Suaugusiųjų švietimo koncepcijos (EDU 5014)

  • Dalyko kodas: EDU 5014
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Concepts of Adult Education
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. habil.dr. Margarita Teresevičienė, Socialinių mokslų fakultetas, Edukologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studentai gilinsis į suaugusiųjų švietimo koncepcijas, mokymąsi visą gyvenimą grindžiančių teorijų įvairovę įvairovę, kompleksiškumą, studijuos atskiras teorijas, jose nagrinėjamą problematiką, sąsajas su suaugusiųjų mokymusi. Bus gilinamas į europinio lygmens švietimo probleminį lauką, tarptautinių organizacijų bendradarbiavimo dėka vykdomą švietimo globalizaciją, švietimo politikos pokyčius.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Students will analyse adult education conceptions,  explore variety and complexity of theories that prove the process of lifelong learning, as well as to study different theories, their problematics and connections with adult education. The problematic field of education will be deepened on the European level as well as political changes in LLL that are based on cooperation of international organisations and globalisation of education.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Edukologija

Dalyko studijų rezultatai

Įvertinti mokymosi visą gyvenimą tendencijas ES ir Lietuvos švietimo politikos dokumentuose. Parengti kritinę pasirinktų suaugusiųjų mokymosi teorijų analizę. Analizuoti suaugusiųjų  švietimo politiką kaip ekonominių, socialinių poreikių tenkinimo ir asmenybės visapusiško ugdymo visumą. Suprojektuoti suaugusiųjų mokymosi poreikius tenkinančią paslaugą, tiriant švietimo politikos vykdymą ir įtaką šalies ar regiono/organizacijos lygmenyse. Nustatyti  politikos ar teorijų konceptualizavimo tendencijas pasirinktuose politiniuose sprendimuose ir organizacijų praktinėje veikloje.

Dalyko turinys

Švietimas visą gyvenimą, mokymasis visą gyvenimą ir Valstybė. Pagrindinės koncepcijos švietimo politikos analizei. Gerovės valstybė, neo-liberali valstybė ir suaugusiųjų švietimo politika. Suaugusiųjų mokymosi teorijos: biheviorizmas, kognityvizmas, konstruktyvizmas ir socialinis konstruktyvizmas. Mokymosi teorijos, susiję su suaugusiųjų mokymusi: humanistinė teorija, eksperimentinė, transformauojantis mokymasis. Suaugusiųjų mokymosi ir dalyvavimo švietime teorijos. Suaugusiųjų mokymosi ir švietimo politikos analizė; Analitiniai suaugusiųjų mokymosi ir švietimo politikos modeliai: Demokratinis-išsilaisvinimo modelis; Modernizavimo ir valstybės konterolės modelis; Žmonių išteklių vadybos modelis. Mokymosi visą gyvenimą strategijos. Sąsajos tarp ekonomikos ir socialinės sanglaudos. UNESCO rolė švietimo politikoje. Mokymasis visą gyvenimą: valstybės vaidmuo ir asmens atsakomybė.

Dalyko studijos valandomis

Kontaktinis darbas: paskaitos – 30 val., seminarai – 15  val., konsultavimas – 15 val., Savarankiškas darbas – 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Studijų rezultatai vertinami taikant kaupiamojo balo sistemą. Galutinis pažymys (100 proc.) integruoja: Individualus darbas– 10 %; Komandos darbas – 25%; Kolokviumas – 15 %; Egzaminas – 50%.

Literatūra

1. 2010 Nina Volles (2016) Lifelong learning in the EU: changing conceptualisations, actors, and policies, Studies in Higher Education, 41:2, 343-363, DOI: 10.1080/03075079.2014.927852 https://srhe.tandfonline.com/action/showCit Formats?doi= 10.1080%2F03075079.2014.927852
Open access
2. 2017 Steven Hodge, John Holford, Marcella Milana, Richard Waller & Sue Webb (2017) Vocational education and the field of lifelong education, International Journal of Lifelong Education, 36:3, 251-253, DOI: 10.1080/02601370.2017.1306357 Open access
2014 European inventory on validation of non-formal and informal learning. Final synthesis report http://libserver.cedefop.europa.eu/vetelib /2014/87244.pdf European Commission; Cedefop; ICF International.
4. 2015 European guidelines for validating non-formal and informal learning. Cedefop. Luxembourg: http://dx.doi.org/10.2801/008370
1. Publications Office. Cedefop reference series; No 104.
5. 2018 Marcella Milana, Antonietta De Vita, Paolo Landri & Vida A Mohorčič-Špolar (2018)
Studies in the education of adults, Studies in the Education of Adults, 50:2, 129-132, DOI: 10.1080/02660830.2018.1564501
https://www.tandfonline.com/doi/full/10. 1080/02660830.2018.1564501 Routledge
Papildoma literatūra
1. 2018 Colin Griffin, (2018) Curriculum Theory in Adult and Lifelong Education Routledge