Švietimo organizacijos projektų skaitmeninis aplankas

  • Dalyko kodas: MDE 5013
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Digital Project Portfolio of Educational Organization
  • Dalykas atestuotas: 2022-08-31
  • Atestacija galioja iki: 2025-08-31
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. J. Kasperiūnienė, VDU Informatikos fakultetas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyke teoriškai nagrinėjami švietimo organizacijos projektų vadybos modeliai, principai ir praktikos nacionaliniu bei tarptautiniu lygiu, pateikiama švietimo projektų rengimo praktinių pavyzdžių. Studentai supažindinami su švietimo projektų portfolio rengimu bei atsakoma į klausimus: Kaip rengti organizacijos projektų portfolio? Ką projektas įgyvendins? Kodėl projektas svarbus? Kas gauna naudos iš projekto? Kaip planuosime sėkmingus rezultatus? Nagrinėjami projekto rizikos valdymo instrumentai, paraiškos rašymo bei projekto įgyvendinimo metu kylančių problemų sprendimo būdai, projekto stebėsena. Ugdomos edukacinių projektų rengimo bei valdymo ir skaitmeninio aplanko konstravimo kompetencijos.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This course theoretically examines models, principles and practices of educational project management at educational organization in national and international level and provides practical examples of educational projects. Students learn portfolio methods of educational project development and answer questions: How to organize and develop project portfolio of educational organization? What will this project accomplish? Why is this project important? Who benefits from this project? How will we plan for successful outcomes? Project risk management techniques, application writing and project managing, monitoring project success and products are discussed. Educational project management and portfolio construction competencies are developed.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Išklausyti dalykai: Profesinio ugdymo metodologija, Modernioji didaktika ir edukacinės technologijos

Dalyko studijų rezultatai

Išvardinti švietimo projektų ypatumus ir jų rengimo metodologiją, projektų valdymo principus ir šiuolaikinius instrumentus (kokybę apimtį, laiką, kainą);, Paaiškinti projektų aktualumą ir vietą ugdymo institucijos sistemoje;
teorinių žinių pagrindu gebėti generuoti novatoriškas idėjas ir realizuoti jas projektuose.
Gebėti parinkti reikalingas priemones ir metodus, modeliuoti situacijas, taikyti organizacinius projektų valdymo instrumentus, vertinti ir planuoti reikiamus išteklius, įgyvendinimo tvarkaraščius, numatyti finansavimo šaltinius ir teikti paraiškas finansavimui gauti.
Gebėti vertinti projekto turinį ir veiklas, analizuoti projekto įgyvendinamumą, rizikos veiksnius, parengti projekto monitoringo instrumentarijų.
Gebėti rengti nacionalinius ir tarptautinius švietimo projektus.
Mokėti bendradarbiauti, dirbti komandoje, prisitaikyti prie nuolat kintančios aplinkos.

Dalyko turinys

Švietimo projektų organizacinė struktūra, komandos formavimas, komunikacija. Švietimo projektų įgyvendinimo organizavimas, užbaigimas, gerosios patirties sklaida, tęstinumo planavimas.
Švietimo projektų rengimo metodologiniai aspektai: apibrėžtis, rūšys ir valdymo prielaidos. Švietimo projektų vieta ugdymo įstaigoje. Tarptautiniai ir lokalūs projektai.
Švietimo projektų turinio planavimas. Paraiškų paramai gauti rengimo reikalavimai ir vertinimo kriterijai. Projektų valdymo kokybės kriterijai.
Švietimo projektų įgyvendinimui reikiamų išteklių vertinimas, biudžeto planavimas. Projekto rizikos valdymo instrumentai, problemų sprendimo būdai, monitoringo sistema.
Visos temos.

Dalyko studijos valandomis

Studijų vykdymo forma

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Paskaitos

15 val.

0 val.

Seminarai

15 val.

0 val.

Pratybos

0  val.

20 val.

Konsultacijos

0 val.

10 val.

Iš viso kontaktinio darbo val.

60 val.

 

Savarankiškas darbas

100 val.

 

Iš viso

160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Studijų rezultatai vertinami taikant kaupiamojo balo sistemą. Galutinis pažymys (100 proc.) integruoja:
Grupinis darbas 30 proc.,
Koliokviumas 20 proc.
Egzaminas 50 proc.

Literatūra

1. 2021 Aras, S. (2021). A case study on teacher portfolio with early childhood teachers. Reflective Practice, 22(2), 219-232. Laisva prieiga internete
2. 2018 Project, programme and portfolio management -- Vocabulary [elektroninis išteklius] VDU biblioteka (elektroninis išteklius)
3. 2017 Kerzner, H., & Kerzner, H. R. Project management: a systems approach to planning, scheduling, and controlling. Google books (elektroninis išteklius)
4. 2011 Falkenberg, T., & Smits, H. The Professional Teacher Portfolio as Evidence: Integrating Ideas, Values and Praxis. (electronic resource) Laisva prieiga internete adresu http://cate-acfe.ca/wp-content/uploads/2020/07/Book-on-Evidence-Volume-2.pdf#page=55
5. 2011 Zuzevičiūtė, V., Žvinienė, V. Projektų vadyba švietime: studijų knyga aukštųjų mokyklų studentams VDU bibliotekoje
6. 2010 Sėkminga projektų vadyba : kas žinotina, norint gerai atlikti darbą, kaip komunikuoti ir spręsti problemas / Rick A. Morris ir Brette McWhorter Sember ; [iš anglų kalbos vertė Eglė Podčaišinskienė]. VDU bibliotekoje
Papildoma literatūra
1. 2018 Sweeney, A. (2018). Reader, Writer, Learner, and Teacher: Portfolio Reflections. Laisva prieiga internete adresu https://scholarworks.bgsu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1024&context=ms_english
2. 2008 Seldin, P., & Miller, J. E. (2008). The academic portfolio: A practical guide to documenting teaching, research, and service. John Wiley & Sons. Google books (elektroninis išteklius)