Kompiuterio ir vartotojo sąsaja (MIT) (mišrus nuotolinis)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko tikslas - supažindinti studentus su teoriniais ir praktiniais žmogaus ir kompiuterio sąveikos ir vartotojo sąsajos kūrimo pagrindais, vartojamumo principais, konceptualiais sąveikos modeliais, žmogiškaisiais faktoriais, sąsajos įtaka vartotojui. Studentai mokomi pažinti vartotojo poreikius, nustatyti ir aprašyti rekalavimus, projektuoti vartotojo sąsają, kurti jos prototipus, įvertinti sukurtą produktą. Išklausę dalyką, studentai gebės praktiškai pritaikyti į vartotoją orientuoto projektavimo principus.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course presents theoretical and practical fundamentals of human computer interaction and user interface design, usability and user-oriented design principles, conceptual interaction models, impact of human factors. Students learn to understand user needs, determinate and specify the requirements, make user interface, build their prototypes, evaluate final product. After finishing the course, students will be able to apply user-oriented design principles in practice.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Programų inžinerijos pagrindai
Dalyko studijų rezultatai
Supras vartotojo sąsajos projektavimo principus ir metodiką – vartotojo poreikių nustatymą, reikalavimų formulavimą, prototipų kūrimą, sukurto produkto įvertinimą.
Gebės suvokti žmogaus pažinimo galimybes ir apribojimus, ir naudoti šias žinias interneto ir daugialypės terpės produktų vartotojo sąsajos kūrimui.
Gebės identifikuoti ir apibrėžti vartotojų poreikius ir pasirinkti tinkamą vartotojo sąsajos modelį.
Gebės sukurti vartotojos sąsajos prototipą panaudodamas prototipų kūrimo priemones.
Gebės atlikti sukurtos vartotojo sąsajos įvertinimą, atitikimą vartotojo poreikiams ir vartojamumo principams.
Dalyko turinys
Įvadas į žmogaus-kompiuterio sąveikos teoriją.
Vartojamumo principai.
Kompiuterio-vartotojo sąsajos kūrimas: tikslai, reikalavimai, standartai ir rekomendacijos.
Sąsajos projektavimas – prototipai, turinio diagramos, prototipų kūrimo programinė įranga.
Kalbos technologijų ir dirbtinio intelekto panaudojimas vartotojo sąsajoje.
Žmogiškieji faktoriai, įtakojantys vartotojos sąsajos kūrimą - sensorinė ir motorinė sistemos, informacijos apdorojimas, atmintis.
Vartotojo sąsajos koncepciniai modeliai.
Vartotojų įtraukimas į sąsajos kūrimo procesą, vartotojų elgsenos modeliavimas.
Personaliniams kompiuteriui skirtos aplikacijos vartotojo sąsajos projektavimo rekomendacijos.
Interneto aplikacijos vartotojo sąsajos projektavimo rekomendacijos.
Mobilių aplikacijų vartotojo sąsajos projektavimo principai ir rekomendacij.
Sąsajos projektavimas – prototipai, turinio diagramos, prototipų kūrimo programinė įranga.
Vartojamumo principai.
Vartotojo sąsajos vertinimas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Praktiniai darbai 30 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 74 val.
Iš viso: 134 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzamino užduotis (50%), kolokviumas (17%), praktiniai darbai ir projektas (33%)
Literatūra
1. 2011 Interaction design beyond Human – Computer Interaction http://www.id-book.com/home.php
2. 2010 Sheiderman B., Plaisant C., Designing the user interface
3. 2004 A. Dix, J. Finlay, G.D. Abowd, R. Beale. Human Computer Interaction. Prentice Hall http://engineering.futureuniversity.com/BOOKS%20FOR%20IT/Dix_HumanComputerInteraction.pdf
Papildoma literatūra
1. 2010 D. Benyon, Desigining interactive systems
2. 2006 M. Jones, G.Marsden. Mobile interaction design