Personalo mokymas organizacijoje
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas teoriniam bei praktiniam studentų rengimui darbui su personalu organizacijose mokymo/ugdymo srityse. Siekiame įvertinti personalo mokymosi poreikius, analizuojant darbuotojų bei darbo vietos keliamų reikalavimų suderinamumą, asmenybės bei socialinės aplinkos reikmes. Parengti personalo mokymo planą/programą strateginiame, taktiniame bei operaciniame lygmenyse. Planuoti ir organizuoti mokymus įstaigoje arba organizacijoje.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The purpose of this course is to provide theoretical and practical preparation to students for work with the staff in organisation in learning/ training areas. The course aims at evaluating personnel learning needs by analysing coherence of personnel and workplace requirements, personality and social environment needs. The students shall learn to prepare personnel training programmes on strategic, tactical and operative levels as well as to organise personnel training.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Bakalauro lygmens išklausyti dalykai: Edukologija ir Vadyba
Dalyko studijų rezultatai
4.1. Parinkti organizacijos darbuotojų mokymosi poreikių vertinimo metodus.
4.2. Susieti personalo mokymosi poreikius su mokymo tikslais bei mokymosi pasiekimais.
4.3. Apibūdinti organizacijos personalo mokymosi pasiekimų vertinimo principus.
5.1. Parengti personalo mokymosi planą, derinant mokymosi poreikių tyrimą, darbo vietos reikalavimų analizę, bei darbuotojų asmenybinių savybių analizės rezultatus.
5.2. Parinkti adekvačias mokymosi užduotis bei mokomąją medžiagą organizacijos darbuotojų mokymui.
6.1. Parinkti darbo rinkos bei darbo vietos tyrimo metodai, siekiant išsiaiškinti artimiausias profesinio tobulėjimo poreikių sritis.
7.1. Parengti organizacijos darbuotojų mokymosi planą strateginiame, taktiniame bei operaciniame lygmenyse.
Dalyko turinys
Žmogiškųjų išteklių vystymo teorijos ir charakteristikos.
Personalo mokymosi poreikiai organizacijoje bei jų nustatymo metodiniai principai.
Personalo poreikių bei motyvacijos sąsajos.
Strateginiai personalo mokymosi tikslų formulavimo principai.
Mokymosi poreikių suderinamumo su mokymosi tikslais bei mokymosi pasiekimai principai.
Asmens ir organizacijos pasiekimų vertinimo principai ir jų kriterijai.
Darbo vietos analizės principai.
Vadovo/Lyderio savybės ir aktualumas.
Darbuotojų asmenybinių savybių analizės principai.
Organizacijos išorinės bei vidinės aplinkos analizės principai.
Mokymosi temų ir medžiagos aprobavimas asmens ir organizacijos poreikių derinimui.
Darbo vietos ir darbo pobūdžio analizės principai, reikšmingi profesinio tobulėjimo projektavimui.
Kompetencijų vadyba organizacijose.
Darbo rinkos tyrimo metodiniai principai.
Personalo vertinimas organizacijoje, siekiant kokybės.
Mokymosi planų rengimo metodiniai principai.
Mokymosi proceso planavimas strateginiame, taktiniame bei operaciniame lygmenyse.
Dalyko studijos valandomis
Kontaktinis darbas: paskaitos – 30 val., seminarai – 15 val., komandinis darbas (organizavimas ir konsultavimas) – 15 val.
Savarankiškas darbas: pasirengimas seminarams – 20 val., darbas moodle aplinkoje – 45 val. praktinių užduočių parengimas ir pristatymas – 35 val.
Viso: 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Studijų rezultatai vertinami taikant kaupiamojo balo sistemą. Galutinis pažymys (100 proc.) integruoja:
Individualus darbas (Organizacijos veiklos sisteminė analizė ir pristatymas) – 15 %
Komandinis darbas (Personalo mokymo plano parengimas ir pristatymas) – 15%
Kolokviumas (Atvejo analizė) – 20 %
Egzaminas (Probleminės situacijos sprendimas ir rekomendacijų teikimas) – 50%
Literatūra
1. 2015 Cheung-Judge, Mee-Yan Organization development :a practitioner's guide for OD and HR London [etc.] : Kogan Page
2. 2014 Misiukonis T., Matusevičiūtė V., Grajauskas M. Praktiniai darbo su grupe būdai ir technikos Vilnius: Vaga
3. 2012 Vladimiras Gražulis, Andrius Valickas, Rūta Dačiulytė, Tadas Sudnickas
Darbuotojas organizacijos koordinačių sistemoje :žmogiškojo potencialo vystymo perspektyvos Vilnius: Mykolo Romerio universitetas
4. 2008 Bakanauskienė I. Personalo konsultavimas ir mokymo organizavimas. Kaunas: Vytauto Didžiojo universiteto leidykla
5. 2008 Laužackas R. Kompetencijomis grindžiamų mokymo/studijų programų kūrimas ir vertinimas. Kaunas:
Vytauto Didžiojo universiteto leidykla.
6. 2019 University Forum for Human Resource Development. https://www.ufhrd.co.uk/wordpress/category/conference/conference-archives/ Online
7. 2019 Human Resource Development International. Taylor and Francis https://www.tandfonline.com/toc/rhrd20/22/3?nav=tocList Online
Papildoma literatūra
1. 2011 Jančauskas E. E., Žmogiškųjų išteklių vadyba. Vilnius: Generolo Jono Žemaičio karo akademija
Knyga_ZMOGISKUJU_ISTEKLIU_VADYBA portalui.pdf http://www.lka.lt/EasyAdmin/sys/files/
2. 2005 Marchington, Mick., Human resource management at work : people management and development Kaunas,: VMU press