Krikščioniškosios pedagogikos antropologija (EDKN2003)

  • Dalyko kodas: EDKN2003
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 5
  • Pavadinimas anglų kalba: Christian Pedagogical Anthropology
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Eugenijus Danilevičius, Religijos studijų katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijų dalyke studentai išmoksta naudoti pagrindines pedagogikos ir antropologijos sąvokas; suvokti pasaulėžiūros daromą įtaką ugdymui; suvokti filosofijos, pedagogikos ir antropologijos santykį; taikyti savo pedagoginėje veikloje įvairias pedagoginės antropologijos teorijas ir mokėti jas vertinti krikščioniškosios moralės požiūriu; perteikti ugdytiniams žmogaus pašaukimo atskleidimo ir gyvenimo prasmingumo suvokimo svarbą; formuluoti su krikščioniškosios pedagogikos antropologija susijusias problemas ir projektuoti jų sprendimo strategijas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Course supplies: the definition, concept, aims and objectives of anthropology of Christian pedagogy; ontology and epistemology of anthropology of education; philosophical, historical, socio-cultural and peda¬gogical background of education; philosophical trends and philosophy of education: idealism, realism, liberalism, behaviorism, humanism, radicalism and others. Course applies the reducing and finding solutions of various problems related with anthropology of Christian pedagogy. Course introduces main principles of conceptualization of personalistic philosophy of education. Course presupposes the perspectives of education from anthropological approach.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Turi būti išklausyti filosofijos, edukologijos ir psichologijos bakalauro lygmens studijų dalykai.

Dalyko studijų rezultatai

1. Naudoti pagrindines pedagogikos ir antropologijos sąvokas.
2. Suvokti pasaulėžiūros daromą įtaką ugdymui.
3. Suvokti filosofijos, pedagogikos ir antropologijos santykį.
4. Perteikti ugdytiniams žmogaus pašaukimo atskleidimo ir gyvenimo prasmingumo suvokimo svarbą.
5. Taikyti savo pedagoginėje veikloje įvairias pedagoginės antropologijos teorijas ir mokėti jas vertinti krikščioniškosios moralės požiūriu.
6. Formuluoti su krikščioniškosios pedagogikos antropologija susijusias problemas ir projektuoti jų sprendimo strategijas.

Dalyko turinys

1. Pagrindinės pedagogikos ir antropologijos sąvokos.
2. Pasaulėžiūra ir ugdymas.
3. Krikščioniškosios pedagogikos antropologijos samprata.
4. Filosofijos sąvoka.
5. Antropologijos ir pedagogikos santykis.
6. Žmogaus pašaukimo samprata.
7. Logoterapija, kaip pagrindinis ugdymo principas.
8. Dešimt tezių apie asmenybę pagal V. E. Frankl.
9. Pagrindinio egzistencinio prieštaravimo atspindys pasaulėžiūroje.
10. Mirties ir gyvybės kultūrų priešprieša.
11. Egzistencializmas. Egzistencialistinė pedagogika.
12. Maceinos egzistencinės filosofijos edukologiniai aspektai.
13. Egzistencinės baimės pagal J. Vanier.
14. Egzistencinių baimių poveikis pedagoginiam santykiui.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 30 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 88 val.
Iš viso 133 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumo (testo) pažymys sudaro 20 proc. galutinio pažymio, rašto darbo pažymys – 30 proc., egzamino (testo) pažymys – 50 proc.

Literatūra

1. 2007 Caratini R. Filosofijos įvadas. Vilnius: Kronta.
2. 2007 Eller J.D. Introducing anthropology of religion: culture to the ultimate. New York: London: Routledge.
3. 2005 Danilevičius E. (compiler). Philosophy of adult education: course materials. Kaunas: VDU leidykla
4. 2006 Duoblienė L. Šiuolaikinė ugdymo filosofija: refleksijos ir dialogo link. Vilnius: Tyto Alba.
5. 1998 Pukelis K. Mokytojų rengimas ir filosofinės studijos. Kaunas: Versmė.
Papildoma literatūra
1. 1998 Harris M. Kultūrinė antropologija. Kaunas:Tvermė.
2. 2003 Jonkus D. Filosofinė antropologija. Kaunas: VDU leidykla.
3. 2005 Mažeikis G. Filosofinės antropologijos pragmatika ir analitika. Šiauliai: Saulės delta.
4. 1987 Spindler G. D. Education and cultural process: anthropological approaches. Prospect Heights (III): Waveland Press.
5. 2013 Dewey J. Demokratija ir ugdymas: įvadas į ugdymo filosofiją. Klaipėda : Baltic Printing House
1. 2013 Kozhevnikova M. Mokytojo profesija: ypatumai ir iššūkiai. Acta Paedagogica Vilnensia, 01 January 2013, Vol.31. http://www.journals.vu.lt/acta-paedagogica-vilnensia/article/view/2512/1734