Muzikos istorija nuo romantizmo iki XXI a.
Dalyko anotacija lietuvių kalba
MUZIKOS ISTORIJA NUO ROMANTIZMO IKI XXI A. – atlikimo meno studijų programos tęstinis muzikos istorijos dalykas, skirtas istorinio ir estetinio mąstymo, kritinio vertinimo ugdymui muzikos kūrinių suvokimo ir atlikimo procese. Dalyko tikslas yra vystyti bendrąsias ir specialiąsias muzikos istorijos žinias bei sampratą apie stiliaus ir žanrų raidą Romantizmo epochoje, XX ir XXI a., žymiausių kompozitorių kūrybos ypatumus, informaciją siejant su konkrečių epochų istoriniais kultūriniais kontekstais. Studijų metu bus įgyjama muzikos meno istorinės raidos suvokimo patirtis, lavinami įgūdžiai, padedantys atpažinti ir charakterizuoti muzikos stiliaus ir konkretaus kūrėjo braižą, vystomos kritinio mąstymo bei komunikacinės savybės.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The HISTORY of MUSIC FROM ROMANTICISM till XXI century –in the course of music history, continuing to the historic thing and aesthetic thinking, critical assessment of the advancement of the understanding and performance of musical works in the process. The aim of the subject is to develop general and specific knowledge of music history and the vision of the evolution of the Romanticism era style and genres, the 20TH and the 21st century, the most famous composers of the creative features, information in relation to the specific historical eras cultural context. At the time of study will be supplemented by the development of musical art of the historical experience of perception, developing skills to identify and define the music style and a touch of the creator, developed critical thinking and communication.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Išklausytas“ Muzikos istorija nuo Senovės iki Romantizmo“ dalykas.
Dalyko studijų rezultatai
1.Gebės iliustruoti atskirų  muzikos žanrų raidą XIX – XX a. kompozitorių kūrybos pavyzdžiais.
2.Gebės lyginti ryškiausius muzikos kūrinius  ir kompozitorius, identifikuojant individualų kūrėjo stilių.
3. Gebės įvardinti muzikinio mąstymo ypatumus, suformuotus nacionalinės mokyklos, epochos kultūrinio – istorinio konteksto.
Dalyko turinys
1.	XIX amžiaus simfoninės muzikos raida ir žymiausi kūrėjai.
2.	Vokalinės muzikos žanrų raida nuo F.Šuberto iki A. Šionbergo.
3.	Fortepijonas romantikų ir XX a. kompozitorių kūryboje.
4.	Operos žanro raida XIX – XX a. Žanrų, formų, temų įvairovė, ryškiausi pavyzdžiai.
5.	R.Wagner ir G.Verdi kūrybos palyginimas.
6.	XIX a. kompozitorių kūrybiniai portretai: H.Berlioz, J.Brahms, A.Skriabin  G.Mahler,
7.	XX a. kompozitorių kūrybiniai portretai: I.Stravinskij, O.Messiaen, J.Cage.
8.	Romantizmo ir romantinės muzikos samprata. Universalumas ir tautiškumas Europos muzikos istorijos raidoje. Tautiškumas moderniojoje muzikoje.
9.	Nacionalinių mokyklų formavimasis ir sklaida XIX a. Europoje.
10.	Impresionizmo ir ekspresionizmo estetikos sklaida muzikoje.
11.	Modernaus ir konservatyvaus mąstymo priešprieša XX a. meno raidoje. Atonalioji revoliucija ir naujieji tonalumai.
12.	Totalitarinių stilių gimimas XX a. Politikos įtaka menininkui ir kūrybos procesui.
13.	Postmodernizmo muzikos estetika. Sugrįžimas į paprastumą: minimalizmas ir naujasis tonalumas. Tradicijų atgimimas naujame kontekste.
14.	Naujų technologijų įtaka muzikai, „natūralių“ ir „dirbtinių“ skambesių koegzistencija; konkrečioji, elektroninė ir kompiuterinė muzika. K. Stockhausen eksperimentai.
15.	Grafinė ir veiksmo muzika, nauji tembrai ir derinimo būdai. I.Xenakis – šiuolaikinės muzikos revoliucionierius.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P)	45 val.
Seminarai (S)	5 val.
Darbas grupėse	16 val.
Savarankiškas darbas	40 val.
Iš viso	106 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Savarankiškas darbas  – 20 proc. (užduočių atlikimas raštu ir žodžiu).
Kolokviumas - 30 proc. (atsakyta į teorinius klausimus, remiantis pateiktais muzikos pavyzdžiais, raštu).
Egzaminas – 50 proc. (atsakyta į teorinius klausimus, identifikuoti muzikos fragmentai, raštu).  
Literatūra
1.	1990	Plantinga L. Romantic music	New York, London: W.W. Norton & Co.
2.	2011	Theodor W. Adorno, Quasi una fantasia : essays on modern music . 	London ; New York (N.Y.
3. 	2003	 D.J.Grout, H.W.Williams. A Short history of opera, 4th edition	Columbia University Press, New York
4.	1981	Griffits P. Modern music, The avant garde since 1945.	New York: Oxford University Press
Papildoma literatūra
1.	2003	J.Cage. Tyla	Pasviręs pasaulis
2.	2010	 J.Cage. Metai nuo pirmadienio	Pasviręs pasaulis
3.	2001	Nakas Š. Šiuolaikinė muzika	Vilnius: „Alma litera“
4.	2000 2003	Muzikos enciklopedija. T.1: A-H. T 2: I-N.  T.3 O-	Lietuvos muzikos akademija, Mokslo ir enciklopedijų leidybos institutas
5. 	2016	R. Levine.   Raudok, drebėk, mirk : operos mėgėjo gidas	Vilnius : Tyto alba

