Grafika ir vizualizavimas (MIT)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas supažindinti su kompiuterine grafika ir jos praktiniu taikymu kuriant įvairias vizualizacijas. Kurso metu studentai sužinos apie įvairius 2D ir 3D objektų kūrimo bei valdymo, tikroviškumo sukūrimo, vaizdo kokybės gerinimo metodus ir priemones. Išklausius kursą studentai įgis kompiuterinės grafikos pagrindus reikalingus norint panaudoti šiuolaikinius 3D grafikos programavimo įrankius ir kuriant grafikos programas, susipažins su WebGL grafine biblioteka ir išmoks savarankiškai programuoti grafinius vaizdavimo uždavinius.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course introduces students to computer graphics and its practical use in creating various visualizations. The course covers various computer graphics techniques and algorithms used to form and manipulate 2D and 3D objects, create visual realism, enhance video quality. During the course students will learn fundamental algorithms and techniques and gain the knowledge necessary to understand and augment the latest innovations in computer graphics. WebGL graphics library is used through laboratory exercises to provide the students opportunity to gain practical experience in programming graphical applications.
Dalyko studijų rezultatai
1. Susipažins su pagrindiniais kompiuterinės grafikos terminais ir sąvokomis.
2. Įgis žinių apie kompiuterinės grafikos metodus ir išmoks juos taikyti plataus spektro IT uždaviniuose.
3. Gebės savarankiškai programuoti dvimatės ir trimatės grafikos elementus.
4. Išmoks sukurtus grafikos komponentus pritaikyti Web sistemose.
5. Išmoks grafiniams elementams pritaikyti tikroviškumo jiems suteikiančius algoritmus.
6. Gebės analizuoti ir vertinti pateiktą vizualizaciją, nustatyti ir diskutuoti apie panaudotus grafinius metodus.
Dalyko turinys
1. Kompiuterinės grafikos įrankiai.
2. Grafikos ir vizualizavimo praktinio taikymo pavyzdžiai.
3. Virtualios scenos ir objektų sandara.
4. Projekcijos.
5. Spalvų modeliai, erdvės ir profiliai.
6. Grafinių objektų saugojimas.
7. Susidūrimų imitavimas.
8. Apšvietimo šaltinių modeliavimas.
9. Paviršių ir atspindžių modeliavimas.
10. Modeliavimo transformacijos.
11. Tekstūros.
12. Kreivės ir paviršiai.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Laboratoriniai darbai 30 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 74 val.
Iš viso 134 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzaminas – 50%, kolokviumas – 20%, laboratoriniai darbai – 30%.
Literatūra
1. 2019 Alexander Overvoorde. Modern OpenGL Guide. https://open.gl/
2. 2019 David Lettier. 3D Game Shaders For Beginners. https://lettier.github.io/3d-game-shaders-for-beginners/
3. 2017 Joey de Vries. Learn OpenGL. https://learnopengl.com
4. 2016 David J. Eck, Hobart, William Smith Colleges. Introduction to Computer Graphics. https://open.umn.edu/opentextbooks/textbooks/introduction-to-computer-graphics
5. 2012 E. Lengyel. Mathematics for 3D game programming and computer graphics. 3ed. https://ebookcentral.proquest.com/lib/vmulib-ebooks (prieinama tik iš VDU tinklo)
6. - Gregg Tavares. WebGL Fundamentals. https://webglfundamentals.org/
7. - Gregg Tavares. WebGL2 Fundamentals https://webgl2fundamentals.org/
Papildoma literatūra
1. 2012 T. Parisi. WebGL: Up and Running. Building 3D Graphics for the Web.
2. 2000 A. Watt. 3D Computer Graphics.