Švietimo organizacijų valdymas ir politika

  • Dalyko kodas: MDE 5014
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Governance and Policy of Educational Organisations
  • Dalykas atestuotas: 2022-08-31
  • Atestacija galioja iki: 2025-08-31
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Rita Mičiulienė, Švietimo akademija, Vytauto Didžiojo universitetas, Prof. dr. Jonas Čaplikas, Žemės ūkio akademija, Vytauto Didžiojo universitetas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko paskirtis yra ugdyti studentų švietimo organizacijos valdymo kompetencijas, pasireiškiančias mokslo žiniomis grįstais gebėjimais suprasti švietimo sistemos sąrangą ir jos vadybos modelius, kurti švietimo organizacijos strategiją ir jos įgyvendinimo priemones, valdyti švietimo išteklius ir procesus, spręsti komunikacijos, švietimo kokybės užtikrinimo vadybines problemas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course objective is to develop students’ educational management competencies, which are manifested in the knowledge-based abilities to understand the structure and management models of the education system, to develop the strategy of the educational organisation and its implementation measures, to manage educational resources and processes, to solve the problems of educational organization's communication, partnership, marketing services, and quality assurance management.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Bakalauro lygmens vadybos ir edukologijos pagrindai.

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebėti suprasti ir paaiškinti švietimo sistemos sąrangą, valdymo modelius, švietimo organizacijos vadybinę sistemą, grindžiamus naujosios viešosios vadybos paradigma.
2. Gebėti nustatyti švietimo organizacijos strateginę poziciją ir tikslus išorinės aplinkos dinamiško kitimo, švietimo inovacijų ir pokyčių kontekste, analizuoti ir kritiškai vertinti pasirinktą strategiją, jos įgyvendinimo planą, taikant švietimo organizacijos strategijos formavimo bei įgyvendinimo principus ir metodinius aspektus.
3. Gebėti analizuoti ir vertinti švietimo organizacijos veiklos išteklių ir procesų planavimo, organizavimo, kontrolės, kokybės užtikrinimo procesus, taikant švietimo vadybos metodus ir priemones.
4. Gebėti identifikuoti švietimo organizacijos kultūrą, analizuojant ir vertinant švietimo organizacijos komunikacinę sistemą jos veiksmingumo aspektu
5. Gebėti dirbti savarankiškai, argumentuotai ir sklandžiai reikšti mintis žodžiu, raštu, kritiškai vertinti savo sprendimus, formuoti pozityvią pasaulėžiūrą ir asmeninę atsakomybę už atliekamą darbą.

Dalyko turinys

Švietimo organizacijų valdymo ir politikos sampratos.
Švietimo politikos nuostatos ir strateginės kryptys.
Švietimo sistema ir jos viešoji vadyba.
Švietimo organizacijos valdymo sistema.
Švietimo organizacijos strategijos kūrimas ir įgyvendinimas.
Ugdymo proceso išteklių valdymas.
Švietimo kokybės vadyba.
Švietimo organizacijos komunikacinė sistema.
Visos temos

Dalyko studijos valandomis

Studijų vykdymo forma

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Paskaitos

 

32 val.

Seminarai

 

18 val.

Konsultacijos

 

10 val.

Iš viso kontaktinio darbo val.

60 val.

Savarankiškas darbas

100 val.

Iš viso

160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Studijų rezultatai vertinami taikant kaupiamojo balo sistemą. Galutinis pažymys (100 proc.) integruoja:
Darbas semestro metu – 20%
Kolokviumas – 15%
Individuali užduotis – 25%
Egzaminas – 40%

Literatūra

1. 2020 Bruzgelevičienė, R., Brandišauskienė, A., Česnavičienė, J., & Nedzinskaitė-Mačiūnienė, R. Kokybiškas švietimas visiems visą gyvenimą: artėjame prie vizijos ar tolstame nuo jos? Elektroninis šaltinis
2. 2019 Targamadzė, V. Geros mokyklos koncepcijos įgyvendinimas. Metodinė priemonė studentams. VU leidykla. https://www.fsf.vu.lt/dokumentai/Ugdymo_mokslu_institutas/
Targamadz%C4%97_V.2019_Geros_mokyklos_koncepcijos_
%C4%AFgyvendinimas.pdf
3. 2020 Mukhopadhyay, M. Total quality management in education. SAGE Publications Pvt. Limited. Google books (elektroninis išteklius)
4. 2012 Svetikas, K. Ž., & Arimavičiūtė, M. Strateginis valdymas. MRU https://repository.mruni.eu/bitstream/handle/007/16845/9789955194255.pdf?sequence=1&isAllowed=y
5. 2011 Bush T.Theories of Educational Leadership and Management. Sage Publications Google books (elektroninis išteklius)
Papildoma literatūra
1. 2020 Želvys, R., Dukynaitė, R., Vaitekaitis, J., & Jakaitienė, A. Švietimo tikslų transformacija į rezultatų rodiklius Lietuvos ir tarptautinėje švietimo politikoje. Acta Paedagogica Vilnensia, 44, 18-33. https://etalpykla.lituanistikadb.lt/object/LT-LDB-0001:J.04~2020~1599466034632/J.04~2020~1599466034632.pdf
2. 2013 Vaicekauskienė, V. ir kt. Geros mokyklos koncepcija http://www.nmva.smm.lt/wp-content/uploads/2015/08/GM_koncepcija_11-121-V.V..pdf
3. 2012 Cibulskas G., Žydžiūnaitė V. Lyderystės vystymosi mokykloje modelis. Monografija. VDU elektroninis išteklius.
4. 2010 Duoblienė, L. Švietimo politika ir globalizacija: nacionaliniai ir supranacionaliniai ypatumai. Acta paedagogica Vilnensia, (25), 69-84 Downloads/3007-Article%20Text-2302-0-10-19700101.pdf
5. OECD. Švietimas Lietuvoje. Šalių švietimo politikos apžvalgos https://www.oecd.org/education/svietimas-lietuvoje-saliu-svietimo-politikos-apzvalgos-g2g9a83c-lt.htm
6. Nacionalinė švietimo agentūra. Švietimo problemos analizė https://www.nsa.smm.lt/stebesenos-ir-vertinimo-departamentas/svietimo-politikos-analize/serija-svietimo-problemos-analize/
7. Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra. Žingsniai link veiksmingo planavimo. Švietimo veiklos planavimo rekomendacijos https://www.nsa.smm.lt/wp-content/uploads/2020/09/Zingsniai-link-veiksmingo-planavimo-Svietimo-planavimo-rekomendacijos-2010.pdf