Krikščioniškasis auklėjimas šeimoje

  • Dalyko kodas: TKPN3008
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 5
  • Pavadinimas anglų kalba: Christian Education in Family 
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Eugenijus Danilevičius, Religijos studijų katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijų dalyke studentai išmoksta naudoti pagrindines hodegetikos, santuokos ir šeimos teologijos sąvokas; apibrėžti hodegetikos pagrindus ir jų taikymą pedagoginiame darbe; suvokti teologinių santuokos ir šeimos pagrindų esmę ir perteikti ją mokiniams; suvokti krikščioniškojo auklėjimo šeimoje prasmę, vertę ir svarbą; kritiškai ir analitiškai vertinti postmodernistinėje visuomenėje vyraujančias stereotipines nuomones apie šeimą ir lytiškumą; suvokti rengimo krikščioniškai šeimai pagrindus ir kritiškai bei analitiškai vertinti agresyvaus seksualinio švietimo programas; formuluoti su krikščioniškuoju auklėjimu šeimoje susijusias problemas ir projektuoti jų mažinimo strategijas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Course supplies: the definition, concept, aims and objectives of Christian education in family. The objective of course – to discover the importance of two main forces of the education of personality in the Christian family: the fluent expression of vocation and the education of mature sexuality. The course stresses on the importance of appreciation of Christian conception of personality in family and the discovering of the meaning of the conception of vocation; to discover the importance of education of mature sexuality to the formation of personality. Course applies the reducing and finding solutions of problem of the education of personality in the Christian family in the context of moral relativism.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Turi būti išklausyti filosofijos, edukologijos ir psichologijos, asmenybės ir ugdymo bei krikščioniškosios pedagogikos antropologijos bakalauro lygmens studijų dalykai.

Dalyko studijų rezultatai

1. Naudoti pagrindines hodegetikos, santuokos ir šeimos teologijos sąvokas.
2. Apibrėžti hodegetikos pagrindus ir jų taikymą pedagoginėje veikloje.
3. Pagrįsti krikščioniškojo auklėjimo šeimoje prasmę, vertę ir svarbą.
4. Suvokti santuokos ir šeimos teologijos pagrindų esmę bei perteikti ją mokiniams.
5. Kritiškai ir analitiškai vertinti postmodernistinėje visuomenėje vyraujančias stereotipines nuomones apie šeimą ir lytiškumą.
6. Apibrėžti rengimo krikščioniškai šeimai pagrindus ir kritiškai bei analitiškai vertinti agresyvaus seksualinio švietimo programas.
7. Formuluoti su krikščioniškuoju auklėjimu šeimoje susijusias problemas ir projektuoti jų mažinimo strategijas.

Dalyko turinys

1. Pagrindinės hodegetikos, santuokos ir šeimos teologijos sąvokos.
2. Hodegetikos pagrindai.
3. Įvairios auklėjimo sampratos (pagal M. Pečkauskaitę, St. Šalkauskį, A. Maceiną ir kt.).
4. Krikščioniškosios šeimos samprata.
5. Krikščioniškojo auklėjimo šeimoje istorinė raida.
6. Krikščioniškojo auklėjimo šeimoje prasmė, vertė ir svarba.
7. Santuokos ir šeimos teologijos pagrindai ir jų perteikimas mokiniams.
8. Lytiškumo ugdymo gairės.
9. Sąmoningos tėvystės ir motinystės ugdymo filosofija.
10. Postmodernistinėje visuomenėje įsivyraujantys stereotipiniai mitai apie šeimą ir lytiškumą bei krikščionybės atsakas į juos.
11. Rengimo krikščioniškai šeimai pagrindai.
12. Krikščioniškas agresyvaus seksualinio švietimo programų vertinimas.
13. Su krikščioniškuoju auklėjimu šeimoje susijusios problemos ir jų mažinimo strategijų projektavimas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 30 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 88 val.
Iš viso 133 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumo (testo) pažymys sudaro 20 proc. galutinio pažymio, rašto darbo pažymys – 30 proc., egzamino (testo) pažymys – 50 proc.

Literatūra

1. 2004 Bitinas B. Hodegetika. Auklėjimo teorija ir technologija. Vilnius: Kronta.
2. 2006 Danilevičius E. Asmenybės ugdymas krikščioniškoje šeimoje šiuolaikinio moralinio reliatyvizmo sąlygomis. Tiltai, Nr.31. P. 82–102, priedas, mokslo darbai, Klaipėda: KU leidykla.
3. 2016 Popiežius Pranciškus. Amoris laetitia (Meilės džiaugsmas) apie meilę šeimoje. Kaunas: Katalikų interneto tarnyba.
4. 2001 Katalikiškojo auklėjimo kongregacija. Žmogiškosios meilės ugdymo gairės. http://www.lcn.lt/b_dokumentai/kiti_dokumentai/zmogiskosios-meiles-ugdymo.html
5. 1998 Popiežiškoji šeimos taryba. (2001). Žmogaus lytiškumo tiesa ir reikšme. Auklėjimo šeimoje gaires. http://www.lcn.lt/b_dokumentai/kiti_dokumentai/zmogaus_lytiskumo.htm
Papildoma literatūra
1. 2009 Kanišauskas S. Moralės filosofija. Vilnius: Mykolo Romerio universiteto leidybos centras.
2. 1991 Maceina A. Moters pergyvenimas. Saulės giesmė. Vilnius: Katalikų pasaulis. http://www.maceina.lt/index.php/kuriniai
3. 1992 Šalkauskis S. Dorinimo mokslas: Rinktiniai raštai. Pedagoginės studijos. I kn. Vilnius: Leidybos centras.
4. 1994 Wojtyla K. Meilė ir atsakomybė. Vilnius: Alka.
5. 2016 Šileikaitė D. I. Kantas apie religiją ir religinį auklėjimą. Acta Paedagogica Vilnensia, 01 January 2016, Vol. 15. http://www.journals.vu.lt/acta-paedagogica-vilnensia/article/view/9727/7501