Ugdymas ir socializacija
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijuodami dalyką studentai turės galimybę analizuoti asmens socializacijos problemas atsižvelgiant į sociokultūrinį ir švietimo kontekstą. Išklausęs ugdymo ir socializacijos kursą studentas supras ir gebės apibūdinti ugdymo ir socializacijos procesus, gebės analizuoti ir vertinti ugdymo įtaką socializacijos sėkmei, mokės nustatyti ugdymo ir socializacijos problemas, planuoti žmonių išteklių vystymo procesus, nustatyti tarp-sisteminius (ugdymo ir socializacijos) ryšius, ugdymo raidos ir kaitos tendencijas, gebės panaudoti reikiamas priemones ir veiklos metodus sėkmingai profesinei socializacijai.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course aims at the analysis of problems of human socialization in the context of his/her socio-cultural conditions and educational field. The students will acquire skills necessary to analyze and evaluate the problems of human socialization in society; to identify needs and possibilities of adults’ self-education, correlations between socialization and partial self-education; to plan the processes of the development of human resources; to identify educational innovations and tendencies of their expression; to use aids and methods for the successful professional socialization.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Ugdymo filosofija
Dalyko studijų rezultatai
1. Vertinti ir atskirti ugdymo įtaką ugdytiniui įvairiomis socialinėmis situacijomis.
2. Analizuoti ir įvertinti ugdymo įtaką socializacijos sėkmei.
3. Projektuoti ugdymo ir socializacijos problemų sprendimo strategiją.
4. Analizuoti ir vertinti ugdymo ir saviugdos įtaką ir specifiką visuose žmogaus ontogenezės laikotarpiuose.
5. Nustatyti ugdymo ir socialinės integracijos ryšius.
Dalyko turinys
1. Socializacijos samprata. Žmogaus socializacijos esmė.
2. Ugdymas valstybėje: esmė, funkcijos, mokslinio pažinimo metodai. Ugdymo egzistencinė ir kultūrinė funkcijos.
2. Žmogus – ugdymo subjektas. Asmenybė kaip socialinės žmogaus esmės raiška.
3. Alternatyvaus ugdymo sistemos.
4. Socialinių veiksnių įtaka ugdymui, kaip socialiniam reiškiniui. Pagrindinės ugdymo dimensijos.
5. Visuomenės kaita ir ugdymas: ugdymo kaitos parametrai.
6. Socialinės – kultūrinės mikroaplinkos įtaka žmogaus socializacijai. Socialinės pagalbos institucijos, jų paskirtis.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 60 val.
Iš viso 105 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzamino užduotis (50%), savarankiškas darbas (10%), darbo komandoje rezultatai (25%), tarpinis atsiskaitymas (15%)
Literatūra
1. 2009 Berns R. Vaiko socializacija: šeima, mokykla, visuomenė. Vilnius: Poligrafija ir informatika
2. 2005 Kvieskienė G. Pozityvioji socializacija. Vilnius, Vilniaus pedagoginio universiteto leidykla
3. 2002 Juodaitytė A. Socializacija ir ugdymas vaikystėje. Vilnius, Petro ofsetas
4. 2001 Jovaiša L. Ugdymo mokslas ir praktika. Vilnius, Agora
Papildoma literatūra
1. 2004 Erikson E. Vaikystė ir visuomenė. Vilnius: Katalikų pasaulio leidiniai.
2. 2004 Brown S.J., Duguid P. Socialinis informacijos gyvenimas. Vilnius: Charibdė.
3. 1999 Berger L. P., Luckman T. Socialinis tikrovės konstravimas. ALK: Pradai

