Prancūzų kaip užsienio kalbos dėstymo metodika

  • Dalyko kodas: PRC 3006
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 3
  • Pavadinimas anglų kalba: Methods of Teaching French as a Second Language
  • Dalykas atestuotas: 2014-06-02
  • Atestacija galioja iki: 2016-06-02
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Lektorė Daina Kazlauskaitė, Užsienio kalbų institutas; Kristina Raudžiuvienė, Germanistikos ir romanistikos katedra.

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko tikslas – suteikti prancūzų kaip užsienio kalbos dėstymo metodikos teorinius pagrindus ir praktinius įgūdžius. Kurse pateikiama metodologinė apžvalga, lyginamos šiuolaikinės ir buvusios prancūzų kaip užsienio kalbos dėstymo metodologijos, atskleidžiami jų trūkumai ir privalumai. Paskaitų ir seminarų metu aptariamos pagrindinės lingvistinės ir psichologinės teorijos, kuriomis remiasi praeities ir šiuolaikinės metodologijos. Detaliai nagrinėjami Europos kalbų metmenys, kurių pagrindu sudaromos šiuolaikinės užsienio kalbų dėstymo programos ir vadovėliai, taip pat studentai susipažįsta su Europos kalbų aplanku (Portfolio), mokymosi visą gyvenimą koncepcija.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Le but de ce coursus est de donner aux étudiants des bases théoriques et des connaissances pratiques de la méthodologie du français langue étrangère. Dans ce programme il sera présenté une courte aperçu théorique des méthodologies „d’hier“ et „d’aujourd‘hui“ ainsi que des théories linguistiques et psychologiques de référence. Il sera également discuté des côtés forts et faibles de ces méthodologies, elles seront comparées, analysées. L’accent sera mis sur Le cadre européen commun de référence pour les langues, la base de toutes les méthodes et les programmes contemporains du FLE ainsi que sur le Portfolio européen des langues, le concept d’apprendre tout au long de la vie.

Dalyko studijų rezultatai

1. Nagrinėti prancūzų kalbos kaip užsienio kalbos metodus (vadovėlius), kritikuoti, nurodyti jų privalumus ir trūkumus, lyginti.

  • 2. Nagrinėti pagrindinius Europos Tarybos lingvistinės politikos dokumentus, juos taikyti praktikoje.

  • 3. Aptarti ir paaiškinti mokymo(si) stilius.

  • 4. Parengti pamokos planą.

  • 5. Pravesti pamoką.

  • 6. Argumentuotai reikšti kritines pastabas.

  • 7. Vartoti didaktinę terminologiją, trumpinius.

  • 8. Lyginti buvusias ir šiuolaikines metodologijas ir vyraujančias lingvistines, psichologines teorijas, nurodyti jų trūkumus ir privalumus.

  • 9. Aptarti Howard Gardnerio daugiasluoksnio intelekto teoriją.

    Dalyko turinys

    Didaktikos įvadas (pagrindiniai terminai, trumpiniai, metodologiniai kriterijai).

  • Kalbų lygmenys pagal Europos kalbų metmenis ir jų nustatymo kriterijai.
    Mokymosi stiliai.

  • Programos (kurso), pamokos planavimas.

  • Kalbinės veiklos rūšys.

  • Pamokos plano realizavimas.

  • Vertinimo kriterijai, savęs įsivertinimas pagal Europos kalbų aplanką (Portfolio).

  • Didaktinė terminija, jos sisteminės ypatybės.

  • Didaktiniai trumpiniai.

  • Buvusių ir šiuolaikinių metodologijų (tradicinės, audio-vizualinės, komunikatyvinės) ir dominuojančių lingvistinių, psichologinių teorijų apžvalga.

  • Howard Gardnerio daugiasluoksnio intelekto teorija.

    Dalyko studijos valandomis

    Paskaitos (P) 15 val.

  • Seminarai (S) 30 val.

  • Savarankiškas darbas 45 val.

  • Iš viso 90 val.

    Studijų rezultatų vertinimas

    Kolokviumas – 25 % galutinio pažymio, atsiskaitymai seminaruose – 25 % galutinio pažymio, egzaminas – 50 %.

    Literatūra

    1. 2001 Cadre Européen commun de référence pour les langues: apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe. Paris : Les Editions Didier

  • 2. 2002 Hourst, B. Au bon plaisir d’apprendre. Paris:Inter Editions.

  • 3. 2004 Hourst, B. Former sans ennuyer. Paris : Editions d’organisation, 2004

  • 4. 2004 Gardner, H. Les intelligences multiples. La théorie qui bouleverse nos idées reçues. Paris : Editions Retz.

  • 5. 2001 Little, D., Perclova R. Portfolio européen des langues: guide à l’usage des enseignants et formateurs. Strasbourg : Division des Langues Vivantes

  • Papildoma literatūra

  • 1. 2011 Kazlauskaitė,D., Andriuškevičienė A, Rašinskienė, S. Pratiquer les intelligences multiples de Howard dans la classe des langues étrangères.
    Verbum. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla.

  • 2 2007 Kazlauskaitė, D, Andriuškevičienė, J. Le rôle des techniques de l’information et de la communication dans l’enseignement des langues étrangères
    Humanities in New Europe. Kaunas, VDU, p. 480-490.

  • 3. 2000 Vanel, T. Guide du cybercours. Paris : Didier.