Švietimo sistemos ir karjera
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalykas yra skirtas supažindinti studentus su suaugusiųjų švietimo sistemomis jų tikslais ir istorine raida; pagrindinėmis teorinėmis idėjomis suaugusiųjų švietimo sistemose; moksliniais tyrimais apie suaugusiųjų švietimo sistemas. Studijuojantieji apžvelgs suaugusiųjų aukštojo mokslo tendencijas, diskutuos apie tęstinį ir neformalų švietimą, analizuos nacionalines švietimo sistemas (Baltijos, Skandinavijos, Vakarų Europos, Artimųjų Rytų ir Afrikos, Lotynų Amerikos šalyse ir JAV, Kanadoje, Japonijoje).
Dalyko anotacija užsienio kalba
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Mokymosi teorijos ir strategijos, Ugdymo filosofija, Ugdymo karjerai pagrindai, Andragogikos pagrindai.
Dalyko studijų rezultatai
1. Apibrėžti švietimo naujoves charakterizuojančius parametrus;
2. Identifikuoti švietimo naujoves ir jų raiškos tendencijas;
3. Apibrėžti naujovių inicijavimo etapus ir trikdžius.
4. Analizuoti Lietuvos ir užsienio šalių švietimo paslaugas;
5. Apibūdinti mokymosi galimybes Lietuvoje ir užsienyje.
6. Apibūdinti suaugusiųjų mokymosi specifiką;
7. Pagrįsti nuolatinio mokymosi koncepcijų svarbą šiuolaikinėje visuomenėje;
8. Taikyti nuolatinio mokymosi svarbos koncepcijas;
9. Valdyti suaugusiųjų mokymosi procesus.
10. Bendradarbiauti su švietimo institucijomis teikiančiomis nuolatinio mokymosi paslaugas.
Dalyko turinys
1. Suaugusiųjų švietimo sistemos, tikslai, istorinė raida.
2. Pagrindinės suaugusiųjų švietimo sistemų teorinės idėjos.
3. Suaugusiųjų švietimo sistemų tyrimai.
4. Suaugusiųjų švietimo sistemos: Baltijos šalys, Skandinavijos, Vakarų, Vidurio ir Rytų Europos, Artimųjų Rytų ir Afrikos, Lotynų Amerikos šalys bei JAV, Kanados, Japonijos.
5. Specifiniai suaugusiųjų švietimo reiškiniai ir idėjos.
6. Aukštasis mokslas.
7. Suaugusiųjų ir tęstinis švietimas.
8. Neformalusis švietimas.
9. Aukštesniosios liaudies mokyklos.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Seminarai (S) 15 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 90 val.
Iš viso 150 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzamino užduotis (50%), savarankiškas darbas (30%), tarpinis atsiskaitymas (20%).
Literatūra
1. 2006 Teresevičienė M., Gedvilienė, G., Zuzevičiūtė V. Andragogika. VDU leidykla
2. 2004 Lima L. C. Guimaraes P. Perspectives on Adult Education in Portugal. Braga
3. 2003 Byczkowski M., Maliszewski T., Przybylska E. Folk high school – school for life. Wiezyca
Papildoma literatūra
1. 2007 Merriam Sh., Brockett R. The profession and practice of adult education: An introduction. Jossey-Bass Publishers

