Naujųjų medijų meno pažintinė praktika

  • Dalyko kodas: NMM 1009
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: COGNITIVE PRACTICE OF NEW MEDIA ART
  • Dalykas atestuotas: 2020 06 30
  • Atestacija galioja iki: 2023 06 30
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Tomas Pabedinskas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas yra skirtas suteikti studentui praktinių žinių apie įvairias sritis, kuriose naudojamos naujosios medijos. Studentams pristatomos naujųjų medijų praktikos audiovizualiniuose menuose, kultūrinių ir kūrybinių industrijų institucijose, edukacinėse ir parodinėse įstaigose bei neinstitucinėse iniciatyvose. Susitikimų ir diskusijų su naujųjų medijų praktikais metu studentai susipažįsta su naujųjų medijų veiklos modeliais ir principais.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course is dedicated to practically introduce various cultural practices based on the usage of new media. It is designed to present the models and principles of the usage of new media in audio-visual artistic practices, cultural institutions and institutions of creative industries, educational activities and non-institutional initiatives. Classes combine meetings and discussions with various cultural practitioners who use new media in their activities. The purpose of this course is to give students the understanding of new media through practical examples of its usage in different fields of contemporary culture.

Dalyko studijų rezultatai

1. Apibrėžti įvairių institucinių ir neinstitucinių naujųjų medijų iniciatyvų Lietuvoje veikimo principus.
2. Paaiškinti naujųjų medijų veiklos specifiką praktiniu požiūriu.
3. Apibūdinti pagrindinius naujųjų medijų meno projekto įgyvendinimo etapus.
4. Nustatyti konkrečių institucinių ir neinstitucinių naujųjų medijų iniciatyvų reikšmę visuomenei.

Dalyko turinys

1. Institucinės ir neinstitucinės naujųjų medijų praktikos Lietuvoje: istorinė apžvalga ir situacijos analizė.
2-3. Naujųjų medijų panaudojimas parodinių institucijų kuratorinėje veikloje.
4-5. Naujųjų medijų panaudojimas parodinių institucijų leidybinėje ir sklaidos veikloje.
6-7. Naujųjų medijų panaudojimas masinio informavimo priemonėse.
8-9. Naujųjų medijų panaudojimas reklamoje.
10-11. Naujųjų medijų meno projektų rengimas, administravimas ir įgyvedinimas.
11-12. Neinstitucinės naujųjų medijų praktikų iniciatyvos bendruomenėms.
12-13. Neinstitucinės naujųjų medijų praktikų iniciatyvos „kūrybinių dirbtuvių“ forma.

Dalyko studijos valandomis

Praktikos 15 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 15 val.
Savarankiškas darbas 90 val.
(ataskaitos rengimas – 20 val., litaratūros studijavimas – 70 val.)
Iš viso 105 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Dalyvavimas praktiniuose užsiėmimuose – 30 %
Praktikos ataskaita – 50 %
Praktikos ataskaitos gynimas – 20 %

Literatūra

1. 2005 Emisija 2004 – ŠMC. Sud. Linara Dovydaitytė
2. 2007 Emisija 2005/2006 – ŠMC. Sud. Linara Dovydaitytė.
3. 2011 (Ne)priklausomo šiuolaikinio meno istorijos. Sud. Vytautas Michelkevičius, Kęstutis Šapoka
4. 2015 (Ne)priklausomo šiuolaikinio meno istorijos. II tomas. Sud. Vytautas Michelkevičius, Kęstutis Šapoka
Papildoma literatūra
1. 2009 Medijų kultūros balsai: teorijos ir praktikos. Sud. Vytautas Michelkevičius