication. Communication is analysed in context of traditional and new media. The lectures will present theories, related to analog, digital, hybrid media, changes of representation understanding are discused. This course will help for the students understand expresion in the photography, cinema, video, interctive media, virtual media, media design and etc. Case studies and surveys of selected communication phenomena are performed. Developed innovative communication concepts and their application strategy. Ideas of media ecology and inflation issues are disscused. Media innovations are disscused in the context of post-industrial society.

Dalyko studijų rezultatai

Atpažinti šiuolaikinių medijų produkcijos formas, apibūdinti medijų produkcijos bruožus.
Apibūdinti šiuolaikinių medijų inovacijas keičiančias kūrybinę komunikaciją.
Apibrėžti medijų produkcijos idėjas ir raiškos principus.
Kurti ir taikyti inovatyvias komunikacijos strategijas.
Tirti komunikacijos fenomenus inovatyvumo aspektu.
Analizuoti medijų inovacijas medijų ekologijos bei sociakultūriniame postindustrinės visuomenės kontekste.

Dalyko turinys

1. Kurso tikslų, struktūros ir studijų pobūdžio apžvalga. Įvadas.
2. Tradicinių ir naujųjų medijų palyginimas. Naujųjų medijų kalba.
3. Reprezentacijos tipai ir rūšys.
4. Šiuolaikinių medijų raida. Medijų inovacijos ir tapatumo, erdvės, laiko tranformacijos.
5. Šiuolaikinių medijų inovacijos. Fotografijos ir kinematografo išradimas.
6. Šiuolaikinių medijų inovacijos. Videomenas ir filmų produkcija.
7. Šiuolaikinių medijų inovacijos. Kompiuteris - medijų variklis.
8. Pagrindinės šiuolaikinių medijų inovacijos. Medijų prototipų sankirtos.
9. Kūrybos tranformacijos šiuolaikinių medijų kontekste.
10. Komunikacijų ir medijų dizaino kaita.
11. Kūryba medijų produkcijoje. Populiarioji ir elitinė kūryba.
12. Medijų meno produkcijos kūrėjai.
13. Audiovizualinė ekologija ir infliacija.
14. Medijų ekologija.
15. Postindustrinė visuomenė. Medijų kultūra ir kūrybinės industrijos.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos – 30 val., seminarai – 15 val., komandinis darbas (pasitelkiant el. bendravimo priemones) – 15 val., savarankiški studento darbai – 100 val. Iš viso: 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Tarpinis atsiskaitymas – 20%, savarankiškas darbas – 20%, komandinis darbas – 10%, egzaminas – 50% galutinio pažymio.

Literatūra

1. 2013 Manowitch L. Sofware takes command. Open Access Edition. Bloomsbury Academic
http://issuu.com/bloomsburypublishing/docs/9781623566722_web
2. 2010 Nayar, Pramod K. An introduction to new media and cybercultures. Wiley-Blackwell
3. 2002 Manowich L. The Language of New Media.
MIT Press. http://andreknoerig.de/portfolio/03/bin/resources/manovich-langofnewmedia.pdf
4. 1967 McLuhan M. The medium is the massage. London: Routledge
5. 2003 Paul C. Digital Art. London: Thames & Hudson.
6. 2012 A handbook of media and communication research: qualitative and quantitative methodologies. Routledge
Papildoma literatūra
7. 2008 Lukys A. Medijų pagrindai. Arx Baltica. Spaudos namai
8. 2000 Bolter J. D. Remediation: Understanding New Media. MIT Press
9. 2008 Creeber G. Martin R. Digital Culture: Understanding New Media. Open University Press
10. 2008 Gane N. Beer D. New Media: The Key Concepts. Berg