Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo kokybės vadyba
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas studijuoti teorinius ir praktinius ankstyvojo vaikų ugdymo kokybės vadybos modelius bei sistemas. Išklausę dalyką studentai įgyja ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pakopos kokybės vadybos pagrindus ir gebėjimus, atsižvelgiant į ugdymo pakopos poreikius, taikyti aktualius ikimokyklinio ugdymo tyrimams kokybės vadybos metodus, įvertinti švietimo organizacijoje vykstančius procesus kokybės valdymo aspektu, kurti ir įgyvendinti inovatyvius ikimokyklinio ugdymo modelius, diegti efektyvias vaikų ugdymo problemų sprendimo strategijas, mokėjimus stebėti, analizuoti, vertinti ugdymo procesą pagal ikimokyklinio ugdymo kokybės kriterijų aprašą.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The subject studies theoretical and practical models as well as systems of quality management of early childhood education. Having listened to the course students will gain basics and skills of quality management of early childhood and preschool education degree. Taking into account the needs of educational degree, students will be able to apply relevant/current quality management methods for research of early childhood education, to evaluate the processes happening in educational organization in respect of the quality management aspect, to create and implement innovative models of early childhood education as well as to implement effective problem solving strategies of child education. The course will develop students’ competence to observe, analyse and evaluate educational process according to a description of the quality criteria of early childhood education.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Studentas turi būti išklausęs švietimo vadybos, švietimo politikos, vaikų ugdymo filosofinių, kultūrinių ir socialinių diskursų, vaikų ugdymo programų ir modelių teorinių studijų, ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos kursus.
Dalyko studijų rezultatai
Analizuos ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo kokybės vadybos paradigmines prieigas.
Gebės inicijuoti ir diegti vaikų ugdymo kokybės valdymo strategijas sprendžiant ugdymo procese keliamas problemas.
Gebės pagrįsti besimokančios organizacijos koncepcijos naudą ikimokyklinio ugdymo institucijai vaikų ugdymo kokybės vertinimo požiūriu.
Dalyko turinys
Paskaitos-metodologinės diskusijos:
Vaikų ugdymo kokybės vadybos samprata.
1. Vaikų ugdymo kokybė ir su ja susijusių sąvokų apibrėžtys;
2. Vaikų ugdymo kokybės standartizacija, standartai ir reglamentai Lietuvos ir Europos švietimo erdvėje;
3. Integruotas vaikų ugdymo kokybės modelis ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
Vaikų ugdymo kokybės vadybos paradigmos.
4. Teorinės į vaiką orientuoto ugdymo ir kokybės vadybos koncepcijos;
5. Ugdymo(si) procesų kokybės koncepcija;
6. Įrodymais pagrįsto ugdymo kokybės koncepcija;
7. Prognostinė vaikų ugdymo kokybės koncepcija;
8. Efektyvaus bendruomenių vystymo kokybės koncepcija.
Savarankiškos studijos ir studijų rezultatų pristatymas auditorijoje:
1. Projekto „Pasirinktos vaikų ugdymo kokybės koncepcijos VEE diagramos (žemėlapio) kūrimas“ parengimas, pristatymas grupei, akademinė diskusija.
2. Individualios konsultacijos su dėstytoju.
Paskaitos-metodologinės diskusijos:
Procesinė veiklinė ugdymo kokybės vadybos teorija:
1. Pedagogo veikla, kompetencijos, funkcijos vaikų ugdymo kokybės užtikrinimo sistemoje;
Savarankiškos studijos ir metodologinis seminaras:
1. Procesinio veiklinio vaikų ugdymo kokybės vadybos modelio analizė.
2. Kritinė refleksija. Vaikų ugdymo kokybės valdymo proceso N ugdymo institucijoje kritinė refleksija.
3. Individualios konsultacijos su dėstytoju.
Paskaitos-metodologinės diskusijos:
Vaikų ugdymo kokybės kultūros samprata ikimokyklinėje įstaigoje:
1. Vaiko ugdymas – centrinė besimokančios organizacijos kultūros vertybė;
2. Šiuolaikinių vaikų ugdymo kokybės vertinimo strategijų taikymas darželyje; vaikų savaiminio mokymosi kultūros koncepcija.
Savarankiškos studijos ir metodologinis seminaras:
1. Kritinio mąstymo diskusija apie vaikų savaiminio mokymosi kultūros koncepcijos diegimą ikimokyklinio ugdymo sektoriuje.
2. Veiklos pratybos: atvirumo inovatyvioms vaikų mokymosi kultūros strategijoms vertinimas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30
Seminarai 15
Konsultacijos 15
Savarankiškas darbas 100
Iš viso 160
Studijų rezultatų vertinimas
Seminarų analitiniai darbai raštu ir namų darbai – 70% galutinio pažymio. Egzaminas, kuriame edukologijos ir vadybos santykiu savarankiškai analizuojami nurodyti probleminiai klausimai – 30% galutinio pažymio.
Literatūra
1. 2003 Želvys R. Švietimo organizacijų vadyba. Vilnius: VU
2. 2004 Middlewood D., Lumby J. Strategic management in schools and preschools. London, P.Chapman
3. 2011 Preedy M., Glatter R., Levacic. Educational management: strategy, quality and resourses. Philadelphia, Open University Press.
4. 2012 Ruževičius J. Management de la qualite. Notion globale et recherche en la matiere. Vilnius: Maison deditions Akademinė leidyba.
5. 2006 Zigler E., Gilliam W., Jones S.M. A Vision for Universal Preschool Education. Cambridge University Press
Papildoma literatūra
1. 2006 Ruževičius J. Kokybės vadybos modeliai ir jų taikymas organizacijų veiklos tobulinimui. Vilnius: VU leidykla.
2. 2006 Zakarevičius J. Organizacijų vystymosi vadyba. Kaunas: VDU
3. 2008 Stables A. Childhood and the Philosophy of Education. An anti-Aristotelian perspective. Continuum studies in education