Inovacinės kalbų mokymo strategijos

  • Dalyko kodas: AKV 5017
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: INNOVATIVE LANGUAGE TEACHING STRATEGIES
  • Dalykas atestuotas: 2020-10-23
  • Atestacija galioja iki: 2023-10-23
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Ingrida Eglė Žindžiuvienė, Užsienio kalbų, literatūros ir vertimo studijų katedra.

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kurse apžvelgiamos inovacinės kalbų mokymo strategijos ir metodai; analizuojami mišraus mokymo(si) būdai ir galimybės, diskutuojama besimokančiojo autonomija, individualizuoto mokymo perspektyvos, komunikacinis kalbų mokymo metodas, kalbų mokymo(si) technologijų taikymas – visa kas tampa šiuolaikinės kalbų mokymo(si) pagrindu. Svarstomos didaktinės paradigmos bei paramos besimokančiajam formos. Daug dėmesio skiriama praktinėms užduotims (pvz. mišraus mokymo įdiegimo, e-mokymo(si) strategijos, įvairūs mokymo metodai ir jų sėkmės/nesėkmės istorijos). Diskutuojama besimokančiojo motyvacijos kitimas ir palaikymas. Kurso metu analizuojama besikeičianti mokymo(si) aplinka, asmenybės faktorių vaidmuo, daugiakalbystės ugdymo principai įvairiose šalyse.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course focuses on the study of innovative language teaching strategies that combine blended learning/teaching theories such as learner autonomy development, face-to-face (F2F) and communicative language teaching (CLT), CALL (Computer-Assisted Language Learning), TELL (Technology Enhanced Language Learning) that have become significant language teaching components in a contemporary language classroom. Incorporation of technology into language teaching is viewed both as a pedagogical paradigm and a support for the learners. The main focus of the course is carefully chosen blended-learning/teaching strategies (e.g. a combination of online and in-person classroom teaching/learning activities; e-teaching/learning strategies; combination of different pedagogical approaches, etc.) that help to bring in the outside world into the classroom and enhance learner motivation and general interest in languages. The course surveys new concepts of learning environment and personality factors in language education, focusing on multilingual aspects of language learning/teaching.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Anglų kalbos žinių lygis – C1

Dalyko studijų rezultatai

Paaiškinti ir palyginti vyraujančias tendencijas kalbų mokymo(si) srityje.
Atpažinti ir apibūdinti šiuolaikines kalbų mokymo teorijas ir metodus
Nustatyti ryšius tarp besimokančiojo ir jo mokymosi aplinkos; įvertinti mokymosi aplinkos įtaką mokymo(si) metodų atrankai
Analizuoti šiuolaikinių mokymo(si) priemonių įtaką kalbų mokymo(si) rezultatams;
Apibrėžti besimokančiojo autonomijos galimybes daugiakalbėje aplinkoje.
Ištirti ES dokumentus, susijusius su kalbų politika bei išskirti svarbiausias terminų kaitos tendencijas.

Dalyko turinys

Mišraus mokymo(si) būdo sąvoka. Besimokančiojo autonomijos ugdymo strategijos. ICT mokymo(si) įdiegimas kalbų mokymo(si) srityje. E-mokymo(si) įrankiai ir jų panaudojimas. Pedagoginio tyrimo struktūrizavimas.
Individualizuotas mokymas šiuolaikinių mokymo priemonių įdiegimo aspektu. E-mokymo(si) galimybės. Internetinio projekto metodas. Diskurso analizės metodas ir Corpus sistemos panaudojimas kalbų mokymo procese. Nuotolinio mokymo(si) galimybės. Elektroninių priemonių kūrimas.
Mokymo(si) aplinka ir asmenybės faktoriai kalbų mokymo(si) procese.
Mišraus mokymo(si) metodai ir priemonės. Technologijų vaidmuo kalbų mokymo(si) procese. Kalbų pedagogo vaidmenys šiuolaikinėje mokymo(si) aplinkoje. Skirtingas požiūris į technologijų naudojimą kalbų mokymo(si) procese.
Mokymo(si) aplinka ir IT įtaka besimokančiojo autonomijos skatinimo procese. Kalbų mokymo(si) strategijos.
ES kalbų politika; tyrimo metodai kalbų mokymo metodologijos srityje.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Konsultacijos 15 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30%; savarankiškas ir komandinis darbas – 20 %; egzaminas – 50 % galutinio pažymio.

Literatūra

1. 2007 Dudeney, G., N. Hockly. (2007). How to Teach English with Technology.
2. 2011 Harmer J. The Practice of English Language Teaching.
3. 2004 Mačianskienė, Nemira. Užsienio kalbų mokymosi strategijos.
4. 2007 Sharma, P., B. Barrett. Blended Learning. Using technology in and beyond the language classroom.
5. 2007 Teresevičienė, M., V. Zuzevičiūtė. Validation and Recognition of Experiential Learning.
6. 2008 Volungevičienė, A. Designing distance learning/teaching curriculum quality reflective assurance.
Papildoma literatūra
1. 2015-2020 TESOL Quarterly. A Journal for Teachers of English to Speakers of Other Languages.
2. 2006 Miniotienė, B., I. Žindžiuvienė. Descriptive Bilingual Glossary of Educational Terms.
3. 2013 Žindžiuvienė, I. Doing Research on ELT.