Andragogikos pagrindai
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalyko tikslas - analizuoti ir mokėti skirti įvairias andragogikos teorijas, išryškinti pagrindinius skirtumus tarp pedagogikos ir andragogikos. Studijuojantiesiems pateikiami įvairūs požiūriai apie suaugusiųjų švietimą, andragogo profesiją ir andragogikos praktiką.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The aim of this course is to provide students with opportunities to get acquainted with basics of andragogy. The course content is focused on the following topics: adult learning in the education paradigm of human resources; andragogy as the practice of organizing learning of adults; theoretical models and theories of andragogical activity; andragogy as profession; the value of practice in andragogy; personal learning strategies and self-assessment; contemporary learning theory; evaluation of adult education in the political context.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Studijuoti studijų dalykai: ugdymo filosofija, asmenybės psichologija, ugdymas ir socializacija.
Dalyko studijų rezultatai
1. Apibrėžti andragogiką kaip mokslą.
2. Charakterizuoti veiksnius, darančius įtaką suaugusiųjų mokymuisi.
3. Apibūdinti suaugusiųjų ugdytojo veiklą.
4. Pagrįsti suaugusiųjų švietimo vertingumą šiuolaikiniame visuomenės kontekste.
5. Taikyti andragogikos mokslo atstovų teorijas.
6. Vertinti suaugusiųjų mokymąsi švietimo politikos kontekste.
Dalyko turinys
1. Andragogikos mokslo kilmė ir objektas.
2. Socialinių aspektų įtaka suaugusiųjų švietime.
3. Pedagogikos ir andragogikos skirtumai.
4. Besimokančiojo savarankiškumas.
5. Patirtis bei žinios.
6. Pasirengimas mokymuisi.
7. Suaugusiųjų mokytojo charakteristika.
8. Mokytojo ir besimokančiojo vaidmenų kaita.
9. Andragogo profesija, pagrindinės kompetencijos.
10. Suaugusiųjų nuotolinio mokymosi poreikiai ir galimybės.
11. Mokymosi prieinamumas.
12. Andragogikos mokslo pagrindiniai atstovai - M. Knowles, I. Illich, P. Freire, J. Mezirow, D.Boud, P. Jarvis.
13. Suaugusiųjų švietimo raiška šiandieninėje visuomenėje.
14. Suaugusiųjų švietimo institucijos.
15. Suaugusiųjų švietimas - mokymasis gyvenimui ir visą gyvenimą.
16. Suaugusiųjų švietimo politikos formavimas.
17. Pagrindiniai ES ir Lietuvos dokumentai, programos.
18. Suaugusiųjų mokymasis vėlyvesniame amžiuje.
19. Suaugusiųjų mokymasis tarp kartų.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 60 val.
Iš viso 105 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzamino užduotis (50 %), savarankiškas darbas (10 %), darbo komandoje rezultatai (25 %), tarpinis atsiskaitymas (15 %).
Literatūra
1. 2000 Freire P. Kritinės sąmonės ugdymas. Tyto alba
2. 2007 Meriam B.S., Caffarel R.S. Learning in Adulthood. The Jossey-Bass
3. 2006 Teresevicienė M. Gedvilienė G., Zuzevičiūtė M. Andragogika. VDU leidykla
Papildoma literatūra
1. 2001 Jarvis P. Mokymosi paradoksai. VDU leidykla
2. 2002 Tight M. Key Concepts in Adult Education and Training. Routledge Falmer.

