Vizualinės komunikacijos pagrindai

  • Dalyko kodas: NMM 1010
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Introduction to Visual Communication
  • Dalykas atestuotas: 2020 06 30
  • Atestacija galioja iki: 2023 06 30
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Kristina Juraitė, PMDF Viešosios komunikacijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kursas supažindina su vizualinės komunikacijos procesais, vizualinių medijų vartojimo principais ir vizualinės kultūros kodais. Kurso metu apžvelgiamos istorinės, kultūrinės ir technologinės vizualinės komunikacijos prielaidos: vizualinių išraiškos formų įvairovė, kultūriniai stereotipai, propaganda, medijų raidos įtaka sociokultūriniams reiškiniams. Paskaitų metu siekiama ugdyti savarankišką ir kritinį požiūrį į vizualinių medijų panaudojimą įvairiais komunikacijos tikslais (informaciniais, pragmatiniais, estetiniais ar propagandos). Kurso metu aptariamos šiuolaikinės vizualinės komunikacijos teorinės ir analitinės prieigos (Barthes, Baudrillard, Berger, Fiske, Manovich, McLuhan, Lester, Sontag ir kt.). Didelis dėmesys skiriamas vizualinio pasakojimo kūrimo ir vizualinės analizės įgūdžių lavinimui.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course focuses on the critical evaluation of visual media language and culture from the theoretical and empirical perspectives. Historical, cultural and technological conditions of visual communication are discussed, including different tools of visual language, sociocultural norms and values, technological development, etc. The main aim of the course is to develop students’ understanding of how we create, negotiate, and respond to visual codes, and to examine how visual images produce cultural meanings and power relations, as well as how the viewer experiences and practices the production of meaning via looking. The course also provides with a number of theoretical and methodological tools, including theoretical and analytical approaches developed by Barthes, Baudrillard, Berger, Fiske, Manovich, McLuhan, Lester, Sontag, etc. There is a strong emphasis on visual storytelling and visual analysis skills.

Dalyko studijų rezultatai

1. Apibūdinti vizualinės komunikacijos ir kultūros sampratas, istorines, sociokultūrines ir technologines prielaidas šiuolaikiniame mene ir popkultūroje.
2. Analizuoti, interpretuoti ir diskutuoti vizualinės komunikacijos teoriniais ir praktiniais klausimais.
3. Savarankiškai parengti vizualinės komunikacijos projektai, naudojant įvairias raiškos priemones.

Dalyko turinys

Istorinės, kultūrinės ir technologinės vizualinės komunikacijos raidos prielaidos: socialiniai ir kultūriniai judėjimai, visuomenės normų ir vertybių kaita, meno/vizualinių išraiškos formų įvairovė. Vizualumas, vizualizacijos, vizualinė kultūra: vizualinės komunikacijos kūrėjai, vartotojai ir kūriniai. Vizualinės komunikacijos etika ir estetika. Vizualinės reprezentacijos.
Šiuolaikinės vizualinės komunikacijos teorijos: Barthes, Baudrillard, Berger, Fiske, Manovich, McLuhan, Lester, Sontag ir kt. Komunikacija, reikšmė ir ženklai. Semiotinė vizualinės komunikacijos analizės tradicija. Vizualiniai kodai ir simboliai. Semiotiniai metodai ir jų taikymas. Vizualinės komunikacijos analitinės prieigos ir semiotinė analizė.
Vizualinių medijų ypatumai, technologinė raida, žanrų ir temų įvairovė. Fotografijos, kino, vaizdo ir garso pritaikymai vizualinėje komunikacijoje. Kūrybinių projektų rengimas, aptarimas, pristatymas ir baigiamoji diskusija.

Dalyko studijos valandomis

Studijų vykdymo forma

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Paskaitos

30 val.

0 val.

Seminarai

0 val.

0 val.

Laboratoriniai darbai

0 val.

0 val.

Pratybos

0 val.

0 val.

Konsultacijos

15 val.

15 val.

Iš viso kontaktinio darbo val.

45 val.

 

Savarankiškas darbas

60 val.

 

Iš viso

105 val.

 

Studijų rezultatų vertinimas

Tarpinis atsiskaitymas – 20 proc., kūrybinis projektas – 30 proc., egzaminas – 50 proc. galutinio pažymio.

Literatūra

1. 1998 Fiske J. Įvadas į komunikacijos studijas
2. 2008 Fiske J. Populiariosios kultūros supratimas
3. 2014 Lester P. Visual Communication: Images with Messages
4. 2003 McLuhan M. Kaip suprasti medijas: žmogaus tęsiniai
Papildoma literatūra
1. 2017 Anušauskaitė M. Dr. Kvadratas. Greimas ir jo semiotika
2. 2012 Barthes R. Camera lucida. Pastabos apie fotografiją
3. 2019 Berger J. Kaip menas moko matyti
4. 2000 Sontag S. Apie fotografiją