Švietimo tyrimų metodologija ir metodika

  • Dalyko kodas: EDU 6001
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Methodology and Methods in Educational Research
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. hab. dr. Vilma Žydžiūnaitė, Švietimo akademija, Vytauto Didžiojo universitetas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko studijose magistrantai įgyja gebėjimus sistemiškai atrinkti ir analizuoti mokslo šaltinius; kurti instrumentus dokumentų analizei bei atlikti dokumentų analizę; kurti kiekybinių, kokybinių ir mišrių tyrimų dizainus; kurti ir validuoti kiekybinio ir kokybinio tyrimo instrumentus; formuoti imtis kokybiniams ir kiekybiniams tyrimams; atlikti švietimo ir ugdymo tyrimą; atlikti tyrimų veiklas individualiai ir grupelėse; plėtoja supratimą apie švietimo ir ugdymo tyrimų koncepcijas, paradigmas ir strategijas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

In subject studies master students acquire abilities to select systematically and analyze literature; establish tools for and perform documentation analysis; establish designs for quantitative, qualitative and mixed design research; create and validate tools for quantitative and qualitative research; form samples for quantitative and qualitative research; perform educational research; perform research activities individually and in groups; develop perception about conceptions, paradigms and strategies in educational research.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Švietimo filosofija, Mokymo/si turinio projektavimas

Dalyko studijų rezultatai

4.1. Apibūdinti ir analizuoti švietimo ir ugdymo tyrimų tyrimo tipus ir strategijas
4.2. Analizuoti ir apibendrinti dokumentų analizės duomenis
6.1. Sudaryti tyrimo dizainą ir planą
6.2. Sukurti kiekybinio ir kokybinio tyrimo instrumentus
6.3. Parengti ir pristatyti tyrimo ataskaitą
8.1. Analizuoti ir apibendrinti surinktų kiekybinių ir kokybinių tyrimų duomenis
8.2. Atrinkti sistemiškai mokslo šaltinius atliekant jų analizę bei apibendrinimą

Dalyko turinys

Švietimo ir ugdymo tyrimų metodologijos koncepcijos ir paradigmos
Švietimo ir ugdymo tyrimų strategijos
Švietimo ir ugdymo tyrimų tipai
Dokumentų analizės metodai
Dokumentų analizės instrumentai
Švietimo ir ugdymo tyrimo metodologija
Švietimo ir ugdymo tyrimo dizainas
Švietimo ir ugdymo tyrimo planas
Kiekybinis instrumentas: charakteristikos, kriterijai ir rodikliai
Kiekybinio instrumento validavimas
Kokybinis instrumentas: ryšys su mokslo problema ir tyrimo klausimais
Kokybinio tyrimo instrumento turinys ir validavimas
Švietimo ir ugdymo tyrimo etika ir jos principų taikymas
Kiekybinės tyrimo ataskaitos struktūra, parametrai ir turinio reikalavimai analizei, lyginimui bei interpretavimui
Kokybinės tyrimo ataskaitos struktūra, parametrai ir turinio reikalavimai analizei, lyginimui bei interpretavimui
Mišraus tipo tyrimo ataskaitos struktūra, parametrai ir turinio reikalavimai analizei, lyginimui bei interpretavimui
Kiekybinio, kokybinio ir mišraus tyrimo pristatymo kriterijai
Kiekybinių tyrimų analizės metodai
Kiekybinių tyrimų duomenų apibendrinimo strategijos
Kokybinių tyrimų analizės metodai
Kokybinių tyrimų apibendrinimo strategijos
Sisteminė mokslo šaltinių analizė
Aprašomoji mokslo šaltinių analizė
Interpretuojamoji mokslo šaltinių analizė

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 30 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Studijų rezultatai vertinami taikant kaupiamojo balo sistemą. Galutinis pažymys (100 proc.) integruoja:
Individualus darbas (sisteminė mokslo šaltinių analizė) – 10 %
Grupės darbas (kiekybinio ir kokybinio tyrimo instrumento sudarymas) - 10 %
Grupės darbas (lokalus mišrus tyrimas ir rezultatų pristatymas) – 10%
Kolokviumas – 20 %
Egzaminas (mokymo/studijų programos projektas) – 50%
Kolokviumo pažymys sudaro 20% galutinio pažymio, savarankiškų darbų – 30% galutinio pažymio, egzamino (mokymo/studijų programos projektas) pažymys – 50% galutinio pažymio.

Literatūra

1. 2009 Anyon J., Dumas M.J., Linville, D. Nolan K., Perez M., Tuck E. and Weiss J. Theory and Educational research: Towards Critical Social Explanation. Routlege
2. 2017 Creswell J. W., Creswell J. D. Research Design: Qualitativem Quantitative and Mixed Methods Approaches. SAGE
3. 2018 Denzin N. K., Lincoln Y. S. The SAGE Handbook for Qualitative Research. SAGE
4. 2018 Hamilton L., Ravenscroft J. Building Research Design in Education: Tehoretically Informed Advanced Methods. The Bloomsbury Group
Papildoma literatūra
1. 2017 Lindgren E. – C., Annerstedt C., Dohsten J. “The individual at the centre” – a grounded theory explaining how sport clubs retain young adults Taylor & Francis Online International Journal Of Qualitative Studies in Health and Well-being, 12(sup2): 1361782.
Prieiga internetu: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5613911/
2. 2018 O’Grady G., Clandinin D. J., O’Toole J. Engaging in educational narrative inquiry: making visible alternative knowledge. Taylor & Francis Online Irish Educational Studies, 37(2), 153-157. Prieiga internetu: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03323315.2018.1475149
3. 2015 Padilla-Diaz M. Phenomenology in educational qualitative research: philosophy as science or philosophical science? Semantic Scholar International Journal of Educational Excellence, 1(2), 101-110.
Prieiga internetu: https://pdfs.semanticscholar.org/1c75/935d3682047beb9723ce467a136b8456e794.pdf
4. 2017 Žydžiūnaitė V., Sabaliauskas S. Kokybiniai tyrimai: principai ir metodai. Vaga 10 egz. Vytauto Didžiojo universiteto bibliotekoje
5 egz. Metodiniame kabinete