Lietuvių gestų kalba, 2 lygis (LGK0316)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studentai įgyja lietuvių gestų kalbos 2 lygio kompetenciją: supranta sudėtingesnius vaizdo tekstus ir dialogus, taisyklingai vartoja gramatines struktūras, geba spontaniškai bendrauti kasdienėmis temomis. Dalyko turinį sudaro lietuvių gestų kalbos gramatikos temos: sakinio struktūra, veiksmo krypties raiška, daiktavardžių ir veiksmažodžių vartojimo ypatumai, lyginamosios struktūros, kiekiniai skaitvardžiai, veiksmo dažnumo ir intensyvumo žymėjimas. Kalbinė kompetencija plėtojama nagrinėjant temas, susijusias su apsipirkimu, šventėmis, žmogaus sveikata, istorija, temperamento tipais, socialinėmis problemomis, ir kt. Taikomi įvairūs aktyvaus mokymosi metodai (darbas grupėse ir porose, diskusijos, tekstų analizė, garso įrašų klausymas, vaidmenų žaidimai ir t.t.). Taikoma mišri studijų forma (paskaitos, darbas Moodle virtualioje aplinkoje, savarankiškas darbas).
Dalyko anotacija užsienio kalba
Students acquire Level 2 competence in Lithuanian Sign Language: they understand more complex video texts and dialogues, accurately use grammatical structures, and are able to communicate spontaneously on everyday topics. The course content includes Lithuanian Sign Language grammar topics such as sentence structure, expression of action direction, distinctions in the use of nouns and verbs, comparative structures, quantitative numerals, and the expression of action frequency and intensity. Linguistic competence is further developed through the study of topics related to shopping, celebrations, human health, history, temperament types, social issues, and other everyday contexts. A blended learning format is applied (lectures, work in the Moodle virtual environment, independent work) along with various active study methods (group and pair work, discussions, text analysis, listening to audio recordings, role-plays etc.).
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Lietuvių gestų kalbos 1 lygmens kompetencija
Dalyko studijų rezultatai
1. Gebėti suprasti 2 lygį atitinkančius gestus; suprasti esmę kai kalbama gerai žinomomis temomis apie poilsį, šventes, hobius, sveikatą, socialines problemas, temperamento tipus; gebėti palyginti situacijas, reikšti mintis ir diskutuoti.
2. Suprasti sudėtingesnio konteksto vaizdo tekstus, dialogus bei suvokti nežinomų gestų reikšmę pagal kontekstą.
3.Suprasti daiktų išdėstymą erdvėje ir gebėti tinkamai pavaizduoti jų laikymo ir judėjimo kryptį, taikyti daugiskaitos vartojimą.
4. Spontaniškai bendrauti lietuvių gestų kalba gerai žinomomis temomis iš anksto nepasiruošus, klausti bei reaguoti į pašnekovo klausimus bei teiginius;
Dalyko turinys
„Lingvistinis“:
1. Kryptimi kaitomi veiksmažodžiai.
2. Sąlygos aplinkybės raiška.
3. Daiktavardžio ir veiksmažodžio raiškos skirtumai.
4. Sinonimai.
5. Laiko ir sąlygos aplinkybė.
6. Lyginamoji kontrastinė struktūra.
7. Laikymo ir judėjimo formų vartojimas.
8. Vaidmenų kaita.
9. Kiekinių skaitvardžių vartojimas.
10. Specialiojo klausimo sudarymas.
11. Veiksmo daugiskaita.
12. Būdo aplinkybė.
13. Veiksmažodžių intensyvumas.
14. Dažnumo raiška.
„Komunikacinės kalbinės kompetencijos plėtojimas“:
1. Išvyka ir apsipirkimas.
2. Šventės.
3. Žmogaus istorija.
4. Žmogaus sveikata.
5. Temperamento tipai.
6. Valstybės institucijos.
7. Socialinės problemos.
8. Laikymo ir įrankių formų vartojimas.
9. Kurčiųjų kultūros ypatumai.
Dalyko studijos valandomis
|
Šis dalykas gali būti dėstomas viena iš šių formų: |
|||
Studijų vykdymo forma: |
Val. auditorinėse studijose |
Val. nuotolinėse studijose |
Val. mišriose studijose |
|
Paskaitos |
60 val. |
60 val. |
Auditorinės: 30 val. |
Nuotolinės: 30 val. |
Pratybos (Moodle aplinkoje) |
15 val. |
15 val. |
15 val. |
|
Iš viso kontaktinio darbo val. |
75 val. |
75 val. |
75 val. |
|
Savarankiškas darbas |
85 val. |
85 val. |
85 val. |
|
Iš viso: |
160 val. |
160 val. |
160 val. |
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas - 20 %, baigiamasis egzaminas - 30%, kontroliniai darbai ir kiti atsiskaitymai semestro metu - 50 %.
Literatūra
1. 2004 Danielius, M. Lietuvių gestotyros pagrindai.
2. 2003 Laborit, E. Žuvėdros klyksmas.
3. 2007 Ladd, Paddy. Understanding Deaf Culture: in Search of Deafhood.
4. 2005 Padden, Carol. Inside Deaf Culture
Papildoma literatūra
http://gestai.ndt.lt/
Lietuvių gestų kalbos pašnekesių žodynėliai (5 dalys):
http://pz14.lkd.lt/
Lietuvių gestų kalbos gramatikos vadovėlis
http://zodynai.ndt.lt/lgk_vad/
Kompiuterinė lietuvių gestų kalbos mokymosi programa
http://zodynai.ndt.lt/gestai/
https://www.spreadthesign.com/lt.lt/search/?
Lietuvos kurčiųjų draugija
http://www.lkd.lt/