Tiriamojo darbo metodologija
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalyku siekiama plėtoti studentų tyrimų įgūdžius ir gebėjimus muzikinio ugdymo srityje. Studentai studijuos kiekybinius ir kokybinius tyrimo metodus, atranką, instrumentus, tyrimų etiką. Besimokantieji taip pat įgis įgūdžių įgyvendinti kiekybinius ir kokybinių tyrimų projektus. Įgyti įgūdžiai ir gebėjimai padės studentams dirbti tyrimų komandose, kurios įgyvendina muzikinio ugdymo tyrimus individualiame, grupės ar organizacijos lygmenyse
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course is designed for the development of the research skills of the students and their abilities in musical education fields. The students will study quantitative and qualitative research methods, selection, instruments, research ethics. They will also learn to carry out qualitative and quantitative research projects. The skills will help the students to work in research teams, that realize musical education research in individual, group or organizational levels.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Muzikos bakalauras
Dalyko studijų rezultatai
1. Paaiškinti ir atpažinti kiekybinio ir kokybinio tyrimo metodus, planuojant ir vykdant muzikinio ugdymo tyrimus
2. Formuluoti mokslinio tyrimo problemą ir tyrimo parametrus muzikinio ugdymo srityje
3. Planuoti mokslinį tyrimą
4. Rinkti kiekybinius duomenis ir juos apdoroti naudojant Excel programą
5. Atlikti kokybinį tyrimą (interviu arba stebėjimą), analizuoti žodinio teksto ir stebėjimo metu gautus duomenis
6. Parengti pasirinkto muzikinio renginio/ kūrinio/ recenzija
Dalyko turinys
1. Mokslinių tyrimų ištakos ir tradicija. Tyrimo metodologija
2. Moksliniai tyrimai jų klasifikavimas
3. Galimi tyrimų lygmenys
4. Mokslinės problemos paieška
5. Mokslinės literatūros ir šaltinių parinkimas, analizavimas ir apibendrinimas
6. Dokumentų analizė ir jos pristatymas
7. Tyrimo planas. Objektas, tikslas, uždaviniai, metodai, tyrimo klausimai
8. Tyrimų atlikimo etika
9. Mokslinės literatūros ir šaltinių teorinei darbo daliai parinkimas, analizavimas ir apibendrinimas
10. Anketinė apklausa. Anketos sudarymas. Duomenų rinkimas ir apdorojimas
11. Tyrimo rezultatų grafinis pateikimas
12. Stebėjimas, jo organizavimas, privalumai ir problemos
13. Interviu tipai. Pasiruošimas interviu. Interviu atlikimas ir duomenų pateikimas
14. Kokybinė turinio analizė
15. Refleksijos rengimas
16. Esė, recenzijos rengimas
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 45 val.
Seminarai (S) 15 val.
Savarankiškas darbas 90 val.
Iš viso 150 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Savarankiškas darbas (mokslinio tyrimo pagrindinių parametrų pristatymas) – 20 %
Darbas komandoje (anketų analizės pristatymas) – 30 %
Egzaminas (interviu ar stebėjimo ataskaitos pristatymas) – 50%
Literatūra
1. 2011 V. Žydžiūnaitė Baigiamojo darbo regimo metodologija: mokomoji knyga. Klaipėda: Klaipėdos valstybinė kolegija
2. 2008 B. Bitinas, L. Rupšienė, V. Žydžiūnaitė Kokybinių tyrimų metodologija. Klaipėda: Socialinių mokslų kolegija
3. 2006 B. Bitinas. Edukologinis tyrimas: sistema ir procesas . Vilnius:Kronta
4. 2006 V. Žydžiūnaitė Taikomųjų tyrimų metodologijos charakteristikos. Vilnius: Ciklonas
Papildoma literatūra
1. 2007 Davies M. Doing a successful research project : using qualitative or quantitative methods. Palgrave Macmillan
2. 2009 Anyon, Jean, Michael Dumas. Theory and educational research: toward critical social explanation. A New York: Routledge.