Reklamos ir marketingo pagrindai

  • Dalyko kodas: NMM 4018
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: BASICS OF ADVERTISING AND MARKETING
  • Dalykas atestuotas: 2020 06 30
  • Atestacija galioja iki: 2023 06 30
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Lekt. Augustinas Balaišis

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko paskirtis – studijuoti reklamos ir marketingo principus, bei jų pagrindines problemas. Pristatomi reklamos ekonominiai, socialiniai, teisiniai aspektai, istorinis kontekstas, aptariamas kultūriškumas, reklamos strateginio planavimo modeliai ir jos vieta marketingo ir viešųjų ryšių kontekste. Analizuojami įvairių stilių reklamos pavyzdžiai. Baigę dalyką studentai įgyja marketingo ir reklamos žinių pagrindus bei gebėjimus analizuoti jų komplekso elementus, aplinkos jėgas, veiksnius, vertinti, analizuoti bei pritaikyti bendrame sociokultūriniame ir ekonominiame kontekste..

Dalyko anotacija užsienio kalba

The purpose of the subject is to study the principles of advertising and marketing, and their main problems. The economic, social, legal aspects of advertising, the historical context, culturality, models of strategic planning of advertising and its place in the context of marketing and public relations are presented. Examples of different styles of advertising are analyzed. Upon completion of the subject, students acquire the basics of marketing and advertising knowledge and the ability to analyze the elements of their complex, environmental forces, factors, evaluate, analyze and apply in the general socio-cultural and economic context.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Iškluasęs I -III kurso Naujųjų medijų meno specialybės dalykus.

Dalyko studijų rezultatai

1. Analizuoti reklamos rinką, jos produktus.
2. Išmanyti istorinį ekonominį reklamos kūrimo kontekstą.
3. Išmanyti marketingo strategijos, bei reklamos kūrimo pagrindus.
4. Naudoti reklamos priemones savarankiškose kūrybinėse praktikose.
5. Susieti teoriją ir praktiką – sukurti reklamos produktą.
6. Vertinti reklamos produktus marketingo kontekste.
7. Vertinti reklamos produktus santykyje su viešaisiais ryšiais.

Dalyko turinys

1. Marketingas: filosofija ir funkcija.
2. Reklamos vieta marketingo procese.
3. Reklamos raida. Reklamos principai, strategijos ir technikos.
4. Rinkos segmentavimas, tikslinė rinka, pozicionavimas.
5. Vartotojų elgsena. Marketingo informacija ir tyrimai.
6. Kaina. Kainodaros strategijos.
7. Produkto paskirstymo kanalai ir marketingo logistika.
8. Reklamos kampanijos planavimas ir įgyvendinimas.
9. Reklamos kriterijų ir vartotojų nustatymas, reklamos kampanijos planavimas.
10. Reklamos poveikis vartotojui. Teisiniai aspektai.
11. Ženklodara ir įpakavimas.
12. Naujo produkto kūrimo procesas ir produkto gyvavimo ciklas.
13. Viešųjų ryšių principai, strategijos ir technikos.
14. Krizių ir rizikos valdymas viešaisiais ryšiais.
15. Reklama, viešieji ryšiai ir teisė, etika bei socialinė atsakomybė.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 10 val.
Seminarai - val.
Laboratoriniai darbai - val.
Pratybos 30 val.
Konsultacijos 5 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas 60 val.
Iš viso 105 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzaminas – 50 %.
Tarpiniai projektų vertinimai, kūrybinių darbų, reklamos, marketingo produktų atsiskaitymai – 50 %.

Literatūra

1. 2010 Altstiel T., Grow J. Advertising creative
2. 2009 Tim Brown, Barry Katz. Change by design: how design thinking transforms organizations and inspires innovation
3. 2003 Wells W. Advertising: Principles and Practice.
4. 2004 Čereška B., Jokubauskas D. Reklama: teorija ir praktika.
5. 2012 Pete Barry The Advertising concept book, 2nd edition
6. 2012 A. Bakanauskas Integruotosios marketingo komunikacijos
Papildoma literatūra
1. 2007 Beerkley H. Internetinė rinkodara smulkiajam verslui.
2. 2009 Ogilvy D. Reklamos žmogaus išpažintis.
3. 2016 Bob M. Fennis and Wolfgang Stroebe. The psychology of advertising