Švietimo informacinės technologijos
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Besimokantieji įgis gebėjimų ir žinių, būtinų analizuoti ir vertinti informacinių technologijų panaudojimo švietimo galimybes; planuoti ir organizuoti mokymo ir mokymosi veiklas, naudojant informacines technologijas; projektuoti ir organizuoti mokymą ir mokymąsi nuotoliniu būdu; taikyti efektyvius inovatyvius mokymosi metodus, naudojant informacines technologijas.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Išstudijuoti studijų dalykai: informatikos įvadas.
Dalyko studijų rezultatai
1. Taikyti informacines technologijas projektuojant nuotolinio mokymosi turinį.
2. Planuoti mokymą/si, naudojant informacines technologijas.
3. Organizuoti mokymą/si, naudojant informacines technologijas.
4. Analizuoti mokymosi metodus ir taikyti informacines technologijas ir novatoriškus metodus švietime pagal tikslinės.
5. Lyginti įvairių švietimo informacinių technologijų privalumus ir trūkumus.
6. Parengti instrumentą švietimo informacinių technologijų taikymo kokybės vertinimui.
7. Vertinti parengtus projektus, pritaikant technologijas mokymosi metodų realizavimui, identifikuojant problemas ir tobulinant projektus „peer reviewing“ būdu.
Dalyko turinys
1. Nuotolinio, e. mokymosi, technologijomis grįsto mokymosi ir virtualaus mokymosi sampratos Lietuvoje bei Europoje.
2. Nuotolinio mokymosi turinio projektavimas.
3. Informacinių technologijų panaudojimo švietime tendencijos ir perspektyvos.
4. Sąveika ir interaktyvumas.
5. Nuotolinio mokymosi paramos sistemos.
6. Virtualus mobilumas.
7. Mokymo/si organizavimas panaudojant Web 2.0 technologijas. Google, Moodle ir kitos virtualaus mokymosi aplinkos. Technologijų pasirinkimo kriterijai.
8. Nuotolinio švietimo organizavimas ir vadyba organizacijoje
9. Informacinės visuomenės iššūkiai ir problemos.
10. Mokymo/si naudojant informacines technologijas veiklų planavimas ir rengimas vadovaujantis mokymo/si organizavimo būdais ir mokymosi tikslais.
11. Atviri švietimo ištekliai.
12. Švietimo informacinių technologijų įvairovė, privalumai bei trūkumai: technologijų kaita, Web 2.0 technologijos, funkcionalumas, pasirinkimo kriterijai, projektuojant nuotolinį mokymąsi.
13. Nuotolinio mokymosi kokybės užtikrinimas.
14. „Peer reviewing“ principai ir metodas.
15. Projektų pristatymas, vertinimas ir tobulinimas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Seminarai (S) 15 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 90 val.
Iš viso 150 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzamino užduotis (50%), tarpinis atsiskaitymas (15 %), praktinės užduotys ( 15%), namų darbai (20 %).
Literatūra
1. 2011 Teresevičienė, Volungevičienė, Daukšienė. Virtualus mobilumas universitetinėse studijose. VDU leidykla.
2. 2008 Teresevičienė M. ir kt. Nuotolinio mokymo(si) taikymo galimybės tęstinio profesinio mokymo plėtrai skatinti. VDU leidykla
3. 2008 Pawlowski M.. Globalaus mokymosi kokybė. Aukštojo mokslo kokybė, 5: 12-31. VDU leidykla
4. 2008 McMahon T., Thakore H. Dėstymas internetu: tyrimais pagrįstos gairės akademiniam personalui. Aukštojo mokslo kokybė, 5: 54-73. VDU leidykla
Papildoma literatūra
5. 2011 Volungevičienė, A. Open Educational Resources in Lithuania. State of Art and Prospects for Development. VDU leidykla.

