Ugdymas ir socializacija (Švietimas ir IT)
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course aims at the analysis of problems of human socialization in the context of his/her socio-cultural conditions and educational field. The students will acquire skills necessary to analyze and evaluate the problems of human socialization in society; to identify needs and possibilities of adults’ self-education, correlations between socialization and partial self-education; to plan the processes of the development of human resources; to identify educational innovations and tendencies of their expression; to use aids and methods for the successful professional socialization.
Dalyko studijų rezultatai
Dalyko studijose studentai įgis šiuos gebėjimus: • analizuoti ir vertinti ugdymo įtaką ir specifiką žmogaus ontogenezės laikotarpiuose, • vertinti ir atskirti ugdymo įtaką ugdytiniui įvairiomis socialinėmis situacijomis; • analizuoti ir įvertinti ugdymo įtaką asmens socializacijos sėkmei; • projektuoti ugdymo ir socializacijos problemų sprendimo strategiją; • nustatyti ugdymo ir socialinės integracijos ryšius.
Dalyko turinys
1. Socializacijos samprata. Žmogaus socializacijos esmė. 2. Ugdymas valstybėje: esmė, funkcijos, mokslinio pažinimo metodai. Ugdymo egzistencinė ir kultūrinė funkcijos. 3. Socialinių veiksnių įtaka ugdymui, kaip socialiniam reiškiniui. Pagrindinės ugdymo dimensijos. 4. Visuomenės kaita ir ugdymas: ugdymo kaitos parametrai. 5. Žmogus – ugdymo subjektas. Asmenybė kaip socialinės žmogaus esmės raiška. 6. Alternatyvaus ugdymo sistemos. 7. Formalaus ir neformalaus ugdymo poveikio asmenybei derinimas. 8. Ugdymo institucijos: ugdymas šeimoje, ikimokyklinis, mokyklinis ugdymas ir profesinis rengimas. 9. Socialinės – kultūrinės mikroaplinkos įtaka žmogaus socializacijai. Socialinės pagalbos institucijos, jų paskirtis. 10. Permanentinis ugdymo ir saviugdos vyksmas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 20 val. Seminarai ir pratybos – 15 val. Komandinio darbo organizavimas - 15 val.: • užduočių parengimas ir aptarimas – 3val. • darbo planavimas ir organizavimas – 2 val. • virtualus konsultavimas - 4 val. • aprobavimas, vertinimas, grįžtamasis ryšys – 6 val. Savarankiškas ir komandinis darbas - 70 val. Iš viso - 120 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzamino užduotis (50%), savarankiškas darbas (10%), darbo komandoje rezultatai (25%), tarpinis atsiskaitymas (15%)
Literatūra
1. 2002 Juodaitytė A. Socializacija ir ugdymas vaikystėje. Vilnius, Petro ofsetas 2. 2005 Kvieskienė G. Pozityvioji socializacija. Vilnius, Vilniaus pedagoginio universiteto leidykla 3. 2001 Jovaiša L. Ugdymo mokslas ir praktika Vilnius, Agora 4. 2009 Berns R . Vaiko sociali-zacija: šeima, mokykla, visuomenė Vilnius: Poligrafija ir informatika Papildoma literatūra 1. 2004 Erikson E. Vaikystė ir visuomenė. Vilnius: Katalikų pasaulio leidiniai. 2. 2004 Brown S.J., Duguid P. Socialinis informacijos gyvenimas. Vilnius: Charibdė. 3. 1999 Berger L. P., Luckman T. Socialinis tikrovės konstravimas ALK: Pradai