Muzikinio teksto interpretacijos teorija ir praktika

  • Dalyko kodas: MZI 5012
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Theory and Practice of Interpretation of Musical Text
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Lekt. Šviesė Čepliauskaitė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Tai atlikimo meno dalykas, skirtas muzikinio teksto interpretacijos gebėjimo ugdymui. Jo tikslas – suteikti žinių apie filosofinius, teorinius ir praktinius muzikinio teksto interpretacijos aspektus ir lavinti gebėjimus suvokti muzikinį tekstą ir jo interpretaciją kaip organišką konkrečios muzikos epochos ir istorinio jos konteksto dalį. Studijų metu įgyjama patirtis interpretuoti muzikos kūrinį pagal jo sukūrimo epochos tradicijas ir formuojamas atlikėjo sugebėjimas identifikuoti save kaip kuriančią asmenybę kultūriniame šiuolaikinės visuomenės kontekste

Dalyko anotacija užsienio kalba

This Performing art course is designed for the development of musical text interpretation. Its goal is to provide knowledge on philosophical, theoretical and practical musical text interpretation aspects and develop abilities to understand musical text and its interpretation as an organic part of a certain musical era and its historical context. During the studies, experience of interpretation of music pieces according to the traditions of their eras, is gained and the performer’s ability to identify himself as a creative personality in the contemporary music’ context is formed.

Dalyko studijų rezultatai

1. Identifikuoti muzikinį tekstą kaip kalbos formą ir interpretaciją kaip būtiną sąlygą muzikos egzistavimui
2. Nustatyti muzikos kūrinio interpretacijos formavimo ir vertinimo kriterijus
3. Identifikuoti ir palyginti skirtingų epochų muzikos ypatumus apie konkrečiai epochai būdingas muzikos atlikimo išraiškos priemones
4. Remiantis surinkta informacija parengti kūrinio interpretacinę analizę (žodžiu arba raštu) ir sukurti kūrinio interpretacinę redakciją (raštu)

Dalyko turinys

1. Muzika kaip interpretacijos objektas. Muzika kaip tekstas. Muzikinio teksto notacija. Ar muzikos kūrinys – baigtinis rezultatas?
2. Kompozitoriaus ir atlikėjo santykis. Atlikėjo vaidmuo: tarpininkas ar kūrėjas?
3. Atlikimo tradicija. Muzikos kūrinio interpretacijos vertinimo kriterijai
4. Atlikimo vietos, technologijų bei kitų veiksnių įtaka muzikos atlikimui ir recepcijai. Muzikos įrašai ir jų įtaka atlikėjo mąstymo formavimuisi
5. Atlikėjo ir publikos santykis. Koncerto programos sudarymo kriterijai
6. Baroko epochos apžvalga. Baroko epochos muzikos atlikimas. Afektų teorija ir retorika
7. Klasicizmo epochos apžvalga. Klasicizmo epochos muzikos atlikimas
8. Romantizmo epochos apžvalga. Romantizmo epochos muzikos atlikimas
9. XIX a. pab. - XX a. pr. muzikos stilių apžvalga. XIX a. pab. -XX a. pr. muzikos atlikimas
10. XX - XXI a. muzikos stilių apžvalga. XX - XXI a. muzikos atlikimas
11. Baroko epochos kūrinio interpretacinė analizė
12. Klasicizmo epochos kūrinio interpretacinė analizė
13. Romantizmo epochos kūrinio interpretacinė analizė
14. XIX a. pab. - XX a. pr. muzikos kūrinio interpretacinė analizė
15. XX – XXI a. muzikos kūrinio interpretacinė analizė

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 45 val.
Seminarai (S) 15 val.
Savarankiškas darbas 90 val.
Iš viso 150 val.

Studijų rezultatų vertinimas

1. tarpinis atsiskaitymas – 20%, 2 tarpinis atsiskaitymas – 30%, egzaminas – 50%.
2. Esė – 20 proc.
3. 3 seminarai (2 skirtingų muzikos epochų kūrinių interpretacinė analizė ir žymių atlikėjų interviu lyginamoji analizė žodžiu arba raštu) – 30 proc.
4. Testas – 50 proc.

Literatūra

1. 2013 / 2006 Donatas KATKUS – Muzikos atlikimas: istorija, teorijos, stiliai, interpretacijos. Tyto alba / Lietuvos muzikų sąjunga, Vilnius
2. 2007 Muzika kaip kultūros tekstas (sud. R. Goštautienė). Apostrofa, Vilnius
3. 2010 Lina NAVICKAITĖ – MARTINELLI – Pokalbių siuita: 32 interviu ir interliudijos apie muzikos atlikimo meną. Versus aureus, Vilnius
4. 2007 Lawrence KRAMER - Why Classical Music Still Matters. University of California Press
5. 2008 Kenneth HAMILTON - After the Golden Age: Romantic Pianism and Modern Performance. Oxford University Press, USA 6. 2007 Alex ROSS - The Rest Is Noise: Listening to the Twentieth Century. Picador, New York
Papildoma literatūra
1. 1999 Hans-Georg GADAMER - Istorija. Menas. Kalba. Baltos lankos, Vilnius
2. 1994 Viktoras GERULAITIS – Muzikos stilių raida. Muzikos Švietimo Centras, Vilnius
3. 1989 Roman INGARDEN – Ontology of the work of art :the musical work, the picture, the architectural work, the film. Athens (Ohio) Ohio University Press
4. 2011 Lawrence KRAMER – Interpreting Music. University of California press, Berkeley – Los Angeles – London
5. 2012 Lawrence KRAMER – Expression and Truth. University of California press, Berkeley – Los Angeles – London
6. 2004 Robert PHILIP – Performing Music in the Age of Recording. Yale University Press, New Haven and London
7. 2005 Rūta GAIDAMAVIČIŪTĖ – Kūrybinių stilių pėdsakais. Pokalbiai su muzikais . Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Vilnius
8. 2006 Tradicija, autorystė, kūrinio ribos ir interpretacijos laisvė, mokslinė konferencija. Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Vilnius