Mokymosi turinio projektavimo metodologija

  • Dalyko kodas: EDU 3030
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: DESIGNING OF CURRICULUM METODOLOGY
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Laima Sajienė

Dalyko anotacija užsienio kalba

The purpose of this course is to introduce the main curriculum theories and principles of curriculum design. It is anticipated that students will be able to define predominating concepts of teaching programming, describe teaching “closeness and openness”, identify stages of designing education programmes. Course content methodology of teaching and learning goals, outcomes, methods of their operationalization; evaluation of goal achievement; standards and teaching programmes; implementation of new teaching programme.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Ugdymo filosofija, Bendroji didaktika, Mokymosi teorijos.

Dalyko studijų rezultatai

Dalyko studijose studentai įgis šiuos gebėjimus: • Kritiškai vertinti mokymosi turinio (curriculum) teorijas ir jas taikyti projektuojant mokymosi turinį; • Paaiškinti mokymosi(si) turinio elementus – mokymosi rezultatų ir mokymosi pasiekimų vertinimo kriterijų sąsajas, mokymosi metodų ir medžiagos parinkimo bei parengimo metodiką; • Apibūdinti mokymo(si) dalyko/modulio programos sampratą ir paaiškinti jos rengimo logiką; • Identifikuoti ir metodiškai teisingai suformuluoti mokymosi rezultatus taikant kognityvinių, psichomotorinių ir emocinių tikslų taksonomijas; • Parinkti mokymosi medžiagą pagal suformuluotus konkrečius mokymosi rezultataus; • Paaiškinti visus curriculum "rato" elementus - veiklos tyrimus, mokymosi programos rezultatus; mokymosi rezultatų skaidymą; mokymosi dalykų/modulių turinį; mokymosi formas ir metodus; mokymosi pasiekimų vertinimo kriterijus ir metodus; • Pagal apibrėžtus kriterijus įvertinti mokymo dalyko/modulio programą.

Dalyko turinys

1. Mokymosi turinio (curriculum) teorijos. 2. Mokymosi turinio (curriculum) tyrimai. 2. Pagrindiniai mokymosi turinio parametrai ir jų tarpusavio sąveika. 3. Visuomenės poreikių ir mokymosi turinio (curriculum) sąveikos modeliai. 4. Mokymosi turinio (curriculum) modeliai. 5. Mokymo(si) turinio "uždarumas ir atvirumas". 6. Mokymosi standartizavimo koncepcijos. 7. Mokymo(si) programa – mokymosi turinį įteisinantis dokumentas. 8. Mokymo(si) programų rengimo metodologiniai pagrindai. 9. Teleologinė metodologija. Mokymo(-si)/tikslų taksonomijos. 10. Gebėjimų samprata. Specialieji (dalykiniai) ir bendrieji gebėjimai. 11. Mokymo(-si)/ tikslų ir mokymosi rezultatų sąveika. 12. Mokymo(-si) rezultatų formulavimo metodika.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val. Seminarai ir pratybos – 15 val. Komandinio darbo organizavimas - 25 val. • užduočių parengimas ir aptarimas – 3val. • darbo planavimas ir organizavimas – 2 val. • virtualus konsultavimas - 4 val. • aprobavimas, vertinimas, grįžtamasis ryšys – 6 val. Savarankiškas ir komandinis darbas - 110 val. Iš viso - 180 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotis (50%), savarankiškas darbas (20%), darbo komandoje rezultatai (20%), tarpinis atsiskaitymas (10%)

Literatūra

1. 2008 Laužackas R. Kompetencijomis grindžiamų mokymo/studijų programų kūrimas ir vertinimas. Monografija. Kaunas, Vytauto Didžiojo universiteto leidykla. 2. 2005 Robert J. Marzano Naujoji ugdymo tikslų taksonomija. Vilnius. Žara. 3. 2009 Kelly A. V. The Curriculum. Theory and Practice Sixth EditionGoldsmiths College, University of London Papildoma literatūra 1. 2000 Laužackas R. Mokymo turinio projektavimas. Standartai ir programos profesiniame rengime. Monografija. Vilnius. PHARE