Anglų kalba C1: Aktyvus klausymas efektyviai komunkacijai

  • Dalyko kodas: ANK0507-26
  • Dalyko grupė: A
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: ENGLISH C1: ACTIVE LISTENING FOR EFFECTIVE COMMUNICATION
  • Dalykas atestuotas: 2025-10-07
  • Atestacija galioja iki: 2028-10-07
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Jurgita Cvilikaitė-Mačiulskienė, Užsienio kalbų institutas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas skirtas visų fakultetų studentams, siekiantiems tobulinti anglų kalbos komunikacinius gebėjimus įgudusiųjų (C1) lygmenyje. Užsiėmimų metu taikomas kompetencijų ugdymu grįstas mokymasis, daugiausia dėmesio skiriant recepcijos (klausymo) bei sakytinės produkcijos ir sąveikos (kalbėjimo) kalbinės veiklos rūšims. Kurso metu studentai mokosi taikyti praktines aktyvaus klausymo bei kalbėjimo strategijas, atpažindami ir taisyklingai vartodami tinkamas kalbinės raiškos priemones. Studentai taip pat gilina leksines ir gramatines žinias, lavina konspektavimo bei kritinio mąstymo gebėjimus, kurie svarbūs tiek akademinėje, tiek profesinėje veikloje. Dalykas grindžiamas daugiakalbe prieiga, taikomi įvairūs aktyvaus mokymosi metodai (darbas grupėse ir porose, diskusijos, tekstų analizė, garso įrašų klausymas, vaidmenų žaidimai ir t.t.). Taikoma mišri studijų forma (paskaitos, darbas Moodle virtualioje aplinkoje, savarankiškas darbas).

Dalyko anotacija užsienio kalba

This course is designed for students from all faculties who wish to develop their English communication skills at the advanced (C1) level. Learning is based on a competence-oriented approach, with the main focus on receptive (listening) and spoken production and interaction (speaking) activities. During the course, students learn to apply practical active listening and speaking strategies, recognizing and correctly using appropriate means of linguistic expression. Students expand their lexical and grammatical knowledge, as well as practise note-taking and critical thinking skills that are essential in both academic and professional contexts. The course is based on the plurilingual approach and is delivered in a blended study form (lectures, work in the Moodle virtual environment, independent work) along with various active study methods (group and pair work, discussions, text analysis, listening to audio recordings, role-plays etc.).

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

B2 lygmens anglų kalbos kompetencija.

Dalyko studijų rezultatai

1. Taisyklingai vartoti C1 lygmenį atitinkančius leksinius vienetus ir gramatines struktūras.
2. Suprasti ir taisyklingai vartoti įvairias kalbinės raiškos priemones bei kalbos struktūros elementus, tinkamai vartoti formalios ir neformalios kalbos formas, reikalingas skirtingoms kalbos funkcijoms atlikti.
3. Taisyklingai taikyti C1 lygmenį atitinkančius tarimo bei intonacijos modelius.
4. Suprasti įvairaus pobūdžio garso ir vaizdo įrašus, gebėti juos kritiškai vertinti, interpretuoti ir sintezuoti, taikant įvairias klausymo bei kritinio mąstymo strategijas.
5. Taikyti įvairias konspektavimo strategijas klausymo metu.
6. Dalyvauti debatuose bei pokalbiuose, aiškiai dėstyti mintis, pagrįsti ir apginti savo nuomonę, parengti ir sakyti kalbą, taikant kalbėjimo strategijas bei vartojant C1 lygmenį atitinkančius leksinius vienetus ir gramatines struktūras.
7. Parengti ir pristatyti akademinį pranešimą pasirinkta tematika, remiantis atliktu tyrimu ir mokslinės literatūros analize, vartojant taisyklingą akademinę kalbą bei taikant tinkamus tarimo ir intonacijos modelius.

Dalyko turinys

1. Kalba, kultūra ir komunikacija.
2. Darbo vieta XXI amžiuje.
3. Psichologija: vizualinė apgaulė.
4. Tarptautiniai ryšiai: pasaulinis tvarumas.
5. Inovacijos.
6. Aplinkosauga.
7. Palyginimo konstrukcijos: neigiamasis palyginimas, pabrėžiamasis palyginimas, lygybės palyginimas (as...as ir t.t.).
8. Prijungiamieji sakiniai.
9. Netiesioginė kalba.
10. Daiktavardinės šalutinės frazės (noun clauses).
11.Priežastį ir nuolaidą reiškiantys šalutiniai sakiniai (adverb clauses).
12. Žodžių daryba: neigiami priešdėliai, priesagos, graikų ir lotynų kalbų žodžių šaknys, sudurtiniai žodžiai.
13. Priežasties ir pasekmės, pirmenybės ir alternatyvų, informacijos patikslinimo raiška.
14. Šaltinių citavimo raiškos priemonės akademiniuose pristatymuose.
15. Formali ir neformali kalba.
16. Similės, metaforos, idiomos ir kolokacijos ir jų tarplingvistinis palyginimas.
17. Pabrėžiamasis žodžių kirtis.
18. Kirčio kaita priesaginiuose žodžiuose.
19. Žodžių jungimas per galinius priebalsius.
20. Intonacija reiškiant pasirinkimą teiginiuose ir klausimuose.
21. Sakinio ritmas.
22. Klausymas siekiant išgirsti specifines detales ir pagrindinę mintį.
23. Išgirstos informacijos interpretavimas ir išvadų darymas.
24. Klausymas siekiant atpažinti kalbėtojo šališkumą, atskirti nuomonę nuo faktų.
25. Klausymas siekiant nustatyti priežastis ir pasekmes.

26. Konspektavimas pasinaudojant laiko skale, Venno diagrama ir dvipuse lentele (T-chart).
27. Konspektavimas dalyvaujant debatuose, klasifikuojant informaciją į esminę ir ne, aprašant procesą, problemą ir jos sprendimo būdus.
28. Perfrazavimas ir apibendrinimas.
29. Išgirstos minties bei naujų minčių plėtojimas ir pristatymas.

1. Kalba, kultūra ir komunikacija.
2. Darbo vieta XXI amžiuje.
3. Psichologija: vizualinė apgaulė.
4. Tarptautiniai ryšiai: pasaulinis tvarumas.
5. Inovacijos.
6. Aplinkosauga.
7. Palyginimo konstrukcijos: neigiamasis palyginimas, pabrėžiamasis palyginimas, lygybės palyginimas (as...as ir t.t.).
8. Prijungiamieji sakiniai.
9. Netiesioginė kalba.
10. Daiktavardinės šalutinės frazės (noun clauses).
11.Priežastį ir nuolaidą reiškiantys šalutiniai sakiniai (adverb clauses).
28. Perfrazavimas ir apibendrinimas.
29. Išgirstos minties bei naujų minčių plėtojimas ir pristatymas.
30. Debatų tipai ir pasiruošimas debatams.
14. Šaltinių citavimo raiškos priemonės akademiniuose pristatymuose.
15. Formali ir neformali kalba.
17. Pabrėžiamasis žodžių kirtis.
19. Žodžių jungimas per galinius priebalsius.
20. Intonacija reiškiant pasirinkimą teiginiuose ir klausimuose.
21. Sakinio ritmas.
28. Perfrazavimas ir apibendrinimas.
29. Išgirstos minties bei naujų minčių plėtojimas ir pristatymas.

Dalyko studijos valandomis

 

Šis dalykas gali būti dėstomas viena iš šių formų:

Studijų vykdymo forma:

Val. auditorinėse studijose

Val. nuotolinėse studijose

Val. mišriose nuotolinėse studijose

Paskaitos

60 val.

60 val.

Auditorinės: 30 val.

Nuotolinės: 30 val.

Pratybos (Moodle aplinkoje)

15 val.

15 val.

15 val.

Iš viso kontaktinio darbo val.

75 val.

75 val.

75 val.

Savarankiškas darbas

85 val.

85 val.

85 val.

Iš viso:

160 val.

160 val.

160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas - 20 %, baigiamasis egzaminas - 30%, kontroliniai darbai ir kiti atsiskaitymai semestro metu - 50 %.

Literatūra

Pagrindinė literatūra
1. 2024 S. Earle-Carlin. Q Skills for Success: Listening and Speaking (5). -
Papildoma literatūra
1. 2024 S. Earle-Carlin. Q Skills for Success: Listening and Speaking (5). Teacher‘s Book.
2. 2021 R.A. Haider. Advanced Academic Grammar for ESL Students. https://open.umn.edu/opentextbooks/textbooks/1074