Ugdymo karjerai pagrindai
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Kurso studijavimo metu studentai įgis supratimą apie ugdymo karjerai objektą, struktūrą, turinį, funkcijas, principus. Kurso tikslas - ugdyti studentų karjeros planavimo gebėjimus, taikant juos praktikoje. Kurso metu nagrinėjama profesinė adaptacija, karjeros plano parengimas, karjeros lūkesčių nustatymas ir sprendimo dėl karjeros priėmimo turinio sudedamosios dalys.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course provides understanding about objectives, structure, content, functions and principles of career education. The purpose of the course is to develop students’ skills in career planning and use them in the area of vocational practice. The main topics include information on student support for vocational adaptation and realisation of career plans, identification of career aspirations, and rational vocational decision making.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Psichologija; Ugdymas ir socializacija; Socialinė įtrauktis mokykloje ir bendruomenėje
Dalyko studijų rezultatai
1. Apžvelgti ugdymo karjerai sampratą, tikslus ir uždavinius.
2. Paaiškinti profesijos sampratą ir profesijų klasifikavimo kriterijus.
3. Palyginti profesijos rinkimosi teorijas.
4. Pateikti profesinio informavimo sampratą, tikslus ir principus.
5. Išskirti pagrindines profesinio konsultavimo strategijas, aktualias ugdymo karjeros aspektu
6. Išsiaiškinti gabumų, pašaukimo ir profesinio kryptingumo reikšmę ugdymo karjerai srityje.
7. Suprojektuoti asmens poreikius atitinkantį profesijos rinkimosi ir karjeros plano rengimo etapus.
Dalyko turinys
1. Ugdymo karjerai samprata, tikslai ir uždaviniai.
2. Ugdymo karjerai programos: darbo metodai, kokybės užtikrinimas, vertinimas ir rezultatų fiksavimas.
3. Profesijos samprata.
4. Profesijų klasifikavimo kriterijai.
5. Profesijos rinkimosi teorijos.
6. Profesijos analizė.
7. Profesinės karjeros tyrimai.
8. Profesinis informavimas: samprata, tikslai, principai, turinys, formos.
9. Profesinis konsultavimas: samprata, tikslai, principai.
10. Profesinio konsultavimo strategijos.
11. Profesinis pašaukimas, profesinis kryptingumas. Profesinė branda.
12. Gabumai. Savęs vertinimas.
13. Karjeros planavimas.
14. Karjeros galimybių/įsidarbinimo galimybių analizė.
15. Karjeros plano struktūra. Karjeros plano parengimas. Karjeros plano tobulinimo aspektai. Karjeros plano įgyvendinimo etapai.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 60 val.
Iš viso 105 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzamino užduotis (50%), savarankiškas darbas (15%), darbo komandoje rezultatai (15%), tarpinis atsiskaitymas (20%).
Literatūra
1. 2012 Karjeros valdymo vadovas studentui. Vilnius: Vilniaus universitetas
2. 2009 Augienė D. Karjera: nuo profesijos pasirinkimo iki profesinės veiklos organizacijoje: studijų knyga. Šiauliai: Šiaulių universiteto leidykla
3. 2008 A. Valickas, V.Rosinaitė, N. Antanaitytė, Ž. Grakauskas
Karjeros planavimo vadovas studentui: metodinė priemonė. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla
4. 2007 A. Akudovičiūtė, J.Bučaitė, Ž. Grakauskas, G.Žibėnienė.
Mokymosi ir karjeros galimybių pažinimo vadovas studentui [metodinė priemonė]. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla
5. 2006 Petkevičiūtė, Nijolė. Karjeros valdymas: asmeninė, individualioji perspektyva. Kaunas: VDU
6. 2003 Adamonienė R., Daukilas S., Krikščiūnas B., Maknienė I., Palujanskienė A. Profesinio ugdymo pagrindai. Vilnius: Petro ofsetas
Papildoma literatūra
1. 2008 Profesinio informavimo ir konsultavimo darbo vadovas. Kaunas: VDU
2. 2007 Profesinio informavimo B metodika. Vilnius: Mintis
3. 2007 Grakauskas Ž., Valickas A., Rosinaitė V., Antanaitytė N., Kiesaitė D. Savęs pažinimo vadovas studentui. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla
4. 2007 Figler H., R.N.Bolles. The career counselor’s handbook. Ten Speed Press
5. 2001 Jayasinghe, Migel, Counseling careers guidance. Open University: Press McGraw-Hill Education

