Garso meno teorija ir praktika
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas yra skirtas garso meno apžvalgai ir teoriniams garso meno pagrindams. Apibrėžiamos ir analizuojamos garso meno strategijos medijų kultūros kontekste. Analizuojamos medijų tipų susikirtimų tendencijos, garso percepcijos konceptualių paradigmų kontekste. Supažindinama su garso meno horizontais, institucinėmis strategijomis ir realiomis bei virtualiomis garso menininkų bendruomenėmis. Daugiausiai dėmesio skiriam tarpdiscipliniškumui ir garso meno kontekstams šiuolaikinėje kultūroje.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Sound Art: Theory and Practice” is devoted to a comprehensive overview of theoretical premises, artistic practices and stylistic features of sound art. The specificity of sound art strategies, analyzed in the perspective of media culture and contemporary art and multiple intersections of contemporary culture reveals a variety of tendencies of art practices that are based on complex technical approaches (with an emphasis on electronic and digital tools), sonic medium, aural perception and related conceptual paradigms.
Dalyko studijų rezultatai
1. Susipažinti su garso meno teorija, istorija ir raida.
2. Susipažinti su garsine struktūra ir garso kūrinių sandara.
3. Supažindinti su Lietuvos ir pasaulio garso meno kontekstais.
4. Pažinti Lietuvos, pasaulio garso meno žemėlapius ir garso meno strategijas.
Dalyko turinys
1. Įvadinė paskaita. Supažindinimas su kurso struktūra, turiniu ir atsiskaitymo reikalavimais. Įvadas į garso meną.
2. Garso meno apibrėžimas, raida ir istorija.
3. Fonografija ir įrašymo technikos.
4.-5. Garso redagavimo technikos.
6.-7. Garso instaliacijos. Vaizdo ir garso sintezė.
8-12. Garso meno projektai. Kūrybinių idėjų kėlimas ir įgyvendinimas.
13-14. Institucinės ir kuratorinės garso meno strategijos – kūrybiniai tinklai, festivaliai ir projektai Lietuvoje ir pasaulyje.
15. Kūrybinių projektų užbaigimas ir paruošimas prezentavimui.
Dalyko studijos valandomis
Studijų vykdymo forma |
Val. auditorinėse studijose |
Val. nuotolinėse studijose |
Paskaitos |
5 val. |
- |
Seminarai |
- |
- |
Laboratoriniai darbai |
- |
- |
Pratybos |
40 val. |
- |
Konsultacijos |
- |
15 val. |
Iš viso kontaktinio darbo val. |
60 val. |
|
Savarankiškas darbas |
60 val. |
|
Iš viso |
120 val. |
|
Studijų rezultatų vertinimas
Praktiniai užsiėmimai, individualus darbas (praktinių užduočių bei kūrybinių projektų įgyvendinimas bei pristatymai) – 50%
Egzaminas (peržiūra) – 50 %
Literatūra
1. 1958 Ouzounian, G. Sound art and spatial practices : situating sound installation art since.
2. 2003 Cage J. Tyla. Vilnius: Pasviręs pasaulis.
3. 1995 Toop D. Sinister Resonance. Serpent‘s Tail.
4. 2004 Toop D. Haunted Weather: Music, Silence, and Memory. Serpent‘s Tail.
5. 2001 Nakas Š. Šiuolaikinė muzika. Lietuvos kompozitorių sąjunga.
6. 2007 Muzika kaip kultūros tekstas: naujosios muzikologijos antologija. Apostrofa.
7. 2017 Kučinskas, A. Akustinė ekologija ir aplinkos garso menas: kontekstas, idėjos, raida. Lietuvos muzikologija.
Papildoma literatūra
1. Journal „Wire“: www.thewire.co.uk
2. Journal „Sonic Field“: http://sonicfield.org/