Danų kalba A2
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šio studijų dalyko tikslas – išmokyti studentus vartoti danų kalbą sudėtingesnėse komunikacinėse situacijose bei suteikti jiems gilesnių žinių, atitinkančių A2 kalbos mokėjimo lygį, apie danų kalbos gramatiką (morfologijos ir sintaksės taisykles). Dėmesys skiriamas platesniam veiksmažodžių laikų ir veikslų (esamojo laiko, būtojo laiko, esamojo atliktinio (perfekto) laiko, būtojo atliktinio (pliuskvamperfekto) laiko, būsimojo laiko) suvokimui, modalinių veiksmažodžių vartosenos subtilybėms, sujungiamųjų ir prijungiamųjų jungtukų vartojimui jungiant sakinius, įvairioms įvardžių formoms ir funkcijoms (asmeniniams įvardžiams, einantiems veiksniu, asmeniniams įvardžiams, einantiems papildiniu, savybiniams įvardžiams, sangrąžiniams įvardžiams), būdvardžių laipsniavimui ir linksniavimui, taip pat žymimųjų ir nežymimųjų artikelių vartojimui sudėtingesnėse sakinio struktūrose. Studentai, naudodamiesi žodynu, mokosi skaityti vidutinio sudėtingumo lygio tekstus, vartodami vidutinio sudėtingumo lygio kalbą, savarankiškai kurti rašytinius tekstus ir suprasti sudėtingesnius vidutinio lygio garso įrašus. Studentai išmoksta taisyklingai bendrauti tiek žodžiu, tiek raštu sudėtingesnėse situacijose ir pasirengia toliau mokytis danų kalbos B1 lygiu. Studijų dalyke taikoma daugiakalbė prieiga. Dalyke naudojamas mišrus mokymosi formatas (paskaitos, darbas „Moodle“ virtualioje aplinkoje, savarankiškas darbas) ir įvairūs aktyvūs mokymosi metodai (darbas grupėse ir porose, diskusijos, tekstų analizė, garso įrašų klausymas, vaidmenų žaidimai ir kt.).
Dalyko anotacija užsienio kalba
The aim of this course is to enable students to communicate in Danish in more complex situations and to provide them with a deeper knowledge of Danish grammar (morphological and syntactic rules) corresponding to level A2. This includes an expanded understanding of verb tenses and aspects (present, past, perfect, pluperfect, future), the nuances of modal verbs, conjunctions and subjunctions that connect sentences, the various forms and functions of pronouns (subject, object, possessive, reflexive), the comparison and inflection of adjectives, as well as the use of definite and indefinite articles in complex sentence structures. Students learn to read intermediate-level texts with the aid of a dictionary, to produce their own written texts using intermediate-level language, and to understand more complex intermediate-level audio recordings. Students learn to communicate correctly in both spoken and written forms in more complex situations and are prepared to continue their Danish studies at level B1. The course is based on the plurilingual approach. A blended learning format is applied (lectures, work in the Moodle virtual environment, independent work) along with various active study methods (group and pair work, discussions, text analysis, listening to audio recordings, role-plays etc.).
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Danų kalba A1
Dalyko studijų rezultatai
1. Vartoti A2 lygį atitinkančias gramatines struktūras, leksinius vienetus ir tarimo bei intonacijos modelius.
2. Skaityti ir suprasti trumpus, ir paprastus tekstus, tuose tekstuose surasti konkrečią nuspėjamą informaciją.
3. Suprasti posakius ir dažniausiai vartojamus žodžius, susijusius su svarbiausiais asmeniniais dalykais, suvokti trumpų, aiškių ir paprastų skelbimų bei pranešimų esmę.
4. Kalbėti paprastais sakiniais su dabartimi, praeitimi arba ateitimi susijusiomis asmeninėmis, kasdieninėmis temomis, paprastomis formuluotėmis pagrįsti asmeninę nuomonę, taisyklingai ištarti žinomus žodžius, frazes, vartoti tinkamą intonaciją.
5. Gebėti susikalbėti žinomomis temomis, palaikyti ir užbaigti pokalbį jau žinomomis temomis, paklausti reikiamos informacijos ir apsikeisti ja.
6. Paprasta kalba parašyti asmeninį laišką, rašinėlį, užrašyti trumpas pastabas.
Dalyko turinys
Lingvistinės temos:
1. Įvardžiai (asmeniniai įvardžiai, einantys veiksniu, asmeniniai įvardžiai, einantys papildiniu, ir sangrąžiniai įvardžiai).
2. Jungtukai, vartojami jungti pagrindinius sakinius (sujungiamieji jungtukai).
3. Prijungiamųjų jungtukų der/som, kurie eina veiksniu, vartojimas.
4. Posakiai, vartojami laikui reikšti.
5. Būdvardžiai (būdvardžių linksniavimas).
6. Neveikiamosios rūšies ir liepiamosios nuosakos veiksmažodžiai.
7. Sintaksė (pagrindiniai sakiniai ir jungtukai).
8. Netaisyklingi veiksmažodžiai.
9. Prijungiamieji jungtukai da ir når.
10. Sudėtiniai gretinamieji jungtukai.
11. Prieveiksmiai.
Komunikacinės kalbos kompetencijos tobulinimo temos:
1. Pakvietimai, svečiai ir vakarėliai.
2. Nuotaikos ir emocijos. Diskusija apie jausmus ir jų raiškos būdus.
3. Draugystė. Žmonių savybės.
4. Apsipirkimas.
5. Sveikata ir ligos.
6. Maistas ir receptai.
7. Laisvos dienos, atostogos ir atostogų planai.
8. Pasakojimas apie patirtį. Įvykiai ir dalijimasis asmenine patirtimi.
9. Gyvenimo etapai.
Dalyko studijos valandomis
|
Šis dalykas gali būti dėstomas viena iš šių formų: |
|||
Studijų vykdymo forma: |
Val. auditorinėse studijose |
Val. nuotolinėse studijose |
Val. mišriose studijose |
|
Paskaitos |
60 val. |
60 val. |
Auditorinės: 30 val. |
Nuotolinės: 30 val. |
Pratybos (Moodle aplinkoje) |
15 val. |
15 val. |
15 val. |
|
Iš viso kontaktinio darbo val. |
75 val. |
75 val. |
75 val. |
|
Savarankiškas darbas |
85 val. |
85 val. |
85 val. |
|
Iš viso: |
160 val. |
160 val. |
160 val. |
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas - 20 %, baigiamasis egzaminas - 30%, kontroliniai darbai ir kiti atsiskaitymai semestro metu - 50 %.
Literatūra
1. 2017 Thorborg L. Riis M.J. På vej til dansk:,trin for trin
2. 2012 Thorborg L. Videre mod dansk: trin for trin
Papildoma literatūra
1. 2025 Medžiaga Moodle aplinkoje.