Mokymosi poreikių tyrimai

  • Dalyko kodas: EDU 4003
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Research into Learning Needs
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. Ilona Tandzegolskienė, Socialinių mokslų fakultetas, Edukologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kursą sudaro teorinių svarstymų ir praktinės veiklos (seminarai) dalys. Kurse siekiama sudaryti studentams galimybes analizuoti besimokančiųjų mokymosi poreikius ir jų struktūrą, pagrindinius mokymosi poreikių tyrimų žingsnius, metodus, diskutuoti apie tyrėjo vaidmenį ir etiką.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This course consists of theoretical input and practical seminars. In this course it is aimed to provide the students with opportunities to analyze the learning needs and their structure, and to get acquainted with the main stages of learning needs research, methods in order the students would become ready to discuss issues of researcher role and ethics.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Mokymosi planavimas ir organizavimas, Socialinių tyrimų metodai, Dalyko krypties praktika, Kursinis darbas, Besimokanti organizacija, Švietimo sistemos ir karjera, Švietimo paslaugos suaugusiems, Švietimo vadybos pagrindai, Supervizija konsultavime.

Dalyko studijų rezultatai

1. Identifikuoti ir charakterizuoti asmeninių, socialinių ir socioekonominių mokymosi poreikių sritis.
2. Diskutuoti apie kultūrines ir politines mokymosi poreikių sritis.
3. Parengti nedidelės apimties tyrimo instrumentą.
4. Atlikti nedidelės apimties pasirinktos tikslinės grupės mokymosi poreikių tyrimą.
5. Parengti nedidelės apimties pasirinktos tikslinės grupės mokymosi poreikių tyrimo ataskaitą.
6. Parinkti ir taikyti tinkamus tyrimo metodus mokymosi poreikių nustatymui.

Dalyko turinys

1. „Mokymosi poreikio” samprata.
2. Mokymosi poreikių pobūdis. Vidinė įtampa ir išoriniai reikalavimai.
3. Motyvo samprata.
4. Asmeniniai mokymosi poreikiai.
5. Raidos samprata. Raida ir amžius. Dialoginis mąstymas. Raida ir gyvenimo užduotys.
6. Pirminiai ir antriniai poreikiai. Socialiniai mokymosi poreikiai.
7. Socioekonominiai mokymosi poreikiai.
8. „Organizacijos“, „sistemos“ sampratos.
9. Formalioji ir neformalioji posistemės organizacijoje.
10. Motyvavimo darbe teorijos. Besimokančios organizacijos. Kultūra ir mokymosi poreikiai.
11. Personalo mokymas/is organizacijoje.
12. Kiekybinis ir kokybinis mokymosi poreikių tyrimas.
13. Mokymosi poreikių tyrimo grupės ir instrumentai.
14. Mokymosi poreikių tyrimo etika, rezultatų korektiškumas.
15. Tyrėjo atsakomybė mokymosi poreikių tyrime.
16. Tyrimo ataskaitos rengimas ir pateikimas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 30 val.
Seminarai 15 val.
Bendravimas su studentais pasitelkus e-priemones 15 val.
Savarankiškas darbas 90 val.
Iš viso 150 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotis (50 %), savarankiškas darbas (25 %), darbo komandoje rezultatai (10 %), tarpinis atsiskaitymas (15 %).

Literatūra

1. 2012 Trakšelys K. Suaugusiųjų švietimo tyrimų 2004-2011 metų analizė. Socialinių mokslų studijos. P. 1417-1426. Vilnius: Mykolo Romerio universitetas

  • 2. 2008 Kuznecovienė J., Tijūnėlienė O., Bitinas B., Zulumskytė A., Valiuškevičiūtė A., Fokienė A., Socialiniai tyrimai švietime. Kaunas: Vytauto Didžiojo universitetas.

  • 3. 2006 Žydžiūnaitė V. Taikomųjų tyrimų metodologijos charakteristikos. Vilnius: LR Švietimo ir mokslo ministerija, Pedagogų profesinės raidos centras