Trimatė grafika ir animacija

  • Dalyko kodas: NMM 4015
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: 3D Graphics and Animation
  • Dalykas atestuotas: 2020 06 30
  • Atestacija galioja iki: 2023 06 30
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Edgaras Ščiglinskas, Informatikos fakultetas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kursas Trimatė grafika ir animacija supažindina studentus su šiuolaikinės multimedijos ir animacijos priemonėmis plačiąja prasme. Studentai mokomi kurti animuotus bei interaktyvius multimedija elementus bei juos įterpti į rengiamus projektus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

During this 3D Graphics and Animation course the following sections are covered: multimedia software, animation theory, flat animation, 3D animation, characters, bones system, skin, planning the multimedia project. A lot of attention is given to the practical application. The own multimedia project is required to be created.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Multimedija technologijos

Dalyko studijų rezultatai

1. Suprasti 3D grafikos ir animacijos technologijų taikymo galimybes, specifiką esant skirtingiems kontekstams.
2. Suprasti apie praktinius 3D grafikos ir animacijos technologijų taikymus.
3. Suvokti ir paaiškinti interaktyvios multimedijos sąvoką.
4. Parengti projekto planą ir scenarijų
3. Sugebėti analizuoti ir rasti efektyviausias 3D grafikos ir animacijos kūrimo metodus ar priemones.
4. Suprasti praktinius 3D grafikos ir animacijos integravimo į multimedijos produktą principus.
5. Sugebėti sudaryti reikalavimus ir parengti animacijos projektą.
6. Sugebėti apjungti pasirinktus metodus multimedijos – 3D grafikos ar animacijos produktui realizuoti.

Dalyko turinys

1.Įvadas. Interaktyvi multimedija
2.Virtualios aplinkos konstravimo priemonės. 2D, 3D scenos.
3.Animavimo teorija, bendri principai, parengiamieji darbai
4.Projekto rengimas, scenarijus, eskizai, taikymasis prie savo bei technikos galimybių
5.Animavimo priemonės
6.Grafinių objektų judesio programavimas programuojamose aplinkose
7.Elementarūs kūnai, geometrinis modeliavimas.
8.Objektų medžiagiškumas
9.Virtualios šviesos, kameros, elementų judesiai
10.Personažai, griaučių sistema, inversinė kinematika
11.Interaktyvumo programavimas
12.Dvimatės animacijos projektas.
13.Animuotų elementų įterpimas į skirtingas multimedija projektų terpes.
14.Komercinės animavimo priemonės, technologijos.
15.Kūrybinių projektų užbaigimas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 15 val.
Seminarai - val.
Laboratoriniai darbai - val.
Pratybos 40 val.
Konsultacijos 5 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30%; Seminarai, individualus darbas (raštu) – 20%; Egzaminas – 50%;

Literatūra

1. 2011 The Magic of Computer Graphics, Noriko Kurachi.
2. 2015 3D Scientific Visualization with Blender, Brian R Kent.
3. 2011 The Computer Graphics Manual, David Salomon.
4. 2014 Essential Skills for 3D MODELING, RENDERING, and ANIMATION, Nicholas Bernhardt Zeman.
Papildoma literatūra
1. 2014 Blender 3D Basics, Gordon Fisher.
2. 2016 Blender 3D: Characters, Machines, and Scenes for Artists, Enrico Valenza, Christopher Kuhn, Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq.