Švietimo informacinės technologijos

  • Dalyko kodas: EDU 3017
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Information Technologies in Education
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc., dr. Airina Volungevičienė, Socialinių mokslų fakultetas, Edukologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Besimokantieji įgis gebėjimų ir žinių, būtinų analizuoti ir vertinti informacinių technologijų panaudojimo švietimo galimybes; planuoti ir organizuoti mokymo ir mokymosi veiklas, naudojant informacines technologijas; projektuoti ir organizuoti mokymą ir mokymąsi nuotoliniu būdu; taikyti efektyvius inovatyvius mokymosi metodus, naudojant informacines technologijas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The students will acquire skills necessary to analyze and evaluate the possibilities for application of information technologies in education, to plan and organize teaching and learning activities using information technologies, to design and organize online teaching and learning; to apply effective and innovative methods by using information technologies.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Išstudijuoti studijų dalykai: informatikos įvadas.

Dalyko studijų rezultatai

1. Taikyti informacines technologijas projektuojant nuotolinio mokymosi turinį.
2. Planuoti mokymą/si, naudojant informacines technologijas.
3. Organizuoti mokymą/si, naudojant informacines technologijas.
4. Analizuoti mokymosi metodus ir taikyti informacines technologijas ir novatoriškus metodus švietime pagal tikslinės.
5. Lyginti įvairių švietimo informacinių technologijų privalumus ir trūkumus.
6. Parengti instrumentą švietimo informacinių technologijų taikymo kokybės vertinimui.
7. Vertinti parengtus projektus, pritaikant technologijas mokymosi metodų realizavimui, identifikuojant problemas ir tobulinant projektus „peer reviewing“ būdu.

Dalyko turinys

1. Nuotolinio, e. mokymosi, technologijomis grįsto mokymosi ir virtualaus mokymosi sampratos Lietuvoje bei Europoje.
2. Nuotolinio mokymosi turinio projektavimas.
3. Informacinių technologijų panaudojimo švietime tendencijos ir perspektyvos.
4. Sąveika ir interaktyvumas.
5. Nuotolinio mokymosi paramos sistemos.
6. Virtualus mobilumas.
7. Mokymo/si organizavimas panaudojant Web 2.0 technologijas. Google, Moodle ir kitos virtualaus mokymosi aplinkos. Technologijų pasirinkimo kriterijai.
8. Nuotolinio švietimo organizavimas ir vadyba organizacijoje
9. Informacinės visuomenės iššūkiai ir problemos.
10. Mokymo/si naudojant informacines technologijas veiklų planavimas ir rengimas vadovaujantis mokymo/si organizavimo būdais ir mokymosi tikslais.
11. Atviri švietimo ištekliai.
12. Švietimo informacinių technologijų įvairovė, privalumai bei trūkumai: technologijų kaita, Web 2.0 technologijos, funkcionalumas, pasirinkimo kriterijai, projektuojant nuotolinį mokymąsi.
13. Nuotolinio mokymosi kokybės užtikrinimas.
14. „Peer reviewing“ principai ir metodas.
15. Projektų pristatymas, vertinimas ir tobulinimas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P)    30 val.
Seminarai (S)    15 val.
Darbas grupėse    15 val.
Savarankiškas darbas    90 val.
Iš viso    150 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotis (50%), tarpinis atsiskaitymas (15 %), praktinės užduotys ( 15%), namų darbai (20 %).

Literatūra

1.    2011    Teresevičienė, Volungevičienė, Daukšienė. Virtualus mobilumas universitetinėse studijose.    VDU leidykla.
2.    2008    Teresevičienė M. ir kt.  Nuotolinio mokymo(si) taikymo galimybės tęstinio profesinio mokymo plėtrai skatinti. VDU leidykla
3.    2008   Pawlowski M.. Globalaus mokymosi kokybė. Aukštojo mokslo kokybė, 5: 12-31.      VDU leidykla
4.    2008    McMahon T., Thakore H. Dėstymas internetu: tyrimais pagrįstos gairės akademiniam personalui. Aukštojo mokslo kokybė, 5: 54-73.    VDU leidykla
Papildoma literatūra
5.    2011    Volungevičienė, A. Open Educational Resources in Lithuania. State of Art and Prospects for Development. VDU leidykla.