Smulkaus verslo vadyba ir marketingas (MAV4002)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko paskirtis – studijuoti teorinius ir praktinius smulkaus verslo vadybos ir marketingo pagrindus. Baigę dalyką studentai įgys žinių pagrindus bei supratimą apie entreprenerystės fenomeną, smulkaus verslo prigimties ir savybių skiriamuosius bruožus bei jų reikšmę šalies ekonomikai, smulkaus verslo aplinką ir funkcionavimą įtakojančius veiksnius, smulkaus verslo vadybos ir marketingo procesų sudėtines dalis ir ypatumus, verslumo skatinimą Lietuvos ir Europos Sąjungos lygmenimis; išmoks paruošti verslo planą.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The aim of the course is to study the theoretical and practical backgrounds of small business management and marketing. In this course students will acquire knowledge and understanding of the phenomenon of entrepreneurship, the small business nature and distinctive features, small business environment and the functioning of small business management and marketing processes, promotion of small business ventures on the Lithuanian and European Union levels; will learn how to prepare a business plan.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Marketingo principai
Dalyko studijų rezultatai
1. Atpažinti ir apibūdinti pagrindines marketingo sąvokas, naudojamas šiuolaikinio smulkaus verslo kontekste
2. Atpažinti ir apibūdinti pagrindines smulkaus verslo savybes, įtakojančias organizacijos marketingo sprendimus
3. Atpažinti ir apibūdinti pagrindines smulkaus verslo marketingo veiklas
4. Nustatyti verslas verslui marketingo iššūkius ir pasiūlyti tinkamus valdymo metodus
5. Įvertinti ir suvokti besikeičiančią organizacijos aplinką, identifikuoti įvairius smulkaus verslo organizacijos vadybos ir marketingo sritis transformuojančius veiksnius
6. Pritaikyti smulkaus verslo vadybos ir marketingo žinias organizacijų sprendimams analizuoti
7. Savarankiškai išanalizuoti konkrečios organizacijos situaciją vadybos bei marketingo srityse ir sudaryti verslo planą
8. Parengti grupinį viešą žodinį sudaryto marketingo komunikacijų plano pristatymą, remiantis nustatytais reikalavimais
9. Suformuluoti ir apginti savo nuomonę, įtikinti, pagrindžiant pristatomas/aprašomas idėjas
10. Pademonstruoti gebėjimą komunikuoti su kitais, pasidalinti darbus, bendrauti grupėje ir toleruoti grupės narių nuomonę, prisiimti atsakomybę ir kt.
Dalyko turinys
1. Smulkus verslas ir entreprenerystė.
2. Smulkaus verslo įmonių steigimas.
3. Smulkaus verslo ir pramonės santykis.
4. Tikslai, strategija – smulkiame versle.
5. Smulkaus verslo vystymo ir plėtros galimybės bei trikdžiai.
6. Smulkaus verslo vadybos ir marketingo veiklos.
7. Smulkaus verslo marketingas: koncepcija, esmė, metodai.
8. Smulkaus verslo vadyba: koncepcija, esmė, metodai.
9. Smulkus verslas ir konkurencija.
10. Smulkaus verslo įmonių finansavimas, paramos formos ir galimybės.
11. Išorinio marketingo smulkiame versle panaudojimas ir jo ypatumai.
13. Baigiamoji diskusija.
Dalyko studijos valandomis
Val. auditorinėse studijose |
Val. nuotolinėse studijose |
|
Paskaitos |
30 val. |
30 val. |
Seminarai |
30 val. |
30 val. |
Iš viso kontaktinio darbo val. |
60 val. |
|
Savarankiškas darbas |
100 val. |
|
Iš viso |
160 val. |
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 30%
Seminaro užduočių atlikimas – 10%
Grupinis savarankiškas darbas – 20%
Egzaminas - 40%
Literatūra
1. 2019 Jarvis, P. Company of One: Why Staying Small Is the Next Big Thing for Business Houghton Mifflin Harcourt Publishing company e-book
2. 2019 Crovini C. Risk Management in Small and Medium Enterprises Routhledge e-book
3. 2012 Cadden, D., Lueder, S.L. Small Business Management in the 21st Century https://open.umn.edu/opentextbooks/textbooks/small-business-management-in-the-21st-century https://resources.saylor.org/wwwresources/archived/site/textbooks/Small%20Business%20Management%20in%20the%2021st%20Century.pdf
4. 2016 Burns, P. Entrepreneurship and Small Business https://www.macmillanihe.com/resources/sample-chapters/9781137430359_sample.pdf
5. 2013 Longenecker, J.G., C.W. Moore, J.W. Petty. Small Business Management https://books.google.lt/books?isbn=1133947751
6. 2014 Sfetcu, N. Small Business Management for Online Business https://books.google.lt/books?id=ej_dBAAAQBAJ
Papildoma literatūra
1. 2012 Bressler, Martin S. How small businesses master the art of competition through superior competitive advantage Elektroninis išteklius straipsnių duomenų bazėse
2. 2009 Everett, R. F. The entrepreneur‘s guide to marketing EBSCO e-book collection
3. 2007 Entrepreneur. Starting your own Business. 4th Edition https://irp-cdn.multiscreensite.com/1c74f035/files/uploaded/1811_starting%20your%20own%20business%2007.pdf