Mokslinio darbo rengimo metodologija (Švietimo vadybos programai)

  • Dalyko kodas: EDU 5022
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: METHODOLOGY OF RESEARCH PROJECT
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. (hp) dr. Vilma Žydžiūnaitė, Švietimo akademija, Vytauto Didžiojo universitetas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko studijose magistrantai įgyja gebėjimus formuluoti ir susieti metodologinius tyrimo parametrus; apibendrinti ir pristatyti teorinio ir dokumentų tyrimo duomenis bei rezultatus; sukurti ir pagrįsti teorinio, dokumentų, įvairių tipų empirinių tyrimų dizainų metodologijas; parengti kiekybinio ir kokybinio tyrimo ataskaitas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

In subject studies master students acquire abilities to formulate and relate methodological research parameters; summarize and present data and results of theoretical and documentary research; establish and substantiate methodologies of theoretical, documentary, various designs of empirical research; prepare reports of quantitative and qualitative research.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Bakalauro lygmens dalykas Tyrimų metodologija

Dalyko studijų rezultatai

1.1. Sisteminti ir apibendrinti įvairių dizainų tyrimo duomenis.
1.2. Pristatyti raštu ir žodžiu įvairių tipų dizainų rezultatus.
2.1. Sukurti ir pagrįsti tyrimo metodologiją ir dizainą.
2.2. Parengti ir pristatyti teorinio tyrimo ataskaitą.
2.3. Parengti ir pristatyti kiekybinio bei kokybinio tyrimo ataskaitas.

Dalyko turinys

1.1.1. Įvairių dizainų tyrimų duomenų rinkimas, analizė, sisteminimas
1.1.2. Įvairių dizainų tyrimų duomenų apibendrinimo charakteristikos
1.2.1. Įvairių dizainų tyrimų rezultatų pristatymo raštu ir žodžiu specifika
1.2.2. Įvairių dizainų tyrimų rezultatų interpretavimas
2.1.1. Įvairių dizainų tyrimų metodologijos parametrai
2.1.2. Įvairių tipų tyrimų dizainai ir jų pagrindimas
2.2.1. Mokslinio darbo ataskaitos struktūra ir metodologiniai parametrai
2.2.2. Mokslinio darbo ataskaitos turinio specifika ir parametrų tarpusavio ryšys
2.3.1. Mokslinio darbo ataskaitos metodologinis ir techninis dizainas
2.3.2. Kiekybinio ir kokybinio tyrimo ataskaitos skirtumai bei panašumai

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 30 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Studijų rezultatai vertinami taikant kaupiamojo balo sistemą. Galutinis pažymys (100 proc.) integruoja:
Individualus darbas (įvairių tyrimų dizainų rezultatų pristatymas) – 10 %
Grupės darbas (tyrimų metodologijos sukūrimas dokumentų ir įvairių tipų empiriniams tyrimams) - 10 %
Grupės darbas (tyrimo ataskaitų – kiekybinių ir kokybinių – parengimas ir pristatymas) – 10%
Kolokviumas – 20 %
Egzaminas (mokymo/studijų programos projektas) – 50%
Koliokviumo pažymys sudaro 20% galutinio pažymio, savarankiškų darbų – 30% galutinio pažymio, egzamino (mokymo/studijų programos projektas) pažymys – 50% galutinio pažymio.

Literatūra

1. 2011 Bayley S. Academic Writing. A Handbook for International Students. Routledge https://www.kau.edu.sa/Files/0013287/subjects/academic-writing-handbook-international-students-3rd-ed%20(2).pdf
2. 2010 Nuopponen A. Methods of concept analysis – Towards systematic concept analysis: Part 2. LSP Journal, 1(2). URL: file:///C:/Users/VDU/Downloads/3092-11802-1-PB.pdf
3. 2010 Nuopponen A. Methods of concept analysis – a comparative study. LSP Journal, 1(1). URL: http://www.healthindisasters.com/images/Books/Methods-of-concept-analysis.pdf
4. 2015 Okoli Ch. A Guide to Conducting a Standalone Systematic Literature Review. Communications of the Association for Information Systems, 37. URL: https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01574600/document
5. 2016 Palaiologou I., Needham D., Male T. Doing Research in Education: Theory and Practice. Sage
6. 2017 Žydžiūnaitė V., Sabaliauskas S. Kokybinių tyrimų metodologija: principai ir metodai. Vaga
Papildoma literatūra
1. 2018 Bruun J., Evans R. Network Analysis as a Research Methodology in Science Education Research. Pedagogika, 68(2), 201–217. URL: http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/
2. 2009 Grant M., Booth A. A typology of reviews: An analysis of 14 review types and associated methologies. Health Information and Libraries Journal, 26, 91-108. URL: file:///C:/Users/VDU/Downloads/Grant_et_al-2009-Health_Information_&_Libraries_Journal.pdf
3. 2013 Hyland K. (2013). Writing in the university: education, knowledge and reputation. Language Teaching, 46, 1 - 18. URL: 10.1017/S0261444811000036
4. 2014 Kinchin I. Concept Mapping as a Learning Tool in Higher Education: A Critical Analysis of Recent Reviews. The Journal of Continuing Higher Education, 62, 39-49. URL: https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/07377363.2014.872011?needAccess=true
5. 2014 Van Manen M. Phenomenology of practice LA: Routledge