Technologijomis grįsto mokymosi priemonės ir sistemos
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas supažindinti su virtualaus bei e. mokymosi apibrėžimais, vaidmeniu ir vieta bendroje mokymosi sistemoje, šiuolaikinėmis e. mokymosi priemonėmis ir sistemomis, išanalizuoti ir palyginti jų charakteristikas bei panaudojimo studijose galimybes. Praktinių užsiėmimų metu ugdomi gebėjimai parinkti e. mokymosi technologijas, priklausomai nuo mokymosi tikslų ir sąlygų, gebėjimų panaudoti atskiras e. mokymosi technologijas.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The subject introduces with virtual and e-learning definitions, the role and place in the general education system, with modern e-learning tools and systems, presents, analyzes and compares their performance and possibilities how to use them in the teaching and learning processes. During practical workshops educated the ability to select e-learning technologies, depending on the learning objectives and conditions, the ability to use different e-learning technologies.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Duomenų bazės ir informacinės sistemos; Kompiuterių tinklai ir interneto technologijos.
Dalyko studijų rezultatai
1.1. apibrėžti e. mokymosi sampratą, vaidmenį ir vietą mokymosi sistemoje.
1.2. apibūdinti šiuolaikinių e. mokymosi technologijų specifiškumą tikslų ir rezultatų atžvilgiu.
1.3. parinkti „mažąsias“ e. mokymosi technologijas, išskirti jų pagrindines funkcijas, išryškinant pagrindines jų charakteristikas.
1.4. Įvertinti savikontrolės, žinių patikrinimo ir įvertinimo virtualioje aplinkoje galimybes, panaudojimo atvejus.
1.5. Gebėti parinkti vaizdo konferencijų ir realaus laiko vaizdo transliacijų įrankius, juos taikyti ir valdyti vaizdo transliacijose.
2.1. Gebėti parinkti vaizdo paskaitų kūrimo įrankius ir sukurtas paskaitas integruoti į virtualias mokymosi aplinkas.
2.2. Išbandyti e. portfolio aplinką, susipažinti su jų pagrindinėmis funkcijomis bei tarpusavyje palyginti pagal panaudojimo galimybes.
2.3. Sukurti kursą virtualioje mokymosi aplinkoje.
2.4. Tikslingai pasirinkti šiuolaikines technologines priemones grupinio darbo realizacijai.
3.1. Prieinamomis virtualiomis priemonėmis pristatyti savo darbo rezultatus, parengti pateiktis ir teikti jas vaizdo konferencijų būdu.
3.2. Moderuoti realaus laiko diskusiją ir diskusijų forumo veiklą.
Dalyko turinys
1. Virtualaus ir e. mokymosi apibrėžtis, rolė ir vieta bendroje mokymosi sistemoje.
2. Šiuolaikinės virtualaus mokymosi technologijos.
3. Mokymosi objektų standartai: IMS, LOM
4. Standartus atitinkančių MO pavyzdžiai.
5. "Mažosios" virtualaus mokymosi technologijos.
6. Virtualios mokymosi aplinkos.
7. Savikontrolė ir žinių įvertinimas virtualioje aplinkoje.
8. Realaus laiko vaizdo transliacijų įrankiai ir taikymas.
9. Vaizdo konferencijų įrangos valdymas.
10. Darbastalio įrašymo programinės įrangos taikymas.
11. Nuotolinio, virtualaus ir e. mokymosi sistemos ir tinklai.
12. E. portfolio aplinkos.
13. Naujosios IT mokymesi.
14. Virtualios mokymosi aplinkos.
15. Virtualaus mokymosi priemonių ir sistemų panaudojimo praktinės rekomendacijos.
Dalyko studijos valandomis
155 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzaminas (50%), namų darbai (35%), tarpinis atsiskaitymas (15%).
Literatūra
1. 2012 Aleksandras Targamadzė. Technologijomis grįsto mokymosi priemonės ir sistemos [elektroninis išteklius] : mokomoji knyga. Prieinama Nuotolinių studijų aplinkoje Moodle. http://www.esparama.lt/documents/10157/490675/Technologijomis_gristas_mokymasis.pdf/428e7cc9-f214-4c55-8972-a8af35370765
2. 2003 D. Rutkauskienė, A.Targamadzė ir kt. Nuotolinis mokymasis. Mokomoji knyga.
3. 2010 DAGIENĖ, V., Mokymosi bendruomenė ir antrosios kartos saityno (Web 2.0) technologijos atvira prieiga internete http://www.upc.smm.lt/tobulinimas/renginiai/medziaga/mokymosi-bendruomene_1.pdf
Papildoma literatūra
4. 2006 Michael Gough. Video Conferencing Over IP atvira prieiga internete https://books.google.lt/books?id=07pq74EnRSwC&lpg=PR7&ots=xu-282iBk5&dq=Michael%20Gough.%20Video%20Conferencing%20Over%20IP&hl=lt&pg=PA7#v=onepage&q=Michael%20Gough.%20Video%20Conferencing%20Over%20IP&f=false
5. 2015 Adobe. Using ADOBE® CONNECT™ 9 atvira prieiga internete http://help.adobe.com/en_US/connect/9.0/using/connect_9_help.pdf
6. 2004 SALMON, G. “e-tivities the key to active online learning” atvira prieiga internete https://etutors.wikispaces.com/file/view/Etivities_Salmon.pdf