Dalyko krypties praktika (EDU 3025)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Praktikos tikslas – karjeros ir profesinio konsultavimo gebėjimų įgijimas aktyviai stebint ir dalyvaujant suaugusiųjų švietimo veiklas įvairiose švietimo institucijose. Šios praktikos metu studentai susipažįsta su aktualiomis šios srities problemomis ir renka medžiagą tolimesniems šios srities tyrimams. Praktika apima du praktinių veiklų etapus: aktyvų stebėjimą ir savarankišką dalyvavimą veiklose. Stebėjimo etapo metu studentai aktyviai dalyvauja visose veiklose drauge su mentoriumi, rengia medžiagą, ją pristato mentoriui ir bendruomenei. Dalyvavimo etape studentas savarankiškai pasirengia ir įgyvendina įvairias švietimo ir konsultavimo veiklas bei surenka aktualią medžiagą, kuri vėliau taps jo baigiamojo darbo pagrindu.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Subject practice aims to provide students with skills and competencies needed for the observation and analysis of adult education processes in educational institutions as well as for the accomplishment of different practical tasks related to career and professional counselling. The practice creates possibilities for students to collect the data for research paper and experience the strengths and weaknesses of adult education by illuminating their learning needs. Practice consists of four stages: introductory stage (introduction of the adult education institutions and their activities), two qualifying stages (acquisition of the practical competencies) and graduate stage (preparation for the final thesis research).
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Mokymosi teorijos ir strategijos; Visuomenės institucijos; Asmenybės psichologija; Ugdymas ir socializacija; Švietimo profesinė kalba; Ugdymo karjerai pagrindai; Socialinių tyrimų metodai; Andragogikos pagrindai; Švietimo vadybos pagrindai; Švietimo sistemos ir karjera; Darbo rinka ir karjera; Švietimo informacinės technologijos; Asmens psichosocialinė raida ir karjera; Profesinio konsultavimo pagrindai; Pažintinė praktika.
Dalyko studijų rezultatai
1. Stebėti ir reflektuoti suaugusiųjų konsultavimo ir mokymosi proceso eigą, įvardijant aktualias suaugusiųjų švietimo problemas.
2. Analizuoti suaugusiųjų profesinio konsultavimo ir mokymo programas
3. Parengti suaugusiųjų mokymo programą nustatytam laikotarpiui.
4. Parengti suaugusiojo konsultavimo etapo planą.
5. Savarankiškai pravesti mokymo renginį pagal savo parengtą planą.
6. Pasirinkti ir taikyti mokymo metodus, atsižvelgiant į mokymo plano reikalavimus ir didaktines nuostatas.
7. Įvertinti besimokančiųjų pasiekimus ir numatyti pažangos perspektyvas.
8. Apibūdinti suaugusiųjų karjeros konsultavimo ir mokymo procesų kokybės procedūras ir instrumentus.
Dalyko turinys
1. Konsultavimo ir mokymo proceso stebėjimas.
2. Švietimo problemų identifikavimas.
3. Profesinio konsultavimo ir mokymo programų analizė.
4. Mokymo plano analizė.
6. Mokymo programos parengimas.
5. Konsultavimo planavimas.
7. Mokymo renginio planavimas.
8. Mokymo renginio pravedimas.
9. Mokymo metodai, jų parinkimas ir taikymas.
10. Mokymo ir konsultavimo etika.
11. Besimokančiųjų pasiekimų vertinimo sistemos.
12. Profesinio konsultavimo ir mokymo kokybės vertinimas.
Dalyko studijos valandomis
Praktika organizacijoje 276 val.
Savarankiškas darbas rengiant praktikos ataskaitą 20 val.
Grupinės ir individualios konsultacijos 4 val.
Iš viso 300 val.
Studijų rezultatų vertinimas
• Mentoriaus įvertinimas – 30 proc.;
• Tutoriaus įvertinimas – 20 proc.;
• Praktikos dokumentai (arba gynimas) – 40 proc.;
• Praktikos apibendrinimas – 10 proc.
Literatūra
1. 2011 Norkutė, O. Pedagoginės praktikos atlikimo metodika. VDU
Papildoma literatūra
1. 2011 Meier, A. Boivin, M. Counselling and therapy techniques : theory and practice Kogan page
2. 2009 Kelly A. V. The curriculum : theory and practice. SAGE

