Kinas
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Tikslas – nuosekliai studijuoti Kino meno raidą nuo pirmųjų teorinių ir praktinių žingsnių šiose srityse iki kinematografo kalbos pagrindų. Kursas apjungia svarbiausius menų integravimo klausimus. Didelis dėmesys skiriamas kino ryšiams su fotografija, literatūra, muzika, teatru. Nagrinėjamos specifinės išraiškos priemonės. Plačiai nagrinėjama sintaksė ir svarbiausi Kino kalbą formuojantys faktoriai.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Objective – to study sequentially the evolution of cinema from the first theoretical and practical steps to the cinematography. The course unites the most important questions of the integration of art. A wide-ranging information of evolution of the creation of these arts is delivered. The rules of the syntax of cinema and factors, shaping the language of the cinema are being formulated. The tools for cinema expression and musical functions are analyzed. The languages of cinema and theatre, cinema and literature are compared.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Bendras išsilavinimas, pageidaujamos fotografijos pradinės žinios
Dalyko studijų rezultatai
1. Gebėti identifikuoti pagrindinius Kino meno raidos etapus. Mokėti susieti dabartinį Kino meną su jį įtakojusiais teoriniais ir praktiniais išradimais
2. Skirti ir analizuoti skirtingų istorinių periodų kūrybos stilistiką.
3. Naudoti kinematografinius žanrus ir stilius apibudinančią terminiją
4. Naudoti kūrinio analizei taikomą terminiją ir mokėti ją pagrįsti.
5. Nustatyti pasirinkto kūrinio istorinę ir meninę vertę
6. Suformuluoti individualios praktinės užduoties problemas, atsižvelgiant į pateiktas darbo gaires (formą bei turinį).
Dalyko turinys
Audiovizualinės kultūros kontekstas ir kino meno vieta jame. Klausimai, kurie padeda suprasti kino kultūrą. Pirmieji optiniai išradimai. Teorija ir praktika. Fotografijos ir kino ryšiai. Kinematografo išradėjai. Pagrindinės tendencijos.
Filmų skirstymas į du pagrindinius tipus. Pagrindiniai žanrai, jų specifika ir raida, Rakursas. Perspektyvinės transformacijos. Dydžio ir formos pastovumo problema kine. Planas. Erdvės ir laiko vienybės problema.
Kai kurie filmavimo būdai. Pagreitintas judesys. Sulėtintas judesys. Dviguba ir daugkartinė ekspozicija. Objektyvus ir „subjektyvus“ judėjimai.
Kino sintaksė. Kino meno kalbą formuojantys faktoriai: kamera, ekranas, mikrofonas, montažas. Kino kadro kompozicija.
Garsas ir triukšmai. Simbolinė triukšmų prasmė. Dramaturginė garso reikšmė. Sinchronizavimo metodai. Muzikos funkcijos ir raida kine. Pagrindiniai strateginiai montavimo uždaviniai. Montavimo metodų klasifikacija ir svarbiausi montažiniai atradimai.
Savarankiškai pasirinkto kino filmo menotyrinė analizė pagal pateiktą darbo formą.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Konsultacijos 15 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzaminas – 40 %
Kolokviumas – 30 %
Kiti tarpiniai atsiskaitymai (individualių užduočių atlikimas) – 30 %
Literatūra
1. 2013 Balazs B. Regimas žmogus arba Kino kultūra
2 2023 Arijon D. Grammar of the Film Language
3 2016, 2022 Eizenštein, S.Montažas. 1 ir 2 tomai.
Papildoma literatūra
1. 2011, 2013 Trumpa kino istorija. 1 ir 2 tomai
2. 2014, liet. 1999 Parkinson D. The History of Film
3. 2024 Bordwell D., Thompson K. Film Art: An Introduction, 8th Edition
4. 2019, liet. 2007 Schneider J.S. 1001 Movies You Must See Before You Die