Mokslinis tiriamasi darbas 2 (MDE6002)

  • Dalyko kodas: MDE 6002
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: RESEARCH WORK 2
  • Dalykas atestuotas: 2022-08-31
  • Atestacija galioja iki: 2025-08-31
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Rita Mičiulienė, Švietimo vadybos ir politikos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas skirtas plėtoti studentų tyrimo pasirinkta tema empirinės dalies projektavimo gebėjimus. Rengdami mokslinio tiriamojo darbo ataskaitą, studentai ankstesniojo dalyko MTD 1 pagrindu projektuoja pasirinktos temos tyrimo dizainą, parenka arba parengia tyrimo instrumentą ir pristato katedros dėstytojų komisijoje.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The subject is aimed to develop students‘ skills on designing empirical research project of the chosen topic. On the basis of the previous subject MTD1, students develop the design of the chosen topic, select or prepare the research instrument. They make report presentation to the Department‘s teachers.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Edukologinių tyrimų metodologija, Mokslinis tiriamasi darbas 1

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebėti pagrįsti tyrimo dizainą pasirinktai edukologijos mokslinei problemai spręsti atsižvelgiant į kiekybinę arba kokybinę (mišrią) metodologinę prieigą
2. Gebėti projektuoti tyrimą atsižvelgiant į tyrimo tipo logiką ir reikalavimus
3. Gebėti Parinkti empirinių duomenų rinkimo ir analizės metodus, atitinkančius pasirinkto tyrimo tipo reikalavimus
4. Gebėti parinkti arba parengti validžius tyrimo instrumentus kokybiniam ir/ar kiekybiniam tyrimui (mišriam tyrimaui)
5. Gebėti pagrįsti tyrimo imtį ir paaiškinti etinių principų taikymą pasirinktame kiekybiniame arba kokybiniame (mišriame) tyrime
6. Gebėti paaiškinti mokslinio tyrimo prielaidas ir apribojimus įvertinus tyrimo atlikimo sąlygas, apimtis ir galimybes
7. Gebėti parengti ir pristatyti ataskaitą raštu ir žodžiu, argumentuoti pasirinktus sprendimus atsižvelgiant į tyrimo metodologiją; dalyvauti mokslinėje diskusijoje.

Dalyko turinys

Kiekybinė ir kokybinė prieigos. Tyrimo dizainas.
Tyrimo procesas. Tyrimo etapai.
Duomenų rinkimo metodų kokybiniuose ir kiekybiniuose tyrimuose ypatumai ir pavyzdžiai. Duomenų analizės metodų taikymas.
Tyrimo instrumento kūrimas, adaptavimas, parinkimas.
Tyrimo imtis. Tyrimo dalyvių parinkimo būdai. Tyrimo etika.
Tyrimo prielaidos ir apribojimai.
Ataskaitos pateikimo reikalavimai.

Dalyko studijos valandomis

Konsultacijos 4 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 4 val.
Savarankiškas darbas 156 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Darbas yra pateikiamas raštu ir ginamas studijų programos dėstytojų komisijoje. Studijų rezultatai vertinami taikant kaupiamojo balo sistemą: 50% vertinimo sudaro mokslinio darbo vadovo vertinimas ir 50% - komisijos narių vertinimų vidutinis balas.

Literatūra

1. 2018 Creswell, J. W., and Creswell, J. D. .Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage Publications
2. 2017 Žydžiūnaitė, V., Sabaliauskas, S. Kokybiniai tyrimai: principai ir metodai. Vadovėlis socialinių mokslų studijų programų studentams. Vilnius, Vaga. 376 p.
3. 2016 Gaižauskaitė, I., Valavičienė, N. Socialinių tyrimų metodai: kokybinis interviu. Mykolo Riomerio universitetas
4. 2014 Gaižauskaitė, I., Mikėnė, S. Socialinių tyrimų metodai: apklausa: vadovėlis. Mykolo Riomerio universitetas
5. 2014 Pruskus, V., Kocai, E. Sociologinių tyrimų organizavimas ir atlikimo metodika: metodinė priemonė. Lietuvos edukologijos universiteto leidykla
6. 2012 Arthur, J.et al (ed.). Research methods and methodologies in education /edited by. Sage.
7. 2011 Norkus, Z. Kokybinė lyginamoji analizė: vadovėlis aukštųjų mokyklų studentams.
Papildoma literatūra
1. 2014 Laskauskas, A. Prezentacija kitaip, arba pamirškite migdančias skaidres. Vilnius, Šviesa.
2. 2012 Atkins, L., Wallace, S. Qualitative research in education. Sage
3. 2007 Cohen, L., Marion, L. Morrison, K. Research Methods in Education. Routledge. http://dspace.utamu.ac.ug:8080/xmlui/bitstream/handle/123456789/182/Research-Methods-in-Education-sixth-edition.pdf?sequence=1&isAllowed=y